Procházet podle oponent "NEUMANN, Julius"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Between Amman and PragueAbed, Husam Mohamad Arafat(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-18A COMPARISON OF MY POLITICAL PUPPET THEATRE WORK AT DAMU - CZECH REPUBLIC AND JORDAN
- From interpretation to adaptationBalslev, Ida Kathrine(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-01-12The dramatic structure is like the skeleton that holds together the components and gives birth to the orchestration of the performance.This structure is essential to give the performance life.As a director in theatre it is our main tool. In defining the performance we define the dramaturgy. But what does the dramaturgy consist of and how do we get a hold of a tool, which is so driven by our intuition and how do we change it during the process? In this thesis work I will focus on how to use the dramatic principles in different works from interpretation to adaptation. I will explore how these principles function in each process and how they support the dramaturgy towards the creation of the performance.
- Mirth and matter understanding and staging of The Witch o f EdmontonBarriere, Alexandre(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-31Tato práce je postavena na autorově zkušenosti s režií hry J. Forda, Th.Dekkera a W. Rowleyho Čarodějnice z Edmontonu (1621) v Divadle Disk, v únoru2012, jakožto závěrečné inscenace při studiu magisterského oboru Režie činoherního divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Co je v sázce při oživování téměř neznámé, jakobínské hry a při jejím uveden ív České republice? Může být text psaný jako reakce na konkrétní událost (reálný soudní proces s čarodějnicí) a vystavěný na kvazi dokumentárním líčení společnosti v určité historické době, bez znalosti estetického kódu té doby,vhodným materiálem pro živou a aktuální inscenaci? Tato práce tvrdí, že ano, že Čarodějnice z Edmontonu může být odrazovým můstkem divadelního tvaru,který můžeme nazvat ?politickým divadlem? a to ve formě, která nejenže náleží k dlouhé tradici angažované zábavy (hra nám v prologu slibuje ?zábavu i závažnost?), ale je hlavně také divácky i umělecky aktuální. První část práce je zaměřena na kontextuální analýzu hry, historického období, ve kterém byla napsána a podmínek pro inscenování v té době. Tento materiál vychází z toho,že text byl napsán jako ?poltický?. Druhá část se soustředí na autorův analytický pokus o vytržení textu z historického kontextu, zejména prostřednictvím srovnávací historie a historie a dějin idejí a používáním pojmů Brechtova epického divadla. Líčí také, jak tento průzkum slouží jako příprava konceptu inscenace a tento koncept je potom do detailů vyložen. Třetí a poslední část je krátký výčet a reflexe procesu zkoušení a jeho konečného výsledku z pohledu režiséra. Také přináší závěrečné konstatování dosaženého praktického výstupu
- Persian Storytelling & European StorytellingMohammadi Kangarani, Azadeh(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-22The main goal of this thesis is to describe and define my journey from acting and having no experience in directing to not only directing plays which was the main purpose of my study at DAMU but also to find my inner voice and personal approaches as a theater director. I describe my learning process and realizations to use the theatrical techniques and ways of communication with deferent elements in any theatre production. In the introduction I explain about my background. This thesis has five chapters including chronological survey on my approaches to each individual production I have worked on since my first day at DAMU till today. And at the end there is a conclusion to what I experienced as a theatre director so far.