Procházet podle oponent "MAREK, Petr"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 24
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: RestartŠevčík, Julius(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-11Restart je naléhavá a nevyhnutelná operace, kterou musíme provést ve chvíli, kdy se systém zhroutí. Film vypráví příběh o cestě mladé městské dívky k "restartu", o jejím životě, který se během 24 hodin zhroutí jako domek z karet. Natočen v současné Praze, Restart zobrazuje osamění jednotlivce v agresivním světě velkoměsta, v jeho klubech, ulicích, kancelářích a bytech. Ve světě, ve kterém se všichni zdají být sebevědomí, silní a neporazitelní. Restart je osobité, experimentální a zároveň všeobecně srozumitelné drama ze současnosti.
- Aby bylo slyšet ticho, nejprve musí zaznít pořádný hluk /Duchovní dimenze ve filmech Bruna DumontaBřezina, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21V této práci jsem se snažil postihnout dosavadní tvorbu francouzského režiséra Bruna Dumonta. Na jeho pěti celovečerních filmech jsem se snažil vysledovat společné rysy a motivy, abych zkoumal, co činí jeho tvorbu tak specifickou. Jakými filmovými prostředky oslovuje diváka a za jakým účelem. Jako čtyři základní okruhy motivů v jeho tvorbě jsem identifikoval následující filozofické kategorie: tělo, teritorium, probuzení se, vina.
- Bergmanovo melodramaOmerzu, Olmo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18V textu se prostřednictvím analýzy čtyř Bergmanových filmů, které jak tematicky tak formálně na sebe navazující, a zabývám se žánrem melodramatu. Zvolenými filmy jsou Scény z manželského života, Ze života loutek, Léto s Monikou a Sarabanda.
- Destrukturace divákova hlediskaJeřábek, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-14Bakalářská práce se zaměřuje na funkce ústředních postav ve filmech vycházejících z klasické narace. První část rozebírá různé teorie vyprávění a vymezuje základní pojmy a postupy, které jsou následně aplikovány při analýze dvou vybraných filmů Terrence Malicka, autorského režiséra známého nekonvenčním využitím voice-overu při vyprávění v první osobě, které má silný vliv na divákovo hledisko. V poslední kapitole se pokouším o obecnější zasazení výsledků analýzy.
- EntertainmentJelínek, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Film o plynutí času
- Krzysztof Kieslowski - Hledání skutečnostiFilipec, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-11V této práci se pokouším analyzovat vztah dokumentárního filmu a filmu hraného v tvorbě Krzysztofa Kieślowského. Jejich vzájemnou vazbu a spojení, ke kterému intenzivně dochází v ranném období jeho tvorby. Cestu režiséra dokumentaristy vedoucí k režii hraného filmu. Cestu od záznamu a hledání skutečnosti k pozdější snaze o její co nejvěrnější rekonstrukci ve fabulovaném příběhu. Skutečnost, která se pro režiséra stane důležitou myšlenkovou a inspirační matérií, ale také svazujícím a zavazujícím břemenem. Jeho citlivé vnímání úlohy autora - režiséra ve vztahu k vlastní tvorbě a především k morální a etické stránce profesního a také soukromého života. Tyto aspekty Kieślowského tvorby se tak snažím dokázat na jeho konkrétních filmech.
- Masová kulturaKučera, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Masová kultura, jako zrcadlo společnosti, která určuje estetické a politické prostředí globálního světa. Práce má motivaci představit historický kontext existence masové kultury - massmédií a její výhody a nevýhody v souvislosti s úrovní komunikace, kritiky a úrovně společnosti.
- Metafyzika ve filmu K. KiéslowskehoWinski, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-19Analýza postupů a motivů ve filmu Dvojí život Veroniky
- Nejrychlejší Matěj na světěPavlíček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Velmi barevný film s velmi barevným hrdinou. Matěj si pozvolna uvědomuje, že těch barev je na něho moc. Musí si vybrat jen některé.
- Obrazové režimyHofman, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Tato bakalářská práce se zabývá použitím bezpečnostních a sledovacích systémů v rámci filmu Nepřítel státu (Enemy of the State, rok výroby 1998) a tím, jak se tyto systémy podílí na vytváření obrazových režimů. A to jak z ontologického hlediska, kdy se na platformě jednoho filmu stýkají obrazy s různými vlastnostmi (digitální/analogový), tak z hlediska ideologického, kdy tyto režimy vytvářejí hierarchie a tím i referenčnost/pravdivost a topologii v rámci filmového vyprávění.
- Poučení z nové česko - slovenské vlnyMaráky, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Snahou mojej bakalárskej práce je vystopovať na 5 - 6tich prípadoch filmov novej ČS vlny spoločné prvky filmovej reči tohto doležitého obdobia. Zamerám sa najma na originalitu, ale aj klišé týchto spoločných čŕt. Jednou špecificky a výrazne doležitou sférou práce bude aj sledovanie dokumentaristických postupov využitých vo filmoch novej ČS vlny. Zaoberať sa budem predovšetkým tými dodnes účinnými a z dnešného pohľadu stále aktuálnymi prípadmi /Strop, O slavnosti a hostech, Démanty noci, Intimní osvětlení, Perličky na dně, Sousto, Postava k podpíraní,....atď/
- Praktická režie druhého plánuHecht, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-16Tato diplomová práce se zaměřuje na režijní pojetí tzv. “druhého plánu”. Nejprve je rozebrán teoretický rámec vymezující dosavadní popsání problematiky a následně se autor věnuje upřesnění terminologie a zařazení režie tzv. druhého plánu do kontextu dosud známých náležitostí režijní tvorby. Následně jsou rozebrány praktické prvky režie druhého plánu a uplatnitelné postupy. V závěru autor zhodnocuje vlastní zkušenosti s tématem a shrnuje obsah a přínos této teoretické práce.
- Přístup autora k filmovému vyprávění - cesta k hodnotě filmuSaska, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Bakalářská práce se zabývá myšlenkou, kde se vlastně může nacházet ona hodnota filmového vyprávění.
- PrůvodkyněGhebremichael, Asmara(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Absurdní drama, které se odehrává v průběhu jednoho dne, zachycuje psychologický stav ženy, usilujicí o znovunabytí ztracené rovnováhy. Děj filmu je rámován úvahou, která vytváří podvědomou analogii mezi funkčností architektury a smyslem lidských vztahů. Hlavní postava se rozhoduje racionálně a přesto staví diváka před otázku, zda je možno definovat hranici mezi racionalitou a iracionalitou v lidském chování.
- Putování a čas. Retrospekce v rukopisu nalezeném v Saragoze.Mielnik, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Retrospektiva plní u Hase řadu funkcí, které můžeme jednoduše označit jako boj se smrti, cestou a nebo ironickou anekdotou. Jsou iniciací, ale i labyrintem. Retrospektivy jsou nakonec pouze záminkou k tomu, abychom mohli ukázat, že naše skutečnost není jedinou linií přítomnosti. Na přítomnost se nanáší, to co již minulo. Tyto dvě oblasti se vzájemně prostupují a vytváří tak nás.
- Saharské pískyTuka, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16Filmový příběh o manželském páru, který se rozhodne oslavit 25 let společného soužití v místě, kde se poprvé potkali. Paradoxně, v tento čas a na tomto místě, se rozejdou.
- Směřujeme k utopiiI, bratře!Bušta, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-12Filmový režisér je už z podstaty své práce i svého vnitřního založení permanentně konfrontován se ?světy, které nejsou?, s ?utopiemi?, které musí pro své publikum důvěryhodně (?žitelně?) zkonstruovat. To je ústřední teze, z níž vychází trojce esejů, které se pokoušejí implikovaného ?bratra režiséra? ? pojímaného coby všeobjímajícího autora, jak audio-vizuální, tak myšlenkové koncepce filmového díla ? konfrontovat s nutností vypořádat se se zpracováním tématu ?utopického společenství?, utopie jako takové. Technokratický snílek, bratr režisér, je v pěti obmýšlených filmech Ztracený obzor (Lost Horizont; Frank Capra), Muž z prvního století (Oldřich Lipský), Avatar (James Cameron), Vesnice (The Village; M. Night Shyamalan) a Pobřeží moskytů (The Mosquito Coast) postaven před úkol ?zobrazit nezobrazitelné?. Zhmotnit pomocí celé škály možností kinematografického vyjadřování ?realizovaný utopický svět?. Široký rozptyl esejistického stylu pak autorovi práce, který se rovněž považuje za filmového režiséra, umožňuje, aby se nechal volně unášet svým tématem a mohl se skokově zabývat tu ?světlem?, tu ?časem?, tu konstruováním ?prostoru? či ?postavy?... To vše při vědomí možného profesního zobecnění jím nastolených tezí a metafor.
- Styl Davida Finchera ve třech filmech z devadesátých letTěšitel, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Práce mapuje tři snímky režiséra Davida Finchera, které vytvořil v devadesátých letech minulého století. Jedná se o filmy Sedm, Hra a Klub rváčů. Primárně se soustředí na rozbor filmu Sedm, a sice všech jeho složek. Antropologickou analýzou s přesahem k filosofické interpretaci jeho díla chce práce postihnout tvůrčí procesy jedné z nejvýraznějších autorských osobností současného Hollywoodu.
- Tarkovského Zrcadlo jako výchozí bod analýzy narace ve filmech Arnauda DesplechinaKuba, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-09Cílem bakalářské práce je analýza narace ve filmech Arnauda Desplechina za pomoci teoretických východisek a diskurzu rozvinutých na základě filmu Zrcadlo Andreje Tarkovského.
- Třináctý týdenBřezina, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Film zobrazuje emocionální rozpoložení těhotné dívky jako změnu životní role, která nutí přijmout zodpovědnost a znovu ustavit svoji pozici ve světě.