Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "MÍREK, David"

Nyní se zobrazuje 1 - 14 z 14
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Bezpečné prostředí v týmu
    Pelková, Eliška
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-06-11
    Cílem bakalářské práce je seznámit akademickou obec DAMU a další čtenáře s konceptem bezpečného prostředí v týmu. Je koncipována jakožto vhled do teorie, která je na akademické úrovni zpracovaná především v angličtině a do lokálního kontextu přichází teprve v poslední době. Problematika je zpracována s ohledem na kontext práce týmů v divadle. Práce reflektuje jak teorii, tak praktický průzkum, který byl uskutečněn pomocí hloubkových rozhovorů s vedením a členy produkčního týmu Cirku La Putyka. Výsledky výzkumu jsou reflektovány v kapitole Příklad dobré praxe. Členové týmu si přáli, aby jejich výpovědi nebyly zveřejňovány, což jim s ohledem na téma práce umožňuji. Práce byla konzultována také s odborníkem z oboru psychologie.
  • Divadelní síť pro děti
    Hudská, Karolína Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-06-11
    Bakalářská práce s názvem Divadelní síť pro děti má za cíl popsat specifika divadel zaměřených na dětského diváka se zaměřením na produkční specifika. Práce je rozdělena na čtyři části. V první, historické části se práce věnuje profesionalizaci loutkového divadla po roce 1948 a stručně popisuje vznik, vývoj a klíčové osobnosti jednotlivých divadel pro děti na základě divadelní literatury a periodik. V druhé části práce se na základě odborné literatury a polostrukturovaného rozhovoru s dětskou psycholožkou Veronikou Francovou snažím charakterizovat tři věkové skupiny a určit témata odpovídající psychosociálnímu vývoji dítěte. Tato kapitola se věnuje i práci s dětským divákem a na základě polostrukturovaného rozhovoru s dramaturgyní Laterny magiky Hanou Strejčkovou popisuji vhodné formy doprovodného programu a interakce. Třetí část se věnuje provozním specifikům dětských divadelních scén, konkrétně se jedná o hradecké Divadlo Drak, Malé divadlo v Českých Budějovicích a Divadlo loutek Ostrava. Informace jsou získány na základě polostrukturovaných rozhovorů a výročních zpráv. Čtvrtá část se okrajově věnuje regionům, které nedisponují dětskou divadelní scénou, se zaměřením na strategie a řešení přijímaná těmito regiony. Tato část se opírá o analýzu dat získaných z dotazníků a rešerše.
  • Enviromentální udržitelnost produkce festivalů v České republice
    Kočí, Tomáš
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-06-10
    Práce se zabývá environmentální udržitelností v produkci festivalů v České republice. Cílem práce je zjistit, jak vybrané české festivaly přistupují k tématu udržitelnosti v produkci, tedy jaký mají na téma názor, jak nad ním uvažují teoreticky a jak přenášejí principy udržitelnosti do praxe. Výsledkem práce by neměly být pouze odpovědi zkoumaných festivalů, ale také propojení s teorií a ukázkovou zahraniční praxí. Protože je téma udržitelnosti v kulturní produkci v České republice v začátcích, využívá práce k průzkumu metodu dotazníkového šetření, které doplňuje především zahraniční literaturou. Práce tak zprostředkovává vhled do aktuální české situace a zároveň nabízí inspirativní zahraniční praxi, ke které by měly české festivaly směřovat. Průzkum se neomezuje pouze na festivaly divadelní, ale zahrnuje festivaly různých žánrů a velikostí. Výsledky tak mají vyšší výpovědní hodnotu a data je zároveň možné srovnávat mezi jednotlivými kulturními odvětvími či typy festivalů. Průzkum celkově zahrnuje 33 festivalů.
  • Evaluace týmu v kulturním managementu
    Špánková, Žaneta
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-06-11
    Ve své bakalářské práci bych se ráda věnovala tématu evaluace a zpětné vazby v našem kulturním prostředí. Zaměřím se na prokázání důležitosti správně vedené evaluační schůzky, která má, a pro svou úspěšnost musí mít, své náležitosti. Tyto náležitosti bych ve své práci všechny vypsala a ukázala jejich nepostradatelnost, budu se tedy věnovat tomu kdo, kdy a jak se má na adekvátní evaluaci podílet. Dále bych také zabrousila do tématu zpětné vazby, které jde ruku v ruce s evaluací, protože dle mého názoru jen skrze správně podanou zpětnou vazbu se můžeme v evaluaci někam posunout a něco si z ní odnést do budoucí praxe.
  • Konverze jabloneckých lázní na kreativní centrum
    Strnadová, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)
    Datum obhajoby: 2019-09-11
    Diplomová práce se věnuje tématu vzniku nových kreativních center v opuštěných objektech. Představuje budovu bývalých jabloneckých Městských lázní a přichází s modelem kreativního centra pro její nové využití. Jejím hlavním cílem je zodpovědět otázku, jaké služby a dramaturgii by mělo nové kreativní centrum Jablečné lázně nabízet tak, aby uspokojilo místní poptávku, nabízelo kvalitní dramaturgii a bylo ekonomicky co nejvíce soběstačné. Ve své teoretické části se práce věnuje třem okruhům, které souvisejí jak s budovou lázní, tak s fenoménem vzniku kreativních center všeobecně. V první části popisuje kulturu městských lázní a zasazuje jablonecké lázně do celorepublikového, historického kontextu. V druhé části se věnuje kreativním centrům v ČR i zahraničí a ve třetí části pojednává téma genius loci jako součást dramaturgie. V praktické části poté na základě analýzy fungování dočasného provozu v lázních, na případových studiích existujících kreativních center a v neposlední řadě na základě výsledků pracovní skupiny navrhuje konkrétní využití budovy lázní jako kreativního centra.
  • Kultura rozvíjející místní komunitu v malých obcích
    Karban, David
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)
    Datum obhajoby: 2021-09-10
    Bakalářská práce „Kultura rozvíjející místní komunitu fungující v malých obcích“ se věnuje problematice pořádání kulturních a komunitních aktivit v oblastech s takovým množstvím obyvatel, které nepřesahuje 4000 osob. Autor se zde snaží nastínit dopady odlišných přístupů ke kulturním aktivitám pořádaných v různorodém prostředí napříč Českou republikou. Práce se zaměřuje na výstupy těchto aktivit, jakož i na možné ovlivnění místních komunit, obcí jako celků, ale i jejich jednotlivých obyvatel. Práce zároveň částečně nastiňuje možnosti či zkušenosti s financováním popisovaných aktivit. Poukazuje na případné společné znaky, popřípadě problémy, které se opakovaně vyskytly, a nabízí tak možnost inspirace pro přípravu obdobných projektů.
  • Kulturní občanské projekty, které změnily veřejný prostor
    Kacafírková, Hana
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-06-10
    Bakalářská práce Kulturní občanské projekty, které změnily veřejný prostor dokumentuje čtyři projekty ve městech České republiky, které vznikly z iniciativy občanů za účelem přeměny chátrajícího a opuštěného prostoru pomocí kulturních akcí. Jedná se o projekty Zauhlovačka ve Vratislavicích nad Nisou, KUKOKLI v Horním Vítkově, Švihák v Mariánských Lázní a Automatické mlýny v Pardubicích. Práce se zaměřuje na prvotní impulsy projektů, míru participace, způsob financování, programovou náplň a dopady na veřejný prostor. Závěr práce definuje výše vyjmenované aspekty kulturně občanských projektů, včetně jejich primárních úskalí.
  • Lokální kultura jakožto nástroj trvale udržitelného systému měst
    Valečková, Zdeňka
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)
    Datum obhajoby: 2021-06-23
    Diplomová práce se zabývá trvale udržitelným rozvojem měst a otázkou, jaký vliv může mít lokální kultura na sociální vztahy mezi místními obyvateli a na celkový rozvoj městských čtvrtí. Práce se v rámci své výzkumné části zaměřuje na konkrétní příklad Rotterdamského sousedství Afrikaanderwijk, kde se tamní organizace snaží za pomocí kultury a participace bojovat s lokálními sociálněekonomickými problémy a následně vytvořit z tohoto sousedství příznivější místo pro život. Práce si klade otázku, zda a do jaké míry jsou kulturní instituce klíčové pro trvale udržitelný rozvoj.
  • Možnosti využití AI v marketingu divadel
    Brunclík, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-09-12
    Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání a analýzu možností využití umělé inteligence (AI) v oblasti public relations (PR) v kulturním sektoru. Práce se soustředí na identifikaci konkrétních možností AI v rámci PR strategií pro umělecké organizace, včetně analýzy dat, personalizovaného cílení publika, tvorby obsahu a zlepšení komunikace, zejména pak na sociálních sítích. Zahrnuje také rešerši toho, co je to AI, a kde se využívá a hodnocení dopadu a efektivity AI v procesu propagace a prezentace uměleckých děl. Cílem práce je poskytnout přehled aktuálních trendů, výhod a omezení využití AI v uměleckém prostředí a navrhnout doporučení pro efektivní implementaci této technologie v PR strategiích kulturních organizací
  • Postavení žen v divadlech
    Mlejnková, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-09-08
    Práce se zabývá tématem genderové rovnosti a profesního uplatnění žen v činoherních divadlech v České republice. Cílem práce je identifikovat přítomnost negativních vlivů, které zapříčiňují nerovné příležitosti pro ženy i muže v divadelních institucích. Dále popsat projevy i možné příčiny těchto vlivů a navrhnout vhodné způsoby řešení. Výsledkem práce jsou i sesbírané statistiky o struktuře zaměstnanců činoherních divadel (zřizovaných i nezávislých) dle pohlaví. Zprostředkovává tak vhled do aktuální situace žen v činoherních divadlech a jejich uplatnění v nich. Práce rovněž na příkladu třech případových studií zjišťuje postoje a názory zaměstnanců a vedoucích pracovníků divadel k tématu genderové rovnosti a popisuje jejich přístupy k odstraňování některých nerovností.
  • Pražská tržnice - Potenciál a možnosti jejího kulturního využití
    Belecová, Patricie
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-09-02
    Cílem bakalářské práce je sjednotit, zhodnotit a zasadit do kontextu myšlenkové proudy a aktivity, které se kolem Pražské tržnice začaly rozvíjet po mnoha letech stagnace a úpadku celého areálu. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části se zabývám historií lokality a areálu bývalých jatek, v části výzkumné pak sleduji možné směry budoucího kulturního vývoje nejen tržnice, ale i souvisejícího okolí. Teoretická část se opírá především o studium literatury, zaměřené na historii Holešovic a bývalých Ústředních jatek. Pilířem výzkumné části jsou aktuálně (v roce 2019) zpracované studie, které vznikly z podnětu hl. m. Prahy jako majitele areálu. Výsledkem práce by mělo být zmapování a vyhodnocení kulturního potenciálu Pražské tržnice.
  • Rovnost, diverzita a inkluze v divadle
    Bureš, Adam
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-09-07
    Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat, zmapovat a popsat proces implementace RDI strategie do HR procesů pěti evropských divadel: Teatro alla Scala v Milánu, Opéra national de Lyon, Opéra national de Paris, Opera&Ballet v Amsterdamu a Royal Opera House v Londýně. Vychází při tom z případových studií z těchto scén, na kterých demonstruje různé způsoby implementace strategií v oblasti rovnosti diverzity a inkluze. V další části práce usiluje o zhodnocení úspěšnosti zavádění RDI principů do pracovního provozu a hledá a definuje kritéria pro měření a vyhodnocování úspěšnosti uplatňování těchto principů v praxi. Závěr práce shrnuje současný stav a vyvozuje, že divadla, která k implementaci nebyla nucena grantovým systémem a nebo legislativou, jsou v implementaci principů RDI úspěšnější. Vzhledem ke zjištění, že divadla postrádají nástroje pro objektivní měření fungování RDI principů v organizaci, navrhuji jak kvantifikovatelné, tak nekvantifikovatelné ukazatele a možnosti jejich měření, které představují možnost, jak úspěšnost a stav této implementace vyhodnocovat.
  • Umělecké rezidence se zaměřením na divadlo
    Takáčová, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-06-13
    Tato bakalářská práce se věnuje uměleckým rezidencím se zaměřením na divadlo. Popisuje fenomén rezidencí v mezinárodním i českém kontextu. Rezidenční pobyty a programy jsou nástrojem mezinárodní i tuzemské umělecké spolupráce, dále projevem mobility profesionálů kreativního průmyslu. Skrze umělecké rezidence dochází ke kulturní výměně a dialogu, podporují kreativitu a živé umění. Síť rezidenčních center a nabídka rezidenčních programů se dynamicky rozrůstá a účast na tvůrčích pobytech se stala běžnou součástí kariér uměleckých pracovníků a profesionálů z oblasti kultury. Umělecké rezidence přispívají ke kulturnímu, sociálnímu i ekonomickému růstu potenciálu v místech svého působení a mnohdy jsou účinným nástrojem regenerace daných lokalit. Přináší mnoho benefitů a pozitivních externalit pro všechny strany, které se na realizaci rezidencí podílejí. Práce čerpá z odborných publikací, článků a studií zahraničních i českých. Jejím záměrem je komplexní rozbor uměleckých tvůrčích rezidencí, ucelené zpracování jejich členění, typologie, fungování i historického vývoje. Mapuje a představuje aktuální situaci uměleckých rezidencí performativního umění v České republice, nabízí přehled podpůrných iniciativ a financování. Výše zmíněné tak může být přínosným zdrojem informací pro čtenáře zajímající se o tuto problematiku z řad odborné i široké veřejnosti.
  • Vznik pražských nezávislých divadelních souborů
    Kofláková, Alice
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-09-02
    Bakalářská práce se zabývá sektorem nezávislého divadla z pohledu vzniku uměleckých souborů, které jej tvoří. Obecně definuje tento pilíř české divadelní sítě a zaměřuje se konkrétně na pražské nezávislé divadelní soubory. Podrobně zkoumá tři vybrané subjekty (Geisslers Hofcomoedianten, Zapětdvanáct a Divadlo X10), které měly při svém zakládání jiné zkušenosti s provozováním profesionální divadelní činnosti, a tím pádem jinou startovní pozici.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů