Procházet podle oponent "NEJTEK, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dua v jazzové hudbě. Historie, vývoj.Uhrík, Rastislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-02V tejto práci sa snažím o priblíženie špecifickej formy jazzovej intrepretácie akou rozhodne je hranie v duu. Z pohľadu mňa samotného ako kontrabasistu taktiež o poukázanie na konkrétne aspekty a rozdielne prístupy k prevedeniu dua. Ako základ práce som si vybral tvorbu Charlieho Hadena. Za prvé preto, že bol sám hráčom na kontrabas, a za druhé preto, že bol buďto samotným iniciátorom hrania v duu, alebo aj vyhľadávaným spoluhráčom pre iných muzikantov, ktorí sa chceli prezentovať nahrávkami len v duovom prevedení. Chcel by som taktiež porovnať jednotlivé rozdiely medzi výslednou hudbou, ktoré môžu mať ako historický, tak aj estetický charakter.
- Improvizace a její vliv na skladatelovo myšleníHora, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-18V práci se věnuji zkoumání určitého období ve své tvorbě, během kterého bylo pro mě problematické tvořit a jakým způsobem může improvizace pozitivně ovlivnit skladatelovo myšlení. Ve druhé části pak pomocí textů Daniela Kahnemana a Edwarda Saratha popisuji určité jevy spojené s kreativní činností a změněnými stavy vědomí. V poslední části se zamýšlím nad hygienou tvorby a popisuji činnosti, které jsem v tomto procesu používal.
- Improvizace: Vztah autorského konceptu a interpretační realizaceDuda, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-14Tato práce se zabývá interpretací různých improvizačních pokynů. Je vedena experimentálně prostřednictvím studie, která byla interpretována 5 subjekty srůzným hudebním vzděláním. Cílem zkoumání je zhodnocení jednotlivých interpretací z hlediska naplnění daných pokynů. Interpreti s menšími zkušenostmi v improvizaci měli větší tendence postupovat v plnění příkazů lineárně dle vizuálního uspořádání notového zápisu. Interpreti s většími zkušenostmi v improvizaci byli více schopní daný hudební materiál přijmout a interpretovat jej svobodněji. Interpretace hráčů s menšími improvizačními schopnostmi byla značně kratší, zatímco hráči s většími improvizačními schopnostmi byli schopni vytvořit celistvou formu s mnohem přesnějším časovým ohraničením bližšího zadaného zadání. Tato práce je prvotní sondou do způsobů a výsledku plnění jednotlivých improvizačních pokynů, se kterými se mohou skladatelé a interpreti v současné hudbě potkat.
- Kompozícia v reálnom časeTóth, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12V práci sa budeme venovať významu, pôvodu a použitiu označenia kompozícia v reálnom čase s ohľadom na diela vznikajúce pre dirigenta a ansámbel hráčov. Zameriame sa na vymedzenie pojmu cez problematiku otvoreného diela. Zároveň nahliadneme na vývoj termínu kompozície v reálnom čase tak, ako vznikal v podhubí počítačových systémov od polovice 20. storočia, a ako sa neskôr transformoval do hudobného myslenia. Na príkladoch rozboru skladieb Milana Adamčiaka, Daniela Mateja a vlastnej opery sa pokúsime predstaviť odlišné realizačné prístupy.
- Porovnání rozdílných kompozičních přístupů ve dvou kompozicích pro sólový trombonJirucha, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Tato práce se zaměřuje na dvě vybrané kompozice pro sólový trombon. První z nich je skladba trombonisty a skladatele Alberta Mangelsdorffa “Bonn“ z jeho sólového alba “Tromboneliness“ (1976). Druhou skladbou je “Keren“ Iannise Xenakise z roku 1986. Cílem práce je nejen analýza vybraných děl, ale také porovnání různých kompozičních přístupů. Dalším bodem je také popis rozšířených technik, které jsou v jednotlivých skladbách použity.
- Vizuální hudbaKlusák, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-13Disertační práce s tématem vizuální hudby, specificky audiovizuální kompozice, zkoumá mezioborový prostor na pomezí hudby a filmu z pohledu intermediálního skladatele a vytyčuje novou analytickou a tvůrčí metodu s důrazem na uvědomělou práci s žánrovou identifikací či s vnitřní žánrovou dynamikou audiovizuálního díla. V první kapitole je představen široký pojmový aparát, který označuje některé typy audiovizuálních děl vycházející z odlšiných kontextů tradice hudby a filmu. Vzniká návrh vztahového schématu, kterým lze nekategorickou parametrickou metodou nově roztřídit sesbírané pojmy. V druhé kapitole dochází formou kvantitativního výzkumu a za pomoci navrženého schématu k identifikaci a popisu formátu audiovizuální kompozice. Třetí kapitola se zabývá vnitřní dynamikou žánrové inklinace v rámci jednoho audiovizuálního díla; nejprve jsou na příkladech vybraných celovečerních filmů demonstrovány některé možnosti práce s žánrovým posunem v rámci trvání díla, následně je metoda vědomé kompoziční práce s parametrem žánrovosti aplikována a popsána na příkladech vlastní umělecké tvorby. Závěr je úvahou nad neprobádanými žánrovými prostory a dynamikami audiovizuální kompozice a experimentálního filmu a pobídkou k jejich budoucímu tvůrčímu využití.