Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "MESSIEREUR, Petr"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 24
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Aki Kuroshima - koncert
    Kuroshima, Aki
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
  • Alexej Rosík: Magisterský koncert
    Rosík, Alexej
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-04
  • Antonín Burda - koncert
    Burda, Antonín
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2006-05-28
  • Eliška Dvorská - koncert
    Dvorská, Eliška
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
  • Finská hudební kultura (z hlediska houslisty)
    Vacek, Kristian
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-09-03
    Finská moderní hudba se v posledních letech prosazuje jak ve Finsku tak i v zahraníčí. Můj zájem o finské hudbě je přirozený, protože jsem žil ve Finsku téměř 17 - let. V této práci uvádím stručný přehled finských hudebních dějin a poté nejvýznamnější finské skladatelé v chronologickém sledu. Informace o skladatelích obsahují jen nejdůležitější fakta o životě a dílu. V příloze jsem sestavil přehlednou chronologickou tabulku o všech pojednaných skladatelích.
  • Franz Schubert - houslová literatura a její interpretace
    Týml, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
    Ve své bakalářské práci jsem se zaměřil na osobnost hudebního skladatele Franze Schuberta. V úvodu seznamuji čtenáře s důvodem, proč jsem si vybral k detailnímu prozkoumání právě jeho houslové dílo. První kapitola se věnuje skladatelovu životu, snažím se vyzdvihnout jen ta nejdůležitější fakta, aby nebyl životopis příliš rozsáhlý. Druhá kapitola s vnitřním členěním na podkapitoly obsahuje popisy jednotlivých děl, jejich charakteristiky a stručný náhled na jejich formu. Ve třetí kapitole se nejprve věnuji problematice interpretace Schubertova díla obecně, poté přináším čtenářům svůj vlastní názor na herní styl jednotlivých interpretů v rámci srovnání jejich nahrávek. Kromě poznámkového aparátu a soupisu bibliografie obsahuje tato práce ještě obrazové přílohy.
  • Fritz Kreisler
    Burda, Antonín
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
    Předkládám bakalářskou práci na téma rakouský houslový virtuóz a skladatel Fritz Kreisler. V první kapitole mé práse se věnuji životu Fritze Kreislera, jeho studiím a kariéře. Druhá kapitola popisuje F. Kreislera jako interpreta. Snažím se tady podle nahrávek rozkrýt aspekty Kreislerovy techniky a způsoby interpretace skladeb jeho i ostatních autorů. Pokusím se také popsat, jakých hudebních prostředků užil novátorsky jako první a v čem spočívala jeho výjimečnost.V třetí kapitole se věnuji F. Kreislerovi jako skladateli. Zaměřuji se jak na Kreislerovy kompozice, tak na jeho transripce.
  • Giuseppe Tartini - houslista a pedagog
    Chytrová, Helena
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-05-30
    Předmětem této magisterské práce je Giuseppe Tartini - houslista a pedagog. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola pojednává o životě G.Tartiniho, druhá je o jeho díle a třetí o vývoji smyčce a smyšcové techniky. Kapitola čtvrtá představuje padovskou školu a slavné Tartiniho žáky a v kapitole páté jsou shrnuty teoretické spisy.
  • Hudba v Terezíně 1941 - 1945
    Budínská, Ludmila
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-03
    Tato práce popisuje kulturní dění v terezíně za druhé světové války, kdy sem bylo deportováno tisíce Židů z celé Evropy a bylo zde vytvořeno ghetto, později koncentrační tábor. Byla to tzv. poslední stanice před konečným řešením. Byla zde velká koncentrace umělců. To způsobilo rozkvět kultury. Pořádaly se koncerty a jiné umělecké aktivity. Hrálo se v orchestrech, zpívalo ve sborech atd. Je zde uveden výběr čtyř nejznámnějších terezínských autorů ( Pavel Haas, Hans Krása, Gideon Klein, Viktor Ullmann), jejich život a dílo, se zaměřením na tvorbu komorní a smyčcovou. U některých děl je uveden hudební rozbor s ukázkami. Práce obsahuje díla, zkomponovaná právě v Terezíně, ale i díla psaná před transportem do Terezína. Z těchto čtyř autorů válku nikdo nepřežil.
  • Isaac Stern - život a dílo
    Vilánková, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-03
    Bakalářská práce Issac Stern - život a dílo pojednává o slavném houslistovi Issacu Sternovi, který žil letech 1920 - 2001 ve Spojených státech amerických . Kromě bohaté koncertní činnosti se také aktivně věnoval propagaci a podpoře umění. Zasloužil se o zachování slavné Carnegie Hall v New Yorku a byl mnoho let jejím ředitelem. Vyhledával mladé tladé talenty a podporoval je v začátcích jejich kariéry. Kromě sólového hraní se také hodně věnoval komorní hře, byl členem slavného Istomin- Rose Tria.
  • Ivan Galamian
    Oerterová, Daniela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-05-30
    Práce pojednává o životě , díle a metodických postupech slavného houslového pedagoga Ivana Galamiana.
  • Kristian Vacek - koncert
    Vacek, Kristian
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-09-03
  • Ludmila Budínská: Bakalářský koncert
    Budínská, Ludmila
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-03
  • Ludmila Štětinová: Bakalářský koncert
    Štětinová, Ludmila
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-03
  • Marie Fuxová - koncert
    Fuxová, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2007-09-03
  • Martin Týml - koncert
    Týml, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
  • Petra Vilánková: Bakalářský koncert
    Vilánková, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-03
  • Sergej Prokofjev a jeho komorní tvorba
    Rosík, Alexej
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-04
    Hudba Sergeje Prokofjeva mě zaujala, když jsem studoval jeho Sonátu pro housle a klavír D-dur. V této práci stručně hodnotím jeho život a dílo. Podrobněji se věnuji komorní tvorbě a již zmíněné sonátě, také jeho orchestrálním a vokálním skladbám. Na závěr uvádím kompletní přehled jeho skladeb.
  • Skladby pro housle B. Martinů
    Fuxová, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-09-03
    Práce se zabývá houslovou tvorbou jednoho z nejvýznamnějších českých skladatelů. Po stručném úvodu je obsah rozložen do tří kapitol. První pojednává o životě B. Martinů se zaměřením na jeho studium houslí a inspirace ke vzniku houslové tvorby. Druhá rozebírá zdroje tvorby a stručně charakterizuje jejo hudební řeč. Třetí kapitola představuje skladby pro housle a klavír a uvádí řadu notových příkladů. V příloze je stručný životopis v datech a několik skladatelových fotek.
  • Sonáty pro klavír a housle W. A. Mozarta
    Kuroshima, Aki
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
    V minulém roce si celáý hudební svět připomínal kulaté výročí tohoto skladatele - 250 let od jeho narození. Také houslové dílo W.A.Mozarta je součástí mého repertoáru. Mám nastudovány koncerty, sonáty i další komorní skladby. I do programu mého absolventského koncertu se vloudila jedna Mozartova skaldba. Jde o Sonátu pro klavír a housle B dur K454. Měla jsem zpočátku dvě různá vydání. Zaujalo mne, že se liší dynamikou i ozdobami a začala jsem přemýšlet o tom, které je blizší původnímu autorovu záměru. Abych se s tímto problémem vyrovnala, shromáždila jsem co nejvíce různých vydání této skladby a začala je porovnávat. Ač v každém balo na začátku napsáno " podle původního rukopisu", ani dvě nebyla stejná. Velice mne to zaujalo a tuto interpretační problematiku jsem zvolila jako téma své absolventské diplomové práce.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů