Procházet podle oponent "MASNÍK, Boris"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Ekonomické a produkční zhodnocení řešení dobové scény ve veřejném prostoru v minisérii „Hořící keř“Komrzý, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-04Klíčová úvodní scéna minisérie „Hořící keř“ se odehrává na Václavském náměstí. Natáčela se ale ve Střešovické vozovně v Patočkově ulici. Ve své práci se budu věnovat tomu, co bylo důvodem tohoto řešení. Rád bych rozkryl faktory ovlivňující důležitá rozhodnutí. Chtěl bych tuto problematiku posoudit komplexně. Základními pilíři mojí práce jsou ekonomické aspekty, přípravné práce a realizace. Práce je rozdělena na dvě základní kapitoly. V první kapitole se věnuji popisu realizace a aspektům, které výrobu ovlivňovaly. V druhé kapitole se věnuji zobecnění poznatků z kapitoly první a jejich analýzou. Práce je postavena na rozhovorech s klíčovými lidmi, kteří stojí za vznikem této trikové scény.
- Výtvarná koncepce filmového zpracování románu Arthura C. Clarka "A Fall Of Moondust", žánr science fiction a jeho výtvarné zpracování na příkladech světové kinematografieBouška, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-16Vědeckofantastický žánr se ve filmové tvorbě těší už od prvopočátku velké oblibě. Přináší pohledy na svět, který neexistuje a film je ideálním prostředkem tyto fantastické světy zhmotňovat. Pro svou oblíbenost však hranice toho, co je science fiction, postupně mizí a samotný pojem ztrácí na významu. Můžeme se tak pod hlavičkou vědecké fikce setkat s filmy, které přinášejí pouze fantastické vize, ale s vědou toho mají pramálo společného. Cílem teoretické části bylo oddělit filmové tituly, které právem do žánru science fiction patří, a to v úzkém segmentu odehrávajícím se ve vesmírném prostoru nebo s vesmírem související okrajově. Protože se tato práce zabývá především výtvarným zpracováním sci-fi filmů, na vybraných titulech je představena jejich vizuální stránka. Selekce probíhala podle osobních preferencí a vlastní definice pojmu. Výsledky teoretické části posloužily jako jeden z podkladů pro výtvarné ztvárnění praktické části, které řeší zpracování románové předlohy A. C. Clarka - A Fall of Moondust - do filmové podoby. Praktická část přináší vizuální návrhy dekorací a scén, jež kladou významný důraz na věrohodnost a snahu zařadit film mezi vědecky korektní díla. Tato práce může sloužit pro potřeby filmových produkcí při případném zájmu o realizaci tohoto konkrétního díla, či následujícím tvůrcům postaveným před úkol zpracování vědeckofantastického díla. Pro ně bude přínosná i teoretická část, která je může odkázat na zajímavá a inspirativní díla.
- Výtvarná koncepce filmu "Foundation and Earth" podle knihy Isaaca Asimova. Použití vizuelních efektů v současné světové kinematografii.Simajchlová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-01-12Cílem této diplomové práce je výtvarné zpracování filmu podle knihy Isaaca Asimova, Foundation and Earth. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické části a praktického zpracování vlastního návrhu filmu podle knižní předlohy. Teoretická část se snaží nastínit hlavní principy a vývoj vizuálních efektů od jejich zrodu až po využití pokročilých technologií v současné kinematografii. Jednotlivé metody vizuálních efektů jsou podrobněji rozebrány na příkladech čtyř vybraných filmů s důrazem na aspekty analogového a digitálního zpracování. Druhá část práce obsahuje vlastní zpracování koncepce filmu Foundation and Earth s výtvarným řešením některých vybraných scén. Koncepce filmu je popsána textem a ilustrována souborem skic a referencí.