Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "MIHULE, Jiří"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 34
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Alexandrovův soubor písní a tanců
    Vaňková, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-05
    Má bakalářská práce nese název Alexandrovův soubor písní a tanců a je doplněna podtitulem "Fenomén ruské interpretační hudby". Práce je věnována celosvětově známému armádnímu uměleckému souboru a jednotlivé kapitoly se zaměřují na složky ansámblu, jeho historii a uměleckou činnost. Podstatnou částí jsou také kapitoly věnované významným osobnostem, které stanuly v jeho čele- Alexandru Vasiljeviči a Borisovi Alexandroviči Alexandrovovým. Cílem mé práce bylo zachytit, jak se soubor ve své osmdesátileté historii měnil a vyvíjel a jakými změnami v tomto časovém úseku prošel repertoár, sestava souboru i jeho funkce v rámci ruské kulturní scény.
  • Anglický roh - dějiny a literatura nástroje
    Kopicová, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-09
    Název mé bakalářské práce je: Anglický roh-dějiny a literatura nástroje. Práci rozděluji do šesti kapitol. V první kapitole píši o předchůdcích skupiny dvouplátkových nástrojů, ve druhé kapitole o historii anglického rohu, ve třetí o barokním typu anglického rohu-oboe da caccia. Čtvrtá kapitola pojednává o sólové a komorní literatuře anglického rohu, v páté kapitole píši o využití anglického rohu v symfonickém orchestru a v opeře, kde jsem zařadila i notové ukázky. Poslední šestá kapitola je zaměřena na nejvýznamnější výrobce anglických rohů v dnešní době. Má bakalářská práce by měla být přínosem pro hráče dřevěné dechové harmonie.
  • Bílá M.: Magisterský koncert
    Sejkorová, Marta
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-07
  • Bílá Marta: Bakalářský koncet
    Bílá, Marta
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-15
  • Dunglová Marie : Bakalářský koncert
    Dunglová, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-25
  • Habilitační řízení Mgr.Jana Brožková
    Brožková, Jana
    (2021)
    Datum obhajoby: 2021-10-14
  • Heinz Holliger
    Bílá, Marta
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-15
    Tato bakalářská práce pojednává o švýcarském hobojistovi, skladateli a dirigentovi Heinzu Holligerovi, o muži, který zajisté patří mezi nejvýraznější a nejvýznamnější umělecké osobnosti současnosti. Snaží se poskytnout celkový přehled o širokém záběru Holligerových činností. Nejprve se zaměřuje na jeho mládí, rodinné zázemí a studia. Další kapitola je věnována jeho kariéře hobojisty a pedagoga a zároveň hodnotí jeho přínos k rozvoji moderních technik hry na hoboj. Dále je zde Holliger popisován z hlediska dirigentské činnosti. Poslední kapitola se zabývá skladatelskou stránkou jeho osobnosti. Vysvětluje, čím je jeho hudební řeč ovlivněna, rozděluje jeho tvorbu do čtyř epoch a podrobněji přibližuje některá významnější díla z každého tvůrčího období.
  • Henri Tomasi: Život a dílo se zaměřením na skladby s využitím dřevěných dvouplátkových nástrojů
    Kozáková, Kamila
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-07
    Tato bakalářská práce má za cíl zmapovat život a kariéru významného francouzského skladatele a dirigenta Henriho Tomasiho a blíže představit jeho stěžejní díla a okolnosti jejich vzniku ve spojitosti s jeho životními osudy. Zmiňuje také období, ve kterém Tomasi vyrůstal a které jej ovlivňovalo, stejně jako významné dobové kulturní události, umělecké směry a osobnosti. V těchto souvislostech je popsán také Tomasiho skladebný styl. Podrobněji se zabývá rozborem skladeb, které autor věnoval dřevěným dechovým dvouplátkovým nástrojům, a to nejen sólovým. Stručně zmiňuje také komorní díla tyto nástroje využívající. V závěru je zhodnocen celkový odkaz Henriho Tomasiho.
  • Hobo v komorní hudbě Bohuslava Martinů
    Sejkora, Jiří
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-07
    Magisterská práce o komorní tvorbě Bohuslava Martinů je zaměřena na díla s obsazením hoboje. Po uvedení životopisu skladatele se jednotlivé kapitoly věnují daným skladbám s historickými souvislostmi a kompozičními technikami. Největší část práce se věnuje Fantazii pro theremin, hoboj, smyčcový kvartet a klavír H301, uvádí historii thereminu, prvního bezdotykového elektronického hudebního nástroje, a jeho vynálezce Lva Sergejeviče Těrmena. Z důvodu podobnosti nástrojů je připojeno také srovnání v provedení skladby s Martenotovými vlnami. Důležitým faktem a motivací k zaměření diplomové práce na tuto kompozici byla osobní zkušenost s provedením tohoto díla, včetně vytvoření záznamu, a spolupráce s německou thereministkou Carolinou Eyck.
  • Isang Yun a jeho skladby pro hoboj
    Kozáková, Kamila
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-06-06
    Diplomová práce na téma Isang Yun a jeho skladby pro hoboj představuje osobnost korejského skladatele Isanga Yuna se zaměřením na jeho skladby věnované hoboji. První kapitola obsahuje shrnutí zásadních mezníků pestrého života komponisty. V následující kapitole se práce stručně zabývá charakteristikou tradiční korejské hudby, vlivem západní kultury na korejskou hudbu a jejich vzájemné prolínání. Na ni navazuje kapitola popisující skladebný styl Isanga Yuna, ve kterém se jedinečným způsobem snoubí prvky obou odlišných kultur. Jeho tvorba je zde rozdělena do pěti stylistických etap a dílčí podkapitola nabízí vhled do některých skladatelových kompozičních postupů. Poslední kapitola obsahuje rozbor pěti skladeb, které Isang Yun věnoval hoboji, a to konkrétně Piri, Doppelkonzert pro hoboj a harfu, Rondell, Quartett pro hoboj a smyčce a Bläserquintett.
  • Ivana Jenešová: Bakalářský koncert
    Jenešová, Ivana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-07
  • Jan Dismas Zelenka a jeho šest triových sonát
    Hucek, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Datum obhajoby: 2015-06-04
    Tato práce se zaměřuje na biografii a velkolepé dílo komorní tvorby českého mistra kompozice 1. poloviny 18. století. Ve stručnosti vystihuje jeho životní milníky, úspěchy, i zklamání. Opírá se o dosud málo zmiňovaná, či nejasná fakta v prostředí, ve kterém se pohyboval. Pojednává též o okolnostech vzniku některých dalších stěžejních skladeb.
  • Jaroslav Konečný - kněz, hudebník, sběratel hudebních nástrojů - podrobný popis jeho sbírky
    Wendligová, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-05
    Práce pojednává o katolickém knězi a hudebníku MgA. Jaroslavu Konečném. Jaroslav Konečný je příkladem člověka, který hudbu šíří stále kolem sebe, ikdyž se nevěnuje své původní profesi. V této práci rozebírám jeho složitou životní cestu ve třech hlavních bodech. Nejprve píši o životě hudebníka, poté o životě kněze a nakonec o propojení obou těchto "profesí". Část své práce věnuji popisu jeho sbírky hudebních nástrojů.
  • Kamila Kozáková: Bakalářský koncert
    Kozáková, Kamila
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-07
  • Komorní dechová hudba v období klasicism u na příkladech W.A. Mozarta, L.v.Beethovena a A. Rejchy
    Lužná, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-06-06
    Tato magisterská práce se zabývá pojednáním o komorní hudbě, a to zejména pro dřevěné dechové nástroje v období klasicismu. Na počátku se zaměřuji na klasicismus po obecné stránce a potom dále navazuji na hudební klasicismus, který se dělí na tři etapy. Následující kapitoly se zabývají studií o mistrech klasické a preromantické hudby. Jsou to W. A. Mozart, L. v. Beethoven a A. Rejcha.
  • Lužná Kateřina.: Bakalářský koncert
    Lužná, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-07
  • Osobnost Miloslava Kabeláče a jeho sonatina pro hoboj a klavír
    Trnčíková, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Datum obhajoby: 2018-06-04
    Tato práce se zabývá životem a dílem českého hudebního skladatele 20. století Miloslava Kabeláče se zaměřením na jeho Sonatinu pro hoboj a klavír op. 24. Snahou je zde přiblížit nelehký životní osud významného českého symfonika, jehož hudba byla „umlčována“ jak za II. Světové války, tak za socialistického režimu. Rozbor Sonatiny pro hoboj a klavír má pomoci dílo dostat do širšího povědomí a pomoci dalším interpretům k jejímu zevrubnějšímu pochopení a nastudování.
  • P. I. Čajkovskij a jeho symfonická tvorba
    Fürbach, Václav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-06-15
    Má diplomová práce se skládá ze třech kapitol. První obsahuje podrobný životopis P.I.Čajkovského, vystihuji zde Čajkovského osobnost od jeho dětství až po zralý věk. V druhé části najdeme formální rozbor jeho sinfonií. Třetí kapitola se nazývá "Interpretační problémy fagotových sól Čajkovského sinfonií" a najdeme zde výběr nejzásadnějších sól IV., V. a VI. sinfomie a návody, jak řešit jejich obtížnou interpretaci.
  • Pavel Haas a jeho suita pro hoboj
    Sejkora, Jiří
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-16
    Tato bakalářská práce pojednává o životě a díle Pavla Haase, českého skladatele první poloviny 20. století. Druhá část poukazuje na okolnosti, za jakých bylo napsáno mimořádné dílo ? Suita pro hoboj a klavír. Na tuto Suitu je pohlíženo z muzikologického a ne interpretačního hlediska. Práce se snaží prokázat prvořadý záměr autora napsat skladbu pro tenor a orchestr. Skladbu, kterou autor zamýšlel jako obžalobu nacismu. Toto tvrzení dokazují například útržky textu v originální partituře. Závěrečná část je věnována rozhovoru s Annou Hanusovou-Flachovou, mimořádnou ženou, která byla s Pavlem Haasem v koncentračním táboře v Terezíně a toto dílo premiérovala se svým mužem ? hobojistou Vítězslavem Hanusem.
  • Problematika hobojového strojku
    Lužná, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-07
    Tato bakalářská práce se zabývá pojednáním o celkovém problému hobojových strojků a snaží se zachytit jejich strukturu. Nejprve se zaměřuje na historické počátky a problematiku strojků v 17. století. Další kapitola je věnována ruční výrobě strojků, pracovnímu postupu, potřebnému materiálu a v neposlední řadě i nářadí. V této kapitole se na závěr zabýváme strojovou výrobou současné německé společnosti Reeds ´n Stuff. Dalším důležitým artiklem v této práci je produkování tónu, související s dechem, nátiskem a artikulací. Následně jsou zde popsány jednotlivé styly hobojových strojků a v závěrečné kapitole najdeme jednotlivé postupy a názory slavných hobojistů, jako byli Jiří Tancibudek a František Hanták a je Heinz Holliger.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů