Procházet podle oponent "MOTLÍK, Jaroslav"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- B. Smetana: Sláčikový kvartet č. 2 d-moll (rozbor skladby)Adamovič, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-30
- Barbora Waldmanová : bakalářský koncertPaříková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-26
- Darius Milhaud a jeho tvorba pro violuPeřinová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-03Tato práce se zabývá violovou tvorbou Daria Milhauda. Předpokladem této práce bylo zjistit, proč jsou tyto jeho skladby tak zřídka hrány. Druhá kapitola shrnuje jeho život a dílo, třetí kapitola se podrobněji zabývá jeho violovou tvorbou, představuje všechna díla. Čtvrtá kapitola obsahuje podrobný rozbor 1. violového koncertu op. 108. Pátá kapitola se soustředí na Quatre Visages, jejich rozbor a následné srovnání dvou různých interpretací. Následuje závěrečné shrnutí dosažených poznatků.
- Ilja Samoljov - koncertSamojlov, Ilja(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2008-05-26
- Michael Krejčík - koncertKrejčík, Michael(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29
- P. Hindemith: Der Schnanendrecher - koncert z pohledu interpretaKrejčík, Michael(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29Hlavní kapitola této práce analyzuje formu Hindemithova koncertu pro violu Der Schwanendreher. Druhá část se snaží ukázat různé způsoby interpretace skladby porovnáním nahrávek Tabey Zimmermannové, Geraldine Waltherové a Bretta Deana.
- Rudolf Kolisch: tempo a charakter v Beethovenově hudběNikl, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-30tato diplomová práce se pokouší objasnit diskutovanou otázku, týkající se metronomických označení Beethovenových děl a jejich vztahu k charakteru jeho hudby. Opírá se přitom o vědeckou práci Rudolfa Kolische, který v řešení tohoto problému obhajuje zachovávání původních Beethovenových temp a podkládá ho silnými vědeckými argumenty, které zmiňuji ve své práci.
- Sonáta pro violu a klavír op.147 Poslední dílo Dmitrije ŠostakovičeSamojlov, Ilja(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2008-05-26V této práci se zabýváme historií vzniku a rozborem Sonáty pro violu a klavír op. 147 od Dmitrije Šostakoviče.A také nastiňuji obraz autorova života a jeho celkového díla.Tento skladatelský veklikán 20. století mě oslovil svojí hudbou, která vzbuzuje obrovské emoce a má nenapodobitelný charakter.Proto jsem byl potěšen,když jsem objevil tuto skladbu, která je perlou violové literatury vůbec. Můj zájem ještě umocnil fakt, že tato sonáta je Šostakovičovým posledním dílem,kde viola hraje jakousi "Labutí píseň", která vyjadřuje jeho loučení se životem.
- Tréma v životě výkonného umělcePaříková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-26Tématem této práce je tréma zpracovaná jako hudebně-psychologický problém. Je strukturována do několika kapitol a dílčích podkapitol, v nichž je stručně zpracována problematika jednotlivých psychologických kategorií, které s trémou souvisí, a je aplikována na konkrétní situaci hudebního umělce. Dále jsou uvedeny možnosti prevence a eliminace negativního působení trémy.
- Zuzana PeřinováPeřinová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-03