Procházet podle oponent "NEKVASIL, Ondřej"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 1. Výtvarná koncepce knihy Tobiáš Lolness 1.část od Timothée de Fombelle, 2. Pohádka jako filmový námět pro děti 21.stoletíZimová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-14Diplomová práce se zabývá tématem výtvarného řešení prvního dílu knižní pohádky s názvem Tobiáš Lolness. Cílem bylo vytvořit vizi ojedinělého pohádkového světa v přírodním prostředí českých lokací, která dokáže zaujmout diváky všech věkových kategorií. Teoretická část práce přibližuje současné trendy v kinematografickém žánru pohádka, objasňuje a popisuje její historický vznik, charakterizuje pohádku jako filmový žánr. Tato část také rozebírá filmová zpracování pěti konkrétně vybraných pohádek. Praktickou část práce tvoří vlastní výtvarné řešení koncepcí pro pohádku Tobiáš Lolness – Život ve větvích, dle knižní předlohy Timothé de Fombella. Hlavním cílem bylo navrhnout pohádkovou úpravu vybraných míst tak, aby byla divákovi nabídnuta přesvědčivá, reálná a pro oko zajímavá stylizace vyobrazených miniaturních lokací.
- Vizuální zpracování a koncepce knihy Dvůr trnů a růží od autorky Sarah Janet MaasKlapalová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-20Tato práce se zaměřuje na vizuální přístup a pojetí knihy Sarah Janet Maasové Dvůr z trní a růží (2015) v kontextu filmové scénografie. Cílem je vytvořit ucelený vizuální koncept, který věrně interpretuje a rozšiřuje původní literární dílo. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a praktické. Teoretická část analyzuje žánr young adult (YA) fantasy, jeho historický vývoj, klíčové tematické prvky, narativní struktury a jejich vliv na kulturní a společenský kontext. Praktická část se zaměřuje na adaptaci konkrétní knihy do vizuální podoby s důrazem na architekturu a výtvarné prvky knižního světa. Metodologicky kombinuje tradiční skicování, fotografické koláže a moderní technologie včetně umělé inteligence pro vytvoření detailních vizualizací. Výsledkem je komplexní výtvarný návrh, který ukazuje, jak se teoretické koncepty YA fantasy mohou promítnout do praktické tvorby a jak tyto příběhy mohou vnímat a interpretovat diváci. Tato práce přispívá k hlubšímu pochopení a ocenění YA fantasy jako významného kulturního fenoménu a jeho role v současné literatuře a filmu.
- Výtvarná koncepce filmové pohádky "Neználkovy příhody", podle stejnojmenné knihy Nikolaje Nikolajeviče NosovaPlačková, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-01-14Diplomová práce zpracovává výtvarný koncept knihy Neználkovy příhody od ruského autora Nikolaje Nikolajeviče Nosova. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se zabývá historií a definicí pohádkového žánru. Dále rozebírá pět vybraných filmových adaptací pohádkových příběhů, jak v české, tak i světové kinematografii. Praktická část popisuje děj knihy a výtvarné řešení hlavních filmových prostředí. Následně je doplněna vlastními výtvarnými návrhy prostředí pohádkového světa.
- Výtvarná koncepce filmového zpracování románů: Jules Verne: Les cinq cents millions de la Begum, Ocelové město - filmové zpracování románů Julese Verna na příkladech české a světové kinematografie.Lipenský, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-04Teoretická část diplomové práce se zabývá nejvýznamnějšími adaptacemi románů Julese Vernea na filmové plátno. Od počátků kinematografie až do současnosti autor popisuje rozdílné výtvarné přístupy napříč 20.stoletím i kontinenty. Hlavní část práce je návrhem výtvarné koncepce filmu na základě Verneova románu Ocelové město. Součástí práce je rozvaha nad celkovým konceptem i konkrétní výtvarné řešení jednotlivých scén představené ve formě malovaných výjevů z předlohy.
- Výtvarná koncepce filmu "The Graveyard Book/Kniha hřbitova" podle knihy Neila GaimanaŘíhová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-08Diplomová práce zpracovává výtvarné řešení pro případné ztvárnění filmu The Graveyard Book dle knižní předlohy Neila Gaimana. Práce se skládá z teoretické části, jež se zabývá problematikou žánru fantasy a městské fantasy ve světové kinematografii. Zabývá se propojením městského prostředí s fantasy složkou. V této části je také rozebráno několik filmů, jež s tématikou úzce souvisí. V praktické části je zpracována výtvarná koncepce, jež má za cíl zobrazit prostředí hřbitova tak, jak na něj málokdy pohlížíme, jako domov malého chlapce.
- Výtvarná koncepce filmu podle knihy "Tracyho tygr" autora Williama Saroyana a výtvarné zpracování literární předlohy s výjimečným výtvarným počinem na příkladech světové kinematografieJílková, Lada(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-16Práce se zabývá analýzou příběhu z knihy Tracyho tygr a výtvarným řešením scén podle tohoto zadání. Zpočátku teoretické práce jsem rozebírala několik filmů, které jsou podle literární předlohy a vizuálně souvisí s tímto příběhem. V druhé části jsem vyvozovala z analýzy a vytvořila závěrečný scénosled tohoto příběhu a jednotlivé obrazy scén s řešením modelu města a jednotlivých ulic použitých ve filmu a také přiložila inspirační rešerše
- Výtvarná koncepce knihy Miloše Urbana"Urbo Kune"Netrvalová, Johana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-20Diplomová práce se zabývá zpracováním výtvarného řešení knižní předlohy Urbo Kune od Miloše Urbana. Podtitulem knihy je „Paralelní román“. Jedná se o sci-fi příběh dvou prolínajících se světů. Děj se odehrává především v utopickém městě, které bylo budováno s vidinou, že se stane hlavním městem Eurosvěta. Urbo Kune se zdá na první pohled prázdné, a že si žije svým tajným životem, postupně odhalujeme prostřednictvím zážitků hlavní postavy Mikuláše, jenž dostal za úkol vybudovat místní knihovnu. Diplomová práce se skládá ze dvou částí – z teoretické a praktické. V první části se věnuji zpracování utopie v kinematografii, od významu samotného pojmu přes historii tohoto tématu až po rozbor pěti filmů s utopickými prvky. Praktickou část práce tvoří samotný návrh výtvarné koncepce této knihy pro zfilmování. Cílem bylo zpracovat tři velmi různorodá prostředí tak, aby byla pro diváka snadno odlišitelná, ale aby zůstala zachována výtvarná jednota díla.
- Výtvarná koncepce knihy Miloše Urbana: "Praga Piccola"Ouředníčková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-01-10OUŘEDNÍČKOVÁ, Eliška: Magisterská práce: Výtvarná koncepce filmu “Praga Piccola” podle stejnojmenné knihy Miloše Urbana. Životopisy 20. století jako předlohy filmů. Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta, Katedra scénografie. Vedoucí práce: Ing. arch. MgA. Radmila Iblová, Praha 2018. Diplomová práce zpracovává výtvarnou koncepci celovečerního filmu podle románu Miloše Urbana ,,Praga Piccola”. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a vlastního návrhu výtvarného konceptu. Teoretická část se zabývá problematikou žánru životopisných filmů a jeho historickým a typologickým průřezem. Dále se zabývá rozborem několika filmů na základě životopisných událostí. Druhá část se zabývá výtvarným návrhem, kdy nejprve je popsán postup při vytváření výtvarné koncepce k filmu ,, Praga Piccola” a následně jsou předloženy konkrétní výtvarná řešení vybraných scén.