Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "MÁROVÁ, Libuše"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 44
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • A.Tučapský: "The Undertaker" problematika interpretace role
    Koplík, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-08
    Tato práce je věnována jediné opeře Antonína Tučapského "The Undertaker" a zabývá se problematikou interpretace hlavní role Adriana Prochorova v konkrétní inscenaci.
  • Alena Hellerová - magisterský koncert
    Hellerová, Alena
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-09-14
  • Antonín Dvořák - Kantáta Svatební košile op.69
    Prokopová, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-06-04
    Tato práce si klade za cíl podrobně vysvětlit a objasnit vznik kantáty " Svatební košile", jejíž autorem je Antonín Dvořák. Práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol , z nichž první obsahuje stručný popis uměleckých začátků skladatele, následně pak navazuje krátká synopse vzniku balady " Svatební košile" od Karla Jaromíra Erbena a závěr této kapitoly objasňuje vznik samotné kantáty " Svatební košile". Druhá kapitola je formálním a hudebním rozborem celé skladby.
  • Arina Khidirová : interpretační výkon
    Khidirova, Arina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-09
  • B. Martinů: "Ariadna"
    Houkalová, Irena
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-05-29
    Tato práce se věnuje rozboru operního díla Bohuslava Martinů, zejména opery Ariadny. Polovinu práce tvoří životopis autora, zpracovaný ve formě událostí v datech, přehled jeho koncertní vokální tvorby s krátkými rozbory vybranných děl a rozbor operní tvorby skladatele. Druhá polovina práce je věnována výhradně opeře Ariadna, jejímu hudebnímu rozboru, vykreslení děje, souvislostí, za jakých byla autorem složena, charakteristika a psychologický rozbor postav opery, rozbor hlavní postavy z pohledu interpreta, možnosti inscenace opery a vlastní osobní zkušenosti autorky práce s touto operou. Závěr je věnování reflexi tvorby Bohuslava Martinů s přínos studia a interpretace díla pro autorku práce.
  • Charakteristika ženských postáv z opery Figarova svadba a Idomeneo od W. A. Mozarta
    Dutková, Lubomíra
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
    V mé diplomové práci se hlavně zaměřuji na charakteristiku ženských postav v opeře Figarova svadba a Idomeneo od W.A.Mozarta . V úvodu mé práce je krátký Mozartův životopis, který obsahuje téma a také příběh obou oper.
  • G.F.Handel Kantata HWV 150- “Ero e Leandro“
    Dudikj, Stefani
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-06-05
    In this thesis, I focused on George Frideric Handel's cantata "Ero e Leandro". At first, I define the opera, cantata and oratorio, as well as compare the works, the development of the cantata as a music form, also about composer's impacts on his life and making a music creation. And as the main part of my bachelor thesis, I outlined the content and the music analysis of the cantata that I have chosen. The aim of my work is to present and reflect the cantata which I had been singing.
  • Houdková Nikola : Bakalářský koncert
    Houdková, Nikola
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-06
  • Hrabě Almaviva v Mozartově opeře Figarova svatba
    Brückler, Jiří
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-06-04
    Ve své absolventské práci se zaměřím na roli hraběta Almavivy z opery Wolfganga Amadea Mozarta Figarova svatba. Kromě zpochybnění nepřesných a matoucích informací, které se o Mozartově opeře objevují v populární literatuře, bych se chtěl zaměřit na charakterový vývoj postavy hraběte Almavivy.V další části vzpomenu jednoho z prvních představitelů této role, kterým byl Luigi Bassi, poté se zmíním o současném představiteli hraběte Almavivy Dmitrim Hvorostovském a dalších významných zahraničních i tuzemských umělcích a uvedu výčet nejznámějších nahrávek této opery. V závěru práce se zaměřím na osobní zkušenosti s jevištní interpretací Figarovy svatby.
  • Interpretační přístup ke skladbám Bohusl ava Martinů a Vítězslavy Kaprálové Třišansony pro Červenou sedmu, Sbohem a šáteček.
    Laubová, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Datum obhajoby: 2015-06-01
    Cílem této práce je poskytnout umělecký pohled na cyklus písní Bohuslava Martinů " Tři šansony pro červenou sedmu" a píseň Vítězslavy Kaprálové " Sbohem a šáteček". Ve své práci shrnuji stanovisko analytické s hudebně-praktickým postojem a poskytuji tak umělecký pohled na tyto vokální skladby, jež často zůstávají interprety i muzikology neprávem opomíjeny. Celou práci uchopuji z pohledu interpreta, který se snaží o co nejvíce autentické pojetí vokálních skladeb a studiem kompozičně - osobnostního stylu autorů se chce přiblížit jejich pravděpodobné interpretační představě.
  • Kalhotkové role v opeře se zaměřením na role Cherubína
    Kopáčová, Michaela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-05-29
    Ve své práci popisuji pojem kalhotkové role. V úvodu se kalhotkovými rolemi zabývám z obecného hlediska, avšak většina mé práce je zaměřena na roli Cherubína opery Figarova svatba.
  • Kateřina Kněžíková: Magisterský koncert
    Kněžíková, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-06
  • Khidirova Arina : Magisterský koncert
    Khidirova, Arina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-06
  • Koloraturní sopránová árie a její vývoj
    Havránková, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-02
    Tato magisterská práce s názvem "Vývoj koloraturní arie" je rozdělena do několika částí, které se dále větví na jednotlivé oddíly. V první části se zabývám objasněním základních pojmů koloratury a arie, jak o nich je psáno v naučných slovnících a encyklopediích. Na tuto část navazuji stručným formálním vývojem arie v průběhu věků. Pokračuji historickým rozvojem koloratury od kapitoly Středověk, přes navazující období renesance a vícehlasu po baroko, kde se podrobněji zabývám vznikem opery jakožto dramatického žánru. Právě tato část se dělí na podkapitoly, ve kterých se rozepisuji o vzniku koloraturní arie a recitativu a popisuji zrod jiných žánrů, ve kterých se koloraturní arie hojně využívají. Další kapitola je věnována fenoménu kastrátů, kteří se zasloužili o rozšíření koloraturní arie do celého světa. V kapitolách Alessandro Scarlatti, Georg Friedrich Händel a Johann Sebastian Bach uvádím kromě jejich kompozičních technik také příklady práce s koloraturou a jejich přínos budoucím generacím. Následuje Klasicismus a s ním i kompoziční techniky Wolfganga Amadea Mozarta. V další kapitole zabývající se romantismem se věnuji zejména "belcantistům" Rossinimu, Donizettimu a Bellinimu, kteří se zasloužili o příklon ke koloraturním technikám. Posledním představitelem této éry byl Giuseppe Verdi.V předposlední kapitole píši o vybraných rolích, které by mohly být vhodné pro koloraturní soprán, a závěrem popisuji svůj vztah ke koloraturnímu sopránovému hlasovému oboru.
  • "Konzervička" vokálně - instrumentální soubor
    Šťastná, Dana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-06-03
    Práce Konzervička, vokálně-instrumentální soubor mapuje historii, uměleckou a tvůrčí činnost souboru od vzniku až po jeho současnost. Dále práce krátce představuje skladatele Miroslava Raichla, který soubor umělecky vedl a pedagogicky v něm působil. V práci je uveden soupis úprav skladeb Miroslava Raichla a Petra Hostinského, současného dirigenta, vytvořených přímo pro tento soubor. Uvedena je zde také i kompletní diskografie souboru.
  • Krejčiřík Stanislav : Magisterský koncert
    Krejčiřík, Stanislav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-06
  • Ladislava Šindelková : bakalářský koncert
    Šindelková, Ladislava
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
  • Ladislava Šindelková: Magisterský koncert
    Šindelková, Ladislava
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-05-24
  • Lamento v hudbě na přelomu 16. a 17. století
    Hellerová, Alena
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-09-14
    Tato diplomová práce pojednává o vývoji lamenta a také monodických představeních na přelomu 16. a 17. století, které jsou založeny na mytologickcýc textech, které mají původ ve starověkém Řecku. Konkrétněji se zabývám operou Claudia Monteverdiho "Arianna" a zpracováním stejného textu různými autory. Dále pojednávám o zhudebnění lamenta Dido a o významu lamenta při různých dvorských slavnostech. Nakonec zařazuji příspěvek k interpretaci ozdob.
  • Leonard Bernstein: MASS
    Růžičková, Michaela
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-06-06
    Tato diplomová práce podrobně rozebírá dílo Leonarda Bernsteina: MASS (Mše), a to jak po formální, hudebně – teoretické stránce, tak po stránce interpretační. V tomto kontextu se speciálně zaměřuje na problematiku interpretování multižánrového hudebního díla a na jeho definici.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů