Procházet podle oponent "MRKVIČKA, Luboš"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- An Assonance op. 12 for orchestraRinowski, Pavol(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-25
- František Lukáš: Conspiratio pro loutnu a komorní orchestrLukáš, František(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-28Třívětá skladba koncertantního typu
- Numerical system in spatial music composition -Focus on ancient Chinese Yin Yang and Wu Xing numerical systemWan, Yuk Bun(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-01TThis thesis is concentrated on the research of different numerical devices of ancient Chinese numerical system such as the Wu Xing sequence and related features, in order to generate diverse compositional materials for music composition by trigram(s) result (Gua/掛). My overall approach is to develop the methods, which can give us the freedom to choose different compositional materials since we can generate very different compositional material such as scales and chords by the result of Bagua (八掛), instead of John Cage’s change operation, which only obeys the certain results generalize entire piece automatically. Hence, we can select the most appropriate materials for the music composition and have better control of the compositional process. Mentioned elements are very simple; nevertheless, the numerical relationships between them can be very complex. Although this offers an attractive potential for their application in the creation of a new compositional materials, we need to settle the complication of the process and avoid the mistake of calculations. Referring to this issue, we can use several means to contribute the generating process correctly: Application of computer for calculation, avoidance of using complicated formulas in the systems, and cross-checked by another person.
- Problematika modality v soudobé hudbě v konfrontaci s vlastním harmonickým systémemLukáš, František(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-28Tato práce popisuje vývoj a možnosti použití modální kompoziční metody, založené na konstruování modálních řetězců, které nerespektují oktávový přenos a integrují vybrané funkční složky jiných kompozičních principů.
- Problematika nezávislých pásem v orchestrální kompoziciRinowski, Pavol(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-25Ve své magisterské práci se zab!vám problematikou nezávisl!ch pásem.
- Smyčcové kvarteto a orchestr. Srovnání různých tvůrčích koncepcíWiesner, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Tato bakálářská práce pojednává o problematice spojení smyčcového kvarteta a orchestru. Na základě rozboru dvou vybraných skladeb pro toto obsazení zkoumá různé kompoziční přístupy. Analýze byla podrobena skladba Mortona Feldmana - String Quartet and Orchestra, a skladba Wolfganga Rihma - "CONCERTO" Dithyrambe. Analýza jednotlivých skladeb se zaměřuje na různé aspekty jako jsou forma, volba tónového materiálu, metrum, rytmika a dynamický průběh.
- Smyčcové kvartety Hanse AbrahamsenaSlabihoudek, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-13Ve své písemné bakalářské práci se věnuji fascinující hudbě dánského soudobého skladatele Hanse Abrahamsen (narozen 1952), konkrétně jeho čtyřem smyčcovým kvartetům, které pokrývají většinu jeho kariéry, od raných sedmdesátých let až do současnosti. V textu se podrobně zabývám analýzou všech kvartetů v kontextu Abrahamsenovy tvorby obecně. Jedná se o komplexní analýzu hudební faktury, ať už je to práce s formou, harmonií, sazbou, artikulací či s inverzními a retrográdními postupy, které Abrahamsen bohatě využívá zejména ve čtvrtém kvartetu. Zkoumám příbuznosti mezi jednotlivými kvartety, stejně jako příbuznosti s historickou klasickou hudbou, ke které má Abrahamsen blízko. Na základě této analýzy v závěru práce popisuji zásadní rozdíly a podobnosti mezi raným a vyzrálým hudebním jazykem dánského skladatele. Bakalářská kompozice: PETRICHOR, koncert pro violoncello a komorní orchestr
- Technika prechodov medzi tónmi na základe alikvótnych radovHerman, Patrik(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-06Táto práca sa zaoberá metódami tvorby prechodov medzi tónmi v temperovanom ladení na základe súvislostí medzi ich alikvótnymi radmi, a to vytváraním sledov mikrotonálnych línií z týchto radov. Cieľom je predstaviť otvorený systém, ktorý by bolo možné ďalej rozvíjať, a zovšeobecniť princípy na zrozumiteľné a prakticky použiteľné postupy, ktoré by slúžili ako inšpiračný zdroj pre skladateľa.
- The Noise–Pitch Continuum in Timbral MusicVesikkala, Juhani(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-13The rich acoustic world of noisy sounds has been used to different effects by composers during the last decades. However, only limited theorisation exists of noise composition and methodical saturated timbral composition, a lack which this study will address. Analysis of musical scores is conducted on recent works by acclaimed composers such as Bauckholt, Furrer, and Sciarrino. Passages are analysed using a set of timbral-morphological descriptors that are developed for the pitch–noise continuum and its intermediate timbral region. A spectrally reductive analytical tool is proposed to facilitate theory formation and composing, particularly with the rare instrumental sounds that lie perceptually between noise and pitch, here labelled Froise. Different functions and contexts of Froise sounds are demonstrated in the repertoire to derive common strategies of timbral movement.