Procházet podle oponent "MALIMÁNEK, Karel"
Nyní se zobrazuje 1 - 19 z 19
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dech při hře na žesťové nástrojeŽáková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-06Ve své diplomové práci se zabývám dýcháním při hře na žesťové nástroje. V první kapitole s názvem Proces dýchání popisuji dýchací systém, jeho dýchací ústrojí a vlastní proces dýchání se zaměřením na typy dýchání, regulaci dýchání a objem plicního vzduchu. Následně se zabývám dýcháním při hře, tedy dechem ve spojení s tvorbou tónů, s nátiskem, prací jazyka, technikou prstů. Ve druhé kapitole podávám pohled významných hráčů a učitelů na dýchání při hře na dechové nástroje, který je doplněn o pohled východních kultur na běžné dýchání. Ve třetí kapitole uvádím metody rozvoje dýchání. Nejprve se zaměřuji na vývoj a užití typů dýchání, poté na rozvoj techniky dýchání. Tato kapitola obsahuje mnohá dechová cvičení prováděná s nástrojem i bez, vedoucí k volnosti a rychlosti vdechu a rovnoměrnosti a držení výdechu. Cvičení napomáhají celkovému upevnění dýchacího svalstva.
- Hudba Hradní stráže pod Vojenskou kanceláří prezidenta republikyHomolka, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Tato absolventská práce pojednává o Hudbě Hradní stráže pod Vojenskou kanceláří prezidenta republiky, která je od roku 1990 součástí Hradní stráže. Od historických souvislostí, přes bývalé i současné velení až k samotným členům orchestru, včetně uplatnění některých absolventů vojenské základní služby.
- Jan Nosek: Magisterský koncertNosek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-08
- Koletova hornická hudba Rtyně v Podkrkon ošíRejdák, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-06Tato práce se zabývá historií Koletovy hornické hudby ze Rtyně v Podkrkonoší, festivalem dechových hudeb Koletova Rtyně a nejvýznamnějšími osobnostmi, které jsou s orchestrem spojeny. Rtyňská hornická hudba má velmi bohatou historii a v roce 2014 oslaví 150 let existence. Za celou dobu své existence nikdy nepřerušila svoji činnost a přestála všechny problémy. Festival Koletova Rtyně je jedním z nejstarších festivalů velkých dechových orchestrů v České republice. Vznikl na základě společného koncertu rtyňského orchestru a Kmochovy hudby Kolín v roce 1960. Na rok 2014 je naplánován 50. ročník festivalu. Osobnostmi, které měly na chod Koletovy hornické hudby největší vliv jsou především bratři Koletové, po nichž orchestr v současnosti nese jméno, a Zdeněk Tlučhoř, který vede orchestr v současnosti.
- Kovařík L.: Bakalářský koncertKovařík, Lubomír(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Mezinárodní trombonové soutěžeChmelař, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-06Ve své diplomové práci poskytuji přehled a informace o mezinárodních trombonových soutěžích. První kapitola je vyhrazena evropským soutěžím. Jsou zde uvedeny časové intervaly, po kterých se soutěže opakují, období a místa, ve kterých se konají, podmínky pro přijetí a informace kým jsou pořádány. Druhá kapitola je uspořádána stejným způsobem a obsahuje mimoevropské soutěže. Ve třetí kapitole jsou uvedeny stručné životopisy současných nejvyhledávanějších porotců mezinárodních interpretačních soutěží.
- Moťka L: Magisterský koncertMoťka, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-01
- Petra Žáková: Bakalářský koncertŽáková, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07
- Psychoanalytická interpretace vybraných filmů Federica Felliniho podle teorie archetypů Carla Gustava JungaBenc, Maja(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-15Tato diplomová práce sleduje ve vybraných filmech vliv hlubinné psychologie Carla Gustava Junga na tvorbu Federica Felliniho. Práce obsahuje rozbor jak z hlediska psychoanalytického, tak střihu. Na konkrétních příkladech bude ukázáno, jak slavný režisér využil pro zobrazení svých protagonistů Jungovy kategorie archetypů. Tato diplomová práce si rovněž klade za cíl na základě teorie archetypů lépe pochopit způsob tvorby Federica Felliniho, pro kterého byly archetypy, pomocí nichž Carl Gustav Jung vykládal sny, hlavním inspiračním zdrojem a díky jejich filmovému ztvárnění dokázal zachytit pro další generace i společenskou atmosféru tehdejší Itálie, a to z jiného úhlu pohledu, z vnitřku sama sebe skrze vlastní snění.
- Svatopluk KošvanecNěmec, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tato práce pojednává o životě nejlegendárnějšího českého jazzového trombonisty Svatopluka Košvance. Od jeho narození přes řadu významných i pochmurných životních událostí až po jeho úmrtí a události po něm.
- Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK a j eho žesťová skupinaŠtainerová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-05Diplomová práce na téma Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK a jeho žesťová skupina je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se věnuje vývoji orchestru od počátku jeho založení až po současnost. Druhá až čtvrtá kapitola se zaměřuje na žesťovou skupinu zmíněného tělesa, kde jsou podrobně zpracovány jednotlivé umělecké životopisy současných hráčů. Druhá kapitola se soustředí na členy trombonové skupiny, do níž spadají též dva členové hrající na tubu. Třetí kapitola se zabývá trumpetovou skupinou a čtvrtá kapitola skupinou lesních rohů.
- Technická podstata žesťových nástrojůBergmann, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09Tato práce obsahuje informace o akustice a základních fyzikálních vlastnostech hudebních nástrojů. Rovněž je zde vysvětleno fungování temperovaného a přirozeného ladění a jejich vztah. Podrobněji se práce věnuje žesťovým nástrojům, jejich fyzikálními vlastnostmi a omezeními. V poslední kapitole je pak podrobně vysvětleno fyzické fungování pozounu na příkladu dvojzápojkového bastrombónu. Vše je vysvětleno pro člověka s hudebním, ale nepřírodovědným zaměřením.
- Technologie pozounuBergmann, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Tato práce je zpracováním nevydaných a nezveřejněných poznatků prof. Jaroslava Ušáka doplněných o moderní poznatky. Technologie pozounu je zeširoka pojaté téma, avšak vyčlenili-li bychom jen jedno odvětví, obrázek by byl neúplný a možná dokonce nesmyslný. Zabývá se podrobně stavbou nástroje, jeho výrobou a jejími úskalími, ale také úskalími nátisku nebo mechanických vylepšení. Rovněž obsahuje krátkou kapitolu o dusítkách.
- Tréma a její dopady na výkon interpretaProcházka, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Cilem této práce je popsat problematiku trémy, její fyziologické a psychologické projevy, které se vzájemně ovlivňují. Dále obsahuje několik doporučení, jak s trémou pracovat a varování čemu se při potlačování trémy vyvarovat. Práce také obsahuje průzkum, jak muzikanti vnímají trému a jak s ní pracují.
- Václav Trojan: Koncert pro trubku a orchestrKovařík, Lubomír(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Tématem této práce je Concertino pro trubku a orchestr českého skladatele 20. století Václava Trojana (1907 ? 1983), který se proslavil především komponováním filmové hudby. Concertino náleží do druhého proudu jeho tvorby (artificiální hudba), který je sice méně známý, ale o to zajímavější. V první části práce se snažím představit Václava Trojana v jeho uměleckém a životním vývoji a proniknout do jeho kompozičního stylu. Druhá polovina je věnována Concertinu, zaměřuji se především na okolnosti jeho vzniku, jeho formální a tektonickou výstavbu i hudební charakter.
- Výuka hry na trombon v ZUŠŽáková, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07Ve své práci se zaměřuji na dnešní možnosti při výuce hry na trombon v ZUŠ. V první kapitole věnuji pozornost vývoji výuky hudby se zaměřením na výuku trombonu od jeho vlastního vzniku. Ve druhé kapitole popisuji cíle výuky, metodiku hry a nezbytnou osobnost učitele. Ve třetí kapitole uvádím nejužívanější trombonovou literaturu v Čechách. Práce je zaměřena na postup práce hudebního pedagoga při výuce hry na trombon.
- Výuka trombonové hry na českých a moravských konzervatořích od 2. pol. 20. století do současnosti.Nosek, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-08V této práci se zaměřuji na výuku trombonu na konzervatořích v České republice. Ve stručnosti zmiňuji historii jednotlivých škol a vyjmenovávám pedagogy trombonu, kteří zde působili. Hlavním přínosem této práce by mělo být zachycení současného stavu výuky trombonu ? představením kantorů konzervatoří a jejich odpověďmi na dotazník, který jsem pro tuto práci vytvořil. V tomto přehledu lze zachytit jak styčné body 0F02FE1180 tak pestrost výuky trombonu na dnešních konzervatořích.
- Významné interpretky v oboru hra na pozoun.Štainerová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Hlavním cílem této práce bylo zpracovat údaje o významných ženách hrajících na trombon, které pracují převážně v symfonických orchestrech po celém světě. Práce obsahuje životopisy těchto žen, které popisují počátky jejich hudební kariéry, studium, a úspěchy na soutěžích a konkurzech, které absolvovaly.
- Vznik, historie a spolubráce mezi trombónovou třídouJAMU a AMUMoťka, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-01Tato diplomová práce pojednává o vzniku a historii oboru hra trombon na českých hudebních vysokých školách, Janáčkově akademii múzických umění v Brně a Akademii múzických umění v Praze. Práce se snaží o poskládání kompletní mozaiky akademické trombónové éry: každý pedagog daného oboru je představen krátkým medailonem o svém životě a práci, a to v chronologické návaznosti působení jednotlivých pedagogů od počátků oboru do současnosti. Kromě toho práce ukazuje prostřednictvím osobní korespondence na spolupráci mezi dvěma profesory oboru hry na trombon Lubomírem Klučarem z JAMU a Miloslavem Hejdou z AMU, kteří tak vlastně představují "brněnskou" a "pražskou" trombónovou třídu a vztah mezi nimi. Práce také předkládá úplný výčet absolventů obou trombónových škol.