Procházet podle oponent "MÁTL, Lubomír"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Amatérské pěvecké sbory plzeňského krajeVorlíček, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04Sborový zpěv, který má bezesporu v Čechách silnou tradici, se opět dostává ( alespoň v západních Čechách) do popředí zájmu hudbymilovné veřejnosti.Čím je tento zájem způsoben, co jej vyvolávalo v minulosti a jaké podmínky mu poskytuje současná společnost, to jsou hlavní témata následující práce. V jednotlivých kapitolách se budu snažit přiblížit činnost a repertoár jednotlivých sborů, jejich klady i zápory, nastínit problémy, které daný sbor nejvíce sužují. Na základě toho bych rád dospěl k obecně platnějším závěrům postihujícím alespoň zčásti problematiku sborového zpěvu Plzeňského kraje.
- Duchovní sborová tvorba a cappella Francise PoulencaLouženský, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-02Práce pojednává o duchovním sborovém díle a cappella francouzského skladatele první poloviny dvacátého století Francise Poulenca. V první části se práce věnuje jeho zásadním životním momentům a událostem majícím stěžejní vliv na jeho tvorbu, případně skladatelský styl, v druhé části pak zevrubně zpracovává jeho sborové dílo duchovní, psané pouze pro smíšený sbor, bez doprovodu hudebních nástrojů, s přihlédnutím k jeho formě, harmonické struktuře a především stylu jeho skladatelské techniky.
- Interpretační problematika oratorií Sylvie BodorovéŠtilec, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13Předkládaná práce podrobně analyzuje dvě celovečerní oratoria soudobé české skladatelky Sylvie Bodorové. Vedle základního rozboru zvoleného textu starozákonní předlohy je analyzována i oblast hudebně vyjadřovacích prostředků. Nejde však jen o obvyklý muzikologický rozbor, ale práce se snaží upozornit i na úskalí a zvláštnosti, s kterými musí při provozování obou oratorií počítat případný dirigent. Sledována je zejména oblast celkového tektonického rozvrhu,metrorytmická struktura, vztah hudby ( textu) a slova a vzájemné vazby obou oratorií, stejně jako vazby některých úseků těchto skladeb na další kompozice Sylvie Bodorové. V závěru je charakterizován přínos těchto kompozic a specifické postavení autorky na počátku XXI. století.
- Světská sborová tvorba a capella Francise PoulencaLouženský, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-10Práce pojednává o světském sborovém díle a capella francouzského skladatele první poloviny dvacátého století Francise Poulenca. V první části se práce věnuje jeho zásadním životním momentům a událostem majícím stěžejní vliv na jeho tvorbu, případně skladatelský styl, v druhé části pak zevrubně zpracovává jeho sborové dílo světské, psané pouze pro smíšený sbor, bez doprovodu hudebních nástrojů, s přihlédnutím k jeho formě, harmonické struktuře a především stylu jeho skladatelské techniky.