Procházet podle oponent "MRAVCOVÁ, Marie"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 47
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Čechovovské pojetí dramatu a jeho uplatnění v raném dramatickém pokusu Darebák Platonov - komparace hry a její filmové verze upravené a natočené Nikitou MichalkovemTopolová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-17Tématem práce je Michalkovův film Nedokončená skladba pro mechanické piáno, který je adaptací Čechovovy první hry Platonov. V první kapitole práce se snažím s pomocí vybrané odborné literatury pojmenovat základní principy Čechovovy vrcholné dramatiky, ve druhé pak sledují, jak a kde se projevily již v Čechovově dramatické prvotině. V závěrečné kapitole mapuji způsob, jakým tuto předlohu převádí Nikita Michalkov do filmové řeči. Sleduji filmové prostředky, které k tomu využívá (úprava příběhu, způsob snímání kamerou, celková vizualita, obsazení) a analyzuji jejich význam. Na tomto základě dospívám k závěru, že Michalkovova adaptace, vyrůstá z komplexní znalosti Čechovova díla a soustředí v sobě hlavní významy a obsahy Čechovovy dramatické výpovědi.
- Česká filmová pohádka pod vlivem doby a politické situacePauer, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-19Česká filmová pohádka a její proměna v časové a politické závislosti
- Česká Road MovieHašek, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-17Tato teoretická práce se zaměřuje na žánr road movie. Konkrétně na jeho zpracování v české kinematografii. Pracuje s předpokladem, že české prostředí není pro tento žánr, vycházející ze specifického geografického i kulturního prostředí Ameriky, příliš vhodné. Analýzou několika vybraných českých road movie zkoumá, jak tyto filmy s žánrem, jeho znaky a postupy pracují a zároveň se snaží původní předpoklad potvrdit, nebo vyvrátit.
- Človek ako bytosť v hraničnej situácii prostriedky štylizácie autenticity v súč asnej autorskej kinematografiiMicenková, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-10-11Diplomová práca Človek ako bytosť v hraničnej situácii. Prostriedky štylizácie autenticity v súčasnej autorskej kinematografii sa zaoberá analýzou piatich súčasných autorských filmov, ktoré v sebe nesú znaky realistickosti, dokumentárnosti a autenticity. Práca sa zameriava na prostriedky a sposoby, akými sa autenticita v daných filmoch dosahuje. Zároveň sa po obsahovej stránke sústredí na postavy, ktoré sa v rámci autentického filmového pohľadu nachádzajú v hraničnej životnej situácii bez výraznej možnosti voľby.
- ČtenářkaPoláček, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17Její ruce jsou jemné jako světlo, které jde oknem zleva. A v její ruce přehnutý papír dopisu? Vítkovi je patnáct, když na křesťanské akci v Nizozemí v roce 1999 potká Elisabeth. Elisabeth je Belgičanka, takže Vítek mluvící anglicky, německy a česky nemá šanci se s ní dorozumět, protože Elisabeth mluví jen francouzsky a vlámsky. Přesto si myslí, že dostal od Boha znamení, že je Elisabeth ta pravá. I Elisabeth není Vítek lhostejný, ale na své znamení teprve čeká. Oba se rozjedou domů, aniž by věděli o tom druhém něco víc. Na řadu přichází čekání, snění a dopisy. Scénář je podivným milostným příběhem dvojice, která se nemá šanci sejít a žije jen v představách. Zároveň je příběhem přechodu mezi dětstvím a dospělostí. Mezi spoléháním se na okolí a vlastní zodpovědností. Mezi racionalitou a citem. Západní a bývalou východní Evropou. Je i pohledem na Českou Republiku z Belgie a na Belgii z Čech a tedy je plný odkazů?
- Detektivní žánr a budování napětí ve filmech Petra SchulhoffaSoukupová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Tato práce se zabývá žánrem detektivky a budováním napětí ve třech detektivních filmech Petra Schulhoffa. Snaží se popsat pravidla konstrukce dobrého detektivního příběhu a režijní a scénáristické postupy při budování napětí ve filmu.Detektivky Petra Schulhoffa se v dobovém kontextu vymykají svou vizuální autentičností, dodržováním pravidel detektivního žánru a právě napětím, které navozuje neopakovatelnou atmosféru.
- Dvacet jedna gramů. Modulární vyprávěníÚšela, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-25Tato práce se zabývá analýzou Iňárritova filmu Dvacet jedna gramů z hlediska stavby. Speciální narativní metoda je zkoumána formou hloubkového čtení motivů, rozboru fragmentů vyprávění, jejich chronologického a tematického řazení. Postupováno je podle pětice částí dramatického oblouku. Každý dramatický akt je pojat a vysvětlen zvlášť. Následuje srovnání s dvojicí jiných Iňárritových snímků vyznačujících se experimentální skladbou.
- Dvojí cesta KrálovnyBobreková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-09Tato práce je zaměřena na analýzu narativní skladby filmu dvojí cesty Královna podle tří struktur vyprávění - klasické tříaktové, sekvenční a cesty hrdiny. Každá z těchto analytických metod zkoumá příběh filmu s důrazem na to, že jde o film se dvěma protagonisty. Zaměřuje se rovněž na to, jakým způsobem je možné upravit vybrané modely tak, aby seděly právě tomuto konkrétnímu příběhu. Ve výsledku dokazuje, že každá z těchto metod je svým způsobem přínosná, použije-li se ve službách vybraného tématu.
- Dvojí filmová adaptace dramatu Henrika Ibsena Divoká kachnaPetrová, Zdeňka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-02Tato bakalářská práce se věnuje filmové adaptaci klasické divadelní hry. Na základě představení jedné předlohy (Ibsenovy Divoké kachny) a analýzy a vzájemného srovnání dvou z ní vycházejících snímků (Divoké kachny - 1984 a Dcery - 2015) se snaží nalézt a popsat možnosti adaptačního přístupu k tomuto specifickému typu předlohy.
- Egoyan - Identifikace cizinceShakarianová, Mané(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-04Monografické pojednání dosavadního díla kanadského režiséra arménského původu.
- Filmy s tematickou poruchy příjmu potravyMikulková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19
- Gaspar NoéSláma, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2009-10-16Tato teoretická diplomová práce má za cíl analyzovat a interpretovat komplexní filmografii Gaspara Noé (narozen 1963 v Buenos Aires). Bere v úvahu nejen všeobecně známé, kritikou ceněné a kontroverzně přijaté celovečerní filmy Seul contre tous (1998) a Irréversible (2002), ale i krátké filmy, komerční spoty a videoklipy. Zkoumá klíčová témata Noéových snímků, mezi které patří vztahy mezi sexualitou a násilím, pomstou a jejími důsledky či situace jedince stojícího vůči společnosti. Zabývá se hledáním specifických filmových výrazových prostředků a jejich vývojem napříč Noého tvorbou, stejně jako pátráním skrz dějinami kinematografie po možných souvislostech, inspiracích či kořenech tvorby tohoto významného současného francouzského filmaře.
- Historický film a historiografiePoláček, Vít(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-11Bílá Stuha Michala Hanekeho, Nevěstinec Bertranda Bonella, Dívka s perlou Petera Webbera nebo Johanka v zajetí Philippa Ramose jsou evropské artové filmy, které by šlo zahrnout do žánru historického filmu. Pro vlastní originální konstruování reality se ale na rozdíl od filmů s podobnou tématikou řazených k mainstreamu inspirují v proměnách, kterými za poslední půlstoletí prošla (nejen evropská) historiografie. Kromě konkrétních příkladů a analýzy těchto filmů se diplomová práce zabývá i diváckou recepcí filmů popisujících historické události nebo postavy a ochotou diváků uvěřit předkládanému obrazu.
- Horizonty svaté KlárySoučková, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-07Bakalářská práce je srovnávací studií filmu Nápady svaté Kláry (1980, Západní Německo, režie Vojtěch Jasný, scénář Jelena Mašínová a Pavel Kohout), románu Nápady svaté Kláry (1980, Západní Německo, autor Pavel Kohout) a filmové adaptace této knihy Svatá Klára (1996, Izrael, režie Ari Folman a Ori Sivan). Sleduje obsahové a stylotvorné proměny látky ve třech různých zpracováních s ohledem na dobový kontext a osobnosti autorů. Cílem bakalářské práce je poukázat na nepříliš reflektované tituly zásadních českých autorů, které byly za dob tzv. normalizace vytvořeny v exilu a které v devadesátých letech inspirovaly izraelské filmaře k originální a posléze mezinárodně oceňované adaptaci.
- Horor v zajetí gender binary a snahy o únikKynčlová, Sára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-16Horor jako žánr je příliš závislý na stereotypizaci. Postavy jsou často stereotypizované na základě genderu. Může horor existovat bez závislosti na tomto fenoménu? A jak by to mělo vypadat. Toto hodlám zkoumat ve své práci.
- In the Campion CutNedvědová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19V bakalářské práci se chci zabývat zdravě feministickým pohledem na autorskou tvorbu režisérky, která otevřeně přiznává ženské touhy, ale zároveň se stále jedná o erotiku a ne porno. Chci popsat autorčin styl, který dle mého názoru, krásně vyvažuje poetičnost ženského vnímání světa, stejně tak jako jeho ?temnější? vzrušující, často opomíjenou stránku.
- Italské giallo v kontextechHolubová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-16Bakalářská práce je věnovaná proudu italského gialla vznikajícímu zejména v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století. Postupně se zaměřím na specifikum diváckého prožitku, jenž tento směr vyvolává, a na jeho genezi na základě určité práce s narativními a stylistickými strukturami filmového média. Následně zohledním možnosti gialla v současné kinematografii a v závěru se pokusím reflektovat giallo ve vztahu k tématům, v jejichž kontextu bývá nahlíženo s určitou kontroverzí.
- Lars von Trier a jeho (nejen Americká) trilogieDusová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-14Diplomová práce je věnována Trierovým filmovým trilogiím a vývoji Trierova přístupu k filmované látce. Přičemž na počátku stojí fascinace obrazem a na druhém konci fascinace příběhem a postavami, při upozadění vnějších prvků. V jednotlivých kapitolách se zabývám Trierovým konceptuálním přístupem k filmované látce, výběrem témat, typem Trierova hrdiny (později hrdinky), stavbou Trierových scénářů a v neposlední řadě způsobem jejich realizace a filmy samotnými. Stěžejní je přitom část věnovaná neúplné Americké trilogii, tedy filmům Dogville a Manderlay.
- Léta s Monikou aneb ženské hrdinky v raném díle Ingmara BergmanaPochobradská, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-09Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s ranou tvorbou švédského režiséra Ingmara Bergmana a popsat režijní styl, kterým dal na počátku 50. let vzniknout několika silným ženským postavám. Na ženské hrdinky se tato práce soustředí primárně a stává se ze tří analýz tří filmů. Práce současně hledá témata a motivy procházející celou režisérovu filmografií.
- Mafiáni v českém porevolučním filmuShaken, Insar(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-02-09Tato diplomová práce zkoumá postavy mafiánů v českých porevolučních filmech. Jádro práce tvoří narativní analýza, jež si klade za cíl prozkoumat morálnost těchto postav za pomoci utilitaristické teorie morálky. České filmy se dávají do komparace s tvorbou americkou a hledají se východiska pro další směřování charakterizace mafiánů v české tvorbě. Závěr nabízí několik směrů, kudy se budoucí autoři mohou vydat, aby postavy mafiánů ve filmech působili pro diváky atraktivněji.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »