Procházet podle oponent "MATÁSEK, Petr"
Nyní se zobrazuje 1 - 19 z 19
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 7 minutMládková, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-11V první kapitole připomenu výchozí body svého magisterského projektu a zároveň stručně naznačím jeho vývoj. Pak se budu několik dalších kapitol věnovat optice, která s mým projektem úzce souvisí. (Minimálně jako inspirační zdroj pro první stádium projektu - krátký film). Konkrétně se budu věnovat lidskému oku, vidění (3D technologiím a zejména optickým klamům), světlu a vůbec celkově zrakové percepci. Dále uvedu několik příkladů z oblasti umění, které se nechaly inspirovat, podobně jako já, optikou. Můžu je tedy pokládat za další z inspiračních zdrojů. Skrze jednotlivá zastavení tak můžete vysledovat, jak se jednotlivé jevy vkládají do malířství, fotografie, divadelní a filmové praxe. Proces vidění mě fascinuje, a proto se o to s Vámi musím podělit.
- Aristofanes: Ptáci. Symbolika masky a její uplatnění v moderním divadle.Krejčová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-12Abstrakt Tématem této práce jsou Aristofanovi Ptáci. Toto téma se zaměřuje nejprve na historické hledisko, období a okolnosti vzniku této politické satiry a způsoby inscenování od starého Řecka po součastnost. Dalším tématem, kterým se tato práce zabývá, je symbolika masky a její uplatnění v moderním divadle. Maska se dotýká Aristofanových Ptáků, jak obdobím vzniku, tak i možnostmi, jak tuto komedii výtvarně-dramaticky zpracovávat. Maska vznikla při prvních primitivních obřadech, z nichž se vyvinulo i samo divadlo. Maska se objevila ve všech kulturách po celém světě. Moderní divadlo chápe masku jako prostředek k inscenování. Maska se v moderním divadle uplatnila prostřednictvím spolupráce režiséra a výtvarníka. Druhá část práce je vlastním řešením Aristofanových Ptáků z pohledu kostýmního výtvarníka. Při tvorbě koncepce je důležitá otázka aktuálnosti. Svět ptáků je protipólem světa lidí a bohové tyto dva světy spojují ve snech a touhách. Pozornost je věnována masce a kostýmu dramatických postav v kontextu s prostorem. Kostýmy a masky jsou výtvarně-dramaticky zpracovány. Při dramatickém zpracování jsou řešeny všechny druhy masek a jejich symbolika.
- Chudoba v divadle.Krtičková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-25Předmětem diplomové práce Chudoba v divadle je zamyšlení nad motivacemi, důsledky a významem dobrovolně zvolené chudoby - skromnosti v kontextu současného divadla. V první části práce je toto téma představeno v obecné rovině a ve vztahu k osobnosti svatého Františka z Assisi, který není jen zásadní postavou středověké spirituality, ale je také zdrojem inspirace pro mnohé současné tendence, hnutí i jednotlivce žijící v dobrovolné skromnosti. V následující části se zaměříme na chudobu v oblasti umění a zejména divadla. V poslední části práce je zdokumentován vznik autorského představení Pouť, které je inspirováno právě životem svatého Františka a pěším putováním Itálií, které celému projektu předcházelo.
- Divadlo jako výtvarné médiumTäubelová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-12-21Ve své disertační práci se zabývám analýzou tvorby scénografa z pozice výtvarnéo umělce, který pracuje s prostředky typickými pro divadlo, to znamená že, užívá divadlo jako výtvarné médium. Tím se také dotýkám existence specifickho proudu v současném divadle, ve kterém dochází k prolínání v tomto případě výtvarných a divadelníh prostředků.
- H2O - bezbarvá čirá kapalina bez zápachuVelková, Zorka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-11Práce H2O se zabývá vodou. Zaznamenává zrození myšlenky, zkoumání vody, fascinaci tímto živlem, jeho uchopování, snahu o porozumění a nakonec i vtažení hrstky vyvolených do komunikace s vodou. Objasňuje postup práce na celkovém konceptu Zahrady Mrtvých Zón, ale i vlastní pracovní postup na instalaci H2O. Základním principem projektu je snaha umožnit kolemjdoucím přímou konfrontaci s fenoménem Vltavy skrze nevšední zážitek. Vychází z přesvědčení, že jakákoliv obecnost v umění nic nesděluje, v závěru hodnotí týmovou práci z čistě osobního autorčina hlediska. Práce H2O nemá ambici být přísně vědeckým rozborem vodního živlu. Scénografie jako obor disponuje jednou obrovskou výhodou - k ovlivnění vlastní práce s úspěchem využívá i zdroje, které nejsou většinou vědecké obce přijímané jako validní, přesto však ovlivňují myšlení mnoha lidí.
- Illusion in Puppet TheatreLovrič, Sara(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-19The theme of this work is the study of illusion in puppet theatre. In the first part I will try to explain the notion of illusion in art in general. The main assumption is that art and illusion are two inseparable concepts. Illusion in a surreal way it helps the experience of the real and surreal world. A viewer, together with an artists, participates in that experience : the effect of that very illusion depends on the ability of the viewer to perceive the artist´s illusion. In theatrical art, illusion happens in one moment and in space, before the eyes of the audience. The miracle of illusion is created before us and we forget it is here. In theatrical art, illusion happens in one moment and in space, before the eyes of the audience. The miracle of illusion is created before us and we forget it is here.In puppetry, a puppet, as an artificially created stage figure, in its essence has an illusory character. A puppet owes its origin to a man?s need to create and its attempt to change the reality. Even in the pre ? historic period, a puppet was a means to make contacts with God. In Romanticism artists developed this metaphorical relationship and raised a puppet theatre as an artistically valuable form. The period of Modernism brought new thinking about the puppet theory. The modernists started to recognize new, symbolic possibilities in a puppet. This contributed to the development of a puppet theatre which requests its own language of illusion. A puppet doesn?t imitate reality any more, it creates a new reality. A further development of a puppet theatre takes the direction of experimenting with various possibilities of expression in puppetry. A partition screen has been rejected. Illusion is questioned because of the presentation of reality of creation. In search of poetic language of expression in a puppet theatre, the parts of a body, materials and objects start to be animated? Real objects assume a surreal meaning, and the illusion of metamorphosis happens before our eyes. At the end of this work I?ll pay attention to a puppet theatre in Croatia. In that short review I will try to give a summary of the development of puppetry and its illusion and to explain the influences which have contributed to that development.
- Kompletní scénografické a technologické řešení autorské inscenace na námět děl G.OrwellaNishioka, Kanako(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Výtvarné návrhy a technické řešení.
- Kompletní výtvarné a technické řešení inscenace H2O - vodní divadloVelková, Zorka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)obrazová dokumentace zahrnující CD záznam
- Kompletní výtvarné a technické řešení inscenace Romaldíno a Kamila (Romano Paramisa)Fonová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-16Technická dokumentace scénografického řešení inscenace Romaldíno a Kamila (Romano Paramisa) v Bábkovém divadle Žilina: návrhy, technické nákresy, fotodokumentace pracovního procesu a výsledného představení, DVD záznam představení a scénář.
- Kompletní výtvarné a technické řešení projektů Under-on-up v Drážďanech, Move House v New Yorku a Kulový blesk v PrazeGajdošíková, Silvie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Kompletní výtvarné a technické řešení projektů Under-on-up v Drážďanech, Move House v New Yorku a Kulový blesk v Praze.
- Kompletní výtvarné a technologické řešní inscenace 7 minutMládková, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)obrazová dokumentace zahrnující DVD záznam
- Koncepty scénografie jako vymezování pro storu a prostředí pro scénické improvizaceStraub, Mathias(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-11V práci reflektuji a analyzuji různé koncepty scénografie v divadle a v netradičních prostorech, se kterými jsem pracoval v rámci různých projektů od roku 2011 do 2012. Hlavní důraz je zaměřen na možnosti interakce s divákem, kdy se pozorovatelé sami stanou aktéry. Reflexe následujících projektů jsou předmětem této práci: 1. PQ2011: SixActs (2011) ? Praha (CZ); 2. Kam Ústíme? ? úSTÍNADLAbem? (2012) ? Ústí nad Labem (CZ) 3. Ethno Hist(e)ria (2011) ? Gračiště (SL); 4. Česko-polský projekt ?Důvěra ? nedůvěra? (2011) - Varšava (PL); 5. Fliegerträume/Okřídlené Sny (koncept) ? Železná Ruda/Bayerisch Eisenstein (2011) (CZ/D);
- Loutka na okraji figurální kinetické plastikyWildtová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-16Bakalářská práce především pojednává o dvou projektech, které vznikly během studia na DAMU. V úvodní teoretické části se práce dotýká vymezení pojmů, které souvisí s loutkou a kinetikou. Dále je zde uvedeno několik základních zdrojů inspirace, které přímo, či nepřímo ovlivnily vznik obou projektů. Prvním projektem je performance studentů scénografie vzniklá v roce 2012 v obci Pustiny. Druhá část bakalářské práce popisuje představení Ostrovy ? Islands, které vznikalo v roce 2012/13 za spoluúčasti studentů z projektu Erasmus. Práce se především soustředí na loutky a objekty. V obrazové příloze je doložena dokumentace a přiloženo je i DVD se záznamem z představení Ostrovy- Islands.
- Mobilita a sociální aspekt divadla.Hadravová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-27Tato diplomová práce se zabývá možnostmi scénické mobility a jejím společenským významem především na skupinu realizátorů a místní komunitu. Text je shrnutím celkového výtvarného a technického řešení projektů Cantalon při festivalu Histeria a Kočovného divadla, jež vznikly během navazujícího magisterského studia KALD oboru scénografie v letech 2011-2012. Důraz je kladen na potřeby a možnosti při vzniku a realizaci mobilních autorských projektů.
- Realizace idejí okcidentálního autoraNishioka, Kanako(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12V dnešní době nám skvělá technologie nazyvající se Internet umožňuje spojovat lidi s lidmi, a človek může získat nejrůznější informace kdekoliv na světě. Ale jaká je skutečnost komunikace? Záměr této diplomové práce je prozkoumat důležitost reálné = ne-virtualní komunikace na základě svých zážitků v České republice. Historie českého loutkového divadla ve 20.století dokazuje význam vlastního jazyka, a také idea od George Orwella poukazuje na hodnotu reálné zkušenosti jeho práce včetně jeho pozoruhodného života.
- Scénografické řešení inscenace v duchu cikánské kulturyFonová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-16Práce se zabývá popisem hmotné kultury Romů na území střední Evropy. Představuje základní typy obydlí kočovných i usedle žijících Romů, včetně výzdoby interiérů. Nejdelší část se zabývá popisem tradičního romského oděvu a jeho specifik. Upozorňuje na rozdíly mezi všeobecně zažitou představou o cikánském oděvu a historickou realitou. Zmiňuje také odlišnosti tohoto oděvu v průběhu staletí a v jiných oblastech Evropy. Krátce se věnuje i odívání současných Romů, tradičním romským řemeslům a specifikům tvorby některých současných výtvarných umělců. Druhá polovina textu shrnuje základní scénografické přístupy k zobrazování romské kultury převážně v českých divadlech. Předkládá také dva zahraniční příklady inscenací, které vyjadřují typické rysy cikánské kultury. Jde o představení slovenského divadla Romathan a francouzského cirkusu Zingaro. Závěrečná část předkládá scénografické řešení inscenace na motivy romských pohádek Romaldíno a Kamila realizované v Bábkovém divadle Žilina.
- Scénografie a prostor v choreografické tvorbě Sashi WaltzPalátová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Sasha Waltz je v současnosti výrazným fenoménem současného tance nejen v Německu. Její umělecký přesah ovlivňuje klasické inscenační způsoby oper a boří i zažitá klišé tak staticky chápaných instalací, jako jsou například muzea. V bakalářské práci se snažím zmapovat tvorbu Sashi Waltz skrze prostor a jeho scénografické prostředky, a to od počátků až do současnosti. Měla jsem možnost zhlédnout prvotinu a porovnat ji s nejnovějšími projekty. Hlavním zdrojem práce byl můj několikaměsíční průzkum choreografické tvorby Sashi Waltz, spojený se sběrem informací a osobními rozhovory.
- Umění místaGajdošíková, Silvie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-15Analýza tří projektů, Under-on-up v Drážďanech, Move house specific v New Yorku a v Praze připravovaný projekt Kulový blesk, v historickém kontextu i v souvislosti se současnou uměleckou scénou. Tato práce pojednává o fenoménu uměleckých intervencí do autentických prostor. Je zaměřená na vlastní projekty vytvořené v letech 2009-2010. Jedná se o projekt Under-on-up v Drážďanech, který byl tématem bakalářské práce, projekt Move house specific v New Yorku a na tuto linii navazující plánovaný projekt na rok 2012 Kulový blesk, který se uskuteční v Praze. V práci objasním obecné pojmy, které se k tématu vztahují - site specific, genius loci, interakce, instalace, performance, land art, autenticita a komunitní umění. U všech tří projektů rozeberu jejich koncepci, vývoj, zdroje inspirace a témata. U třetího, plánovaného projektu Kulový blesk uvedu jednotlivé motivy, spojitostí a zkušeností, které by se v něm měly v ideálním případě zůročit. Také porovnám popisované projekty mezi sebou z hlediska typu intervence, využití prostoru, interaktivity, estetických proporcí a produkce. V závěru se pokusím obecně zhodnotit toto srovnání a vnitřní podstatu umělecké intervence do specifických prostor s důrazem na popisované projekty.
- Vývoj,proměny a souvislosti divadelních her Williama ShakespearaLoosová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-12-10Objekt, umístěný ve scénickém prostoru, je scénickým objektem.