Procházet podle oponent "MYSLÍK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 20
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Audiovizuálni digitální kopieTodorov, Simon(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-24V dnešním multimediálním světě existuje spousta prezentačních možností audiovizuálního díla a každý z nich má svá specifika. Tato diplomová práce se zabývá parametrickým popisem, co je audiovizuální digitální kopie a jaké jsou vhodné kopie pro různé účely, jaké jsou procesy zpracování a uchování digitální kopie. Účelem této práce je vybudovat kompletní představu o audiovizuální digitální kopii a porovnat digitální proces s klasickým laboratorním filmovým procesem u vzniku, prezentaci a archivaci audiovizuálního díla.
- Hororová atmosféra ve filmech Juraje HerzeFikerová, Helena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-27Tato bakalářská práce se soustředí na obrazové techniky a nástroje, které mohou sloužit k vytváření a podpoře hororové atmosféry. Analyzuje filmy režiséra Juraje Herze a jeho kameramanů (Spalovač mrtvol, Morgiana, Panna a Netvor, Deváte srdce a Upír z feratu) a konkrétní obrazové postupy vztahuje k vyprávění a jeho hororovým prvkům. V analýze vychází z definice žánru hororu podle amerického filozofa Noëla Carrola, praktické estetiky filmového hororu filmového vědce a scénáristy Thomase Sipose a kameramanské praxe. Krátce diskutuje termín atmosféra v kontextu současné estetiky. Práce nepodává vyčerpávající obrazovou analýzu zmíněných filmů; snaží se vysledovat některé nástroje filmového obrazu, které mají estetický účinek charakteristický pro žánr hororu.
- Hybridní technologie výroby filmové kopieCabalka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Práce se zabývá procesem digitálního intermediátu, popisuje základní technologické kroky a jejich přínos pro filmovou výrobu
- Kameraman Vladimír HolomekSouček, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04život a dílo Vladimíra Holomka
- Klasická prezentace filmového díla versus aktuální možné zobrazovací techniky z hlediska profese kameramanaPecháček, Miloslav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-25Jakou roli a vliv má v současné době klasická prezentace filmového díla a jak ovlivňuje profesi kameramana a celý filmový průmysl? Zkoumáním zobrazovačů současných i minulých se práce zabývá jejich pozicí v prezentaci filmového díla. Zda-li je klasická prezentace stále klasickou, nebo už je dávno zapomenuta a vystřídají ji jiné technologie má práce za úkol objasnit, ať už srovnáváním po technologické stránce nebo psychologického charakteru. Jakou cestou se bude dále prezentace vyvíjet, se práce snaží pomocí zmíněného zkoumání rozklíčovat.
- Kvalitativní parametry digitálního obrazu a jejich ovlivnění v procesu snímáníLněnička, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-22Práce se zabývá příčinami zhoršení přenosu informací o snímaném obrazu.
- Live - Hudba, obraz, emoceElšík, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13Osobně LIVE koncerty sleduji moc rád. Cílem sledování LIVE je možnost být na místech a při údálostech mimo čas a prostor. Cítit se být přítomný. Jako divák hledám jak zažít příběh hudby. Jako tvůrce hledám jakými možnostmi disponuji a mohu je použít. Cílem je poukázat na možnost změny pohledu žánru, se kterým se každý z nás potká jako divák, nebo jako tvůrce. Vždy budu ovlivněn svými osobními názory, zkušenostmi a preferencemi. Práce poukáže na rozdílné možnosti vysvětlení pojmu LIVE. Jiná pravidla a způsoby zpracování jak formalí, tak umělecká. Divákovi doporučí, kde a jak by měl LIVE smysluplně sledovat, čímž určí samotného koncového diváka. Specifické způsoby a možnosti výroby propůjčují tvůrcům širokou paletu zpracování výsledného díla. Tvůrci však musejí dbát na dodržování zásad a pravidel pro natáčení bez kompromisů, jinak by byla negativně ovlivněna kvalita výsledku. Práce vznikla za pomoci konzultací s odborníky v oboru, jenž velmi pozitivně formovali výsledek. Vyberu přiklady, které by se daly označit za průřez mezi žánry - průměrný vzorek. Tudíž by moje práce měla být srozumitelná co nejširšímu okruhu čtenářů.
- Natáčení při nízkých hladinách osvětleníLipský, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19V rámci tématu natáčení při nízkých hladinách osvětlení bych chtěl kromě filmového negativu a ostatních k němu se vztahujících již probádaných vlastností a skutečností věnovat pozornost především současným digitálním kamerám využívaných v kinematografii. Dále bych toto téma rozvinul v oblasti problematiky dynamického rozsahu, barevné reprodukce a dalších parametrů, které výrazně ovlivňují práci a vyjadřovací prostředky kameramana v podmínkách s nízkou hladinou osvětlení. Dalším důležitým aspektem jsou v této problematice skutečné parametry a limity současných zobrazovacích systémů (digitální projekce, LCD monitory a televize, OLED, a jiné technologie) a celkového digitálního řetězce, po kterém může teprve dojít ke shlédnutí a porovnání kvalit výsledného obrazu.
- Natáčení tanceMárová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Tanec jako nástroj komunikace je spojen s historií lidstva od samého počátku. Jeho význam a podoba se měnily podle doby a vyspělosti civilizace. V pravěku a středověku hrál významnou roli například v rozmanitých obřadech a rituálech (magických, náboženských, atd.). Později získával na významu rovněž prvek pobavení. Tanec se tak vyskytoval hojně například při různých slavnostech. Se vznikem tance zároveň vznikla i potřeba tento druh umělecké aktivity nějakým způsobem zaznamenat. Z počátku se jednalo například o nástěnné jeskynní malby a rytiny, ale s postupem času a rozvojem civilizace začaly být techniky pro záznam a uchování umění sofistikovanější. Rozvíjela se malba a sochařství. Velkým průlomem v tomto směru pak byl v novověku vynález fotografie, zaznamenávání zvuku a zejména film, který umožnil „živý“ záznam uměleckého díla. Práce se zabývá problematikou natáčení tance z hlediska kameramana. Taneční filmy lze na základně vůdčí složky výsledného díla rozdělit do dvou skupin, a to na snímky formátu „dance for camera“ neboli tanec pro kameru a na záznamy tanečních představení tj. kamera pro tanec. Oba žánry specifikují vlastní pro kameru významná omezení, avšak spojuje je nutnost úzké spolupráce tanečního a filmového umění. Snahou tohoto filmového žánru je proniknout do tanečního světa a pokusit se porozumět mu tak, aby bylo možné kamerou zachytit jeho podstatu. Konečným cílem je pak umět prostřednictvím tanečního filmu oslovit více filmových a televizních diváků. Text kromě literární rešerše vychází rovněž z vlastních zkušeností s natáčením tance pro kameru (screen dance, dance for camera), se záznamem tanečních představení, workshopů, performance a dokumentárních tanečních filmů. Jako důležité doplnění tématu jsou k práci přiloženy dva rozhovory s osobnostmi z daného oboru, a to s choreografem Petrem Zuskou a kameramanem Jiřím Myslíkem.
- Ostrost a neostrost zobrazení jeko jev i výrazový prostředekMilota, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Ostrost a neostrost je jedním ze základních vyjadřovacích prostředků filmu i fotografie. U filmu je navíc tento prostředek rozšířen o možnosti proměny během trvání záběru a s pohybem v obraze. Jeho ovládnutí je do jisté míry dílem citu, či talentu, nelze ho však využít bez základních technických znalostí.
- PokusŠtulić, Darko(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Psychologická analýza sexuálního experimentu.
- Praktické využití exponometrického nástroje "EL Zone System" v digitální kinematografiiKovář, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Cílem této práce je prozkoumat problematiku měření expozice v digitální kinematografii pomocí nástroje EL Zone System. Práce představuje principy a popis fungování EL Zone Systemu, vliv logaritmických křivek a expozičního indexu na jeho funkci. Dále se věnuje srovnání tohoto nástroje s ostatními digitálními či analogovými nástroji určenými pro měření expozice. Zabývá se také výhodami a úskalími, které použití EL Zone Systemu v kameramanské praxi přináší. Praktická část této práce je věnována popisu využití EL Zone Systemu během natáčení filmových projektů, analýze způsobu použití EL Zone Systemu při natáčení testů světelných poměrů a testu zaměřeného na samotný EL Zone System a jeho clonovou škálu.
- Problematics of Aspect RatioRozo Rojas, Juan Pablo(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-16I wil examine different formats os aspect ratio in order to discuss its impact on a film´s aesthetics and narrative.
- Proměna přístupu osvětlování ve filmu s nástupem LED lampNedvěd, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18V současné době jsou LED osvětlovací technologie v oblasti osvětlování ve filmu relativně novým prvkem a stávají se konkurencí tradiční osvětlovací technice. Tato práce si klade za cíl určit, jakým způsobem se změnil přístup kameramana a jeho štábu k metodice osvětlování ve filmovém průmyslu s nástupem LED technologie. Pomocí empirické pozorovací metody bude v teoretické části objasněno, jakými technickými výhodami disponují LED zdroje v porovnání s tradičními lampami a jaké je jejich využití. Praktická část bude popisovat zkušenosti kameramanů, kteří ve své praxi LED zdroje využívají. Přínos této práce spočívá ve zjištění, že LED světla jsou už momentálně schopna konkurovat tradičním svítidlům a v mnoha směrech je i předčí.
- Proměna způsobu osvětlování ve vztahu k citlivosti digitálních kamerLukeš, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Technologický pokrok dnes rychle posouvá limitace digitálních filmových kamer. Jedním z hlavních směrů vývoje je zvyšování citlivosti senzorů a snaha o dosažení kvalitního filmového obrazu při čím dál nižší hladině osvětlení. Technologie dvojité nativní citlivosti přinesla zásadní změnu a umožnila natáčet na vyšší citlivosti bez negativních efektů jako jsou posun dynamického rozsahu a zvýšená hladina digitálního šumu v obraze. Vývoji kamer a jejich zvýšené citlivosti se přizpůsobuje i způsob osvětlování. Vyšší citlivost kamer umožňuje svítit méně a jinými způsoby. Tato práce si klade za cíl popsat a nastínit další směr vývoje ve filmovém osvětlování v závislosti na vývoji citlivosti digitálních kamer.
- Snímání více kamerami ve filmu a v televiziSkriečka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-22Cílem této práce je zmapovat situace, ve kterých lze při natáčení použít více než jednu kameru. Vtomto textu bych chtěl upozornit na fakt, že natáčení více kamerami není jen doménou televizní obrazovky, a že kromě úspory času, může přinést novou kvalitu i do jiných kinematografických děl, jako jsou celovečerní hraný film, nebo dokumentární film. Největší prostor bude věnován hrané tvorbě, a to jak seriálové, tak i celovečerní.
- Stereoskopie a kameramanGunaratna, Vidu(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-10Práce je studiem stereoskopie z pohledu kameramana. Vnímá ji v celé své šíři současného užití - od atrakcí v zábavních parcích, přes komerční narativní celovečerní filmy, až po dokumenty s kulturní hodnotou. Krátce se věnuje raným teoriím binokulárního vidění, počátku objevu stereoskopie a stereofotografie. Dále se zaměřuje na stručnou historii stereoskopie v kinematografii od jejího počátku, přes renesanci v 50. letech 20. století, až do současnosti. Pokračuje popisem principů prostorového vnímání, kde mezi klíčové pojmy patří disparita, paralaxa, konvergence a akomodace. Zmiňuje také důležitost nestereoskopických podnětů na stereopsi. Téma fyziologických základů stereopse zakončují vady prostorového vnímání. Další část práce se soustřeďuje na stereoskopické okno, které je analogií k rámu obrazu v běžné kinematografii. Zkoumá vliv velikost předváděcí plochy, omezení vzdálenosti zadního plánu a jevu, který se nazývá porušení stereoskopického okna. Pokračuje rozborem prostoru stereoskopického obrazu a okolnostmi které ovlivňují vjem velikosti předmětů a figur v něm, ale také analýzou vjemu celého obrazu v závislosti polohy diváka vůči plátnu. Pozornost je věnována i speciálnímu případu stereoskopie - ortostereoskopii. Rozvržení hloubky, nativní paralaxa, a pojmy optimální, dostupný a užitý prostor jsou definovány pro pochopení důležitosti konceptu plánu hloubky. Estetika hloubky je demonstrována na několika nedávných stereoskopických filmech. Následuje přehled technických prostředků pro stereoskopii - rigy, 3D monitory a software. Práce pokračuje diskusí nástrojů kameramana, které jsou rozděleny do dvou skupin - nestereoskopické a stereoskopické. Mezi nestereoskopické patří lineární a barevná perspektiva, vzdušná perspektiva, ostrost a neostrost a pohyb kamery. Stereoskopické nástroje tvoří interaxiální vzdálenost a konvergence. Případy hypostereoskopie a hyperstereoskopie jsou chápány též jako výrazový prostředek. Další kapitola je věnována specifikům a omezením stereoskopického snímání - potřeba dokonalého páru kamer, objektivů, specifikum kompozice ve stetoskopii, problémy spojené s polopropustným zrcadlem v rigu, osvětlování a použití kamerových filtrů. Následující část práce se stručně věnuje přidruženým tématům, která mají vliv na obrazovou složku. Jde o scénografii, postprodukci, kde je věnována pozornost gradingu, a různým stereoskopickým projekčním systémům, včetně autostereoskopie. Poslední část práce je rozhovor s kameramanem Andrewem Lesniem, ACS, ASC, který se dělí o svoje zkušenosti z práce na filmu Hobit. Závěrem je zamyšlení nad otázkou, zda je stereoskopie výrazovým prostředkem a pokouší se odhadnout, jakou budoucnost čeká stereoskopie v kinematografii a televizi.
- Struktura obrazu jako výrazový prostředek kameramanaTicháček, David(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18Má bakalářská práce se zabývá strukturou filmového obrazu a jejím působením na diváka audiovizuálního díla. Snaží se předložit celkový pohled na jev struktury obrazu. V první části stručně popisuje historické milníky, které vedly ke vzniku fenoménu filmového zrna. Dále objas- ňuje podstatu pojmu struktura obrazu a zkoumá z fyzikálně-chemického hlediska zrno filmových materiálů. Zkoumá estetickou podstatu filmového zrna a poukazuje na způsoby, jakým lidské vidění zrno vnímá. Popisuje metody, jakými je struktura obrazu využívána v kameramanské praxi a pomocí empirického výzkumu zjišťuje skutečný vliv zrna v obraze na vnímání emocionální působnosti filmu a samotného obrazu divákem.
- Světelné poměry jako výrazový prostředek filmových žánrůNovotný, Jáchym(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Tato práce se zabývá důležitostí světla a světelných poměrů při tvorbě hraného filmu. Zkoumá jejich emocionální účinek na diváka spolu s dalšími faktory jako je směr, kvalita a barevnost světla. Zároveň pomocí vlastních světelných testů představuje možné využití nového EL Zone systému právě při práci se světelnými poměry jak na samotném filmovém natáčení, tak i při zpětné analýze obrazu. Cílem této bakalářské práce je pak identifikovat a popsat nejčastěji se opakující světelné poměry v jednotlivých žánrech, získat povědomí o tom, proč se tyto světelné poměry využívají a jak ovlivňují výsledný emoční prožitek diváka.
- Triky, využití v hraném filmuŠmíd, Zbyněk(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-20Rozbor a porovnání obrazu malířského s obrazem filmovým.