Procházet podle oponent "NEZNAL, Vít"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Čichám, čichám antropocentrismusLabusová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-14V této práci autorka rozvažuje pravděpodobnost performativity v přírodě a přemýšlí nad možností lidského přístupu k ní v rámci lidského, především performativního, umění. V první kapitole autorka buduje myšlenkovou základnu umělecké tvorby ukotvené v ideovém podhoubí antropocénu, v druhé rozvažuje rizika spojená s přílišnou lidskou jistotou ve správnost vlastní interpretace zakořeněné v západních premisách ve vztahu k přírodním jevům. Ve třetí staví oblouk od emočního prožívání, schopnosti autoreflexe a estetického vnímání zvířat až k houbám, přes něž dospívá ke spekulaci nad možností, zda jsou si rostliny vědomy samy sebe, zda mají smysly srovnatelné s lidmi a mohly by tedy být účastny performativní výměny. Vzhledem k tomu, že na dané téma nemá zatím autorka k dispozici dostatek studií, nemá prozatím jinou možnost než se spokojit se zaujetím estetického postoje a pěstováním schopnosti setkání (v rámci vlastního druhu i mezidruhového). Pokračuje a práci ukončuje snahou o zmapování oblastí postantropocentrického divadla, vyvozením funkčních principů a vztažením nalezeného k vlastní tvorbě.
- Handa Gote Research & Development: Nová divadelní syntézaŠtrom, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-06V bakalářské práci Handa Gote Research & Development: Nová divadelní syntéza se zabývám způsobem, jakým divadelní skupina Handa Gote Research & Development pracuje s vybranými divadelními složkami, na základě čehož může vznikat divadelní syntéza nového druhu. V práci se zabývám auditivní, vizuální a textovou složkou díla Handa Gote. V samostatných kapitolách pak jednotlivé složky popisuji. Celý popis se zakládá na důkladné analýze viděných představení a záznamů. Této práci předchází krátký úvod, shrnující dějiny vnímání divadelní syntézy od idey Gesamtkunstwerku, přes významné české teatrology a estetiky Otakara Hostinského, Otakara Zicha a Jana Mukařovského, až po současnou teorii postdramatického divadla. V závěru práce pak shrnuji poznatky, k nimž jsem zkoumáním jednotlivých složek došel a pokouším se stanovit, v čem by nová divadelní syntéza v díle Handa Gote mohla spočívat.
- Každodennost a její performativní potenciálNunčič, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-14Magisterská práce se zabývá tématem každodennosti a naším postavením ve struktuře každodennosti, jak ji lze vnímat a prožívat. Jsme obklopeni informacemi, impulsy, zvuky, materiály, vším, co existuje v naší realitě; a jsou zde, takže pro nás vystupují. Stojí, pohybují se, svítí, lámou se, umírají, překvapují, vytvářejí nečekané věci. Inspiruje mě spojení, kterého můžeme dosáhnout. Snažím se neoddělovat přírodu a kulturu, ale najít způsoby, jak nabízí své souvislosti. Uvažuji o materiálnosti, předmětech, prostoru a místě, pohybu a čase z hlediska média. Od hledání a sběru materiálů, až po to, jak jim naslouchat, jak je můžeme vnímat a jaký mají performativní potenciál.
- La PutykaJoura, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-17Mým cílem diplomové práce je představit soubor Cirk La Putyka z pozice nováčka v kolektivu, který vidí v akrobatech a hercích víc než lidi z jeviště, ale opravdové lidi. Skrze rozhovory s jednotlivými umělci jsem popsal jakou ušli cestu, než se do souboru dostali. A také, zda-li je to jejich jediný způsob obživy. Zároveň jsem podrobil výběr představení rozboru, abych zjistil, jestli je Cirk La Putyka souborem novo cirkusovým a jestli se postupem času neproměnil v moderní tradiční cirkus. Pro zjištění zdali prochází soubor změnou k modernímu tradičnímu cirkusu se budu držet měřítek novo cirkusové syntézy. V závěru jsem došel k zjištění, že nejen díky režii Rosťi Nováka a Maksima Komaro ale především díky lidem, kteří nás všemi inscenacemi provázejí neztratila Cirk La Putyka svou duši a kvalitu nového cirkusu.
- Podoby dialoguKis, Fedir(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Tato diplomová práce se týká forem divadla, které se snaží v publiku iniciovat živé reakce, zkoumá různé strategie performativních žánrů ve snaze pracovat s pojmem autenticity. Storytelling je zde podstatnou složkou, skrze kterou zkoumá různé postupy podporující kolektivní rozhodování a snahu si porozumět. Práce se ptá, jakým způsobem dialog může přesahovat pojmy konverzační řeči a výměny názorů při tvorbě divadelní inscenace a následného vnímání divákem z různých sociálních prostředí.
- Sebereferenční identita - tvůrčí tandem Petry Tejnorové a Terezy OndrovéZemanová, Laura(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Bakalářská práce Sebereferenční identita – Tvůrčí tandem Petry Tejnorové a Terezy Ondrové se soustředí na společnou tvůrčí práci režisérky Petry Tejnorové a tanečnice a choreografky Terezy Ondrové. V práci využívám dva sociologické koncepty; Teorii sebereferenčních systémů od Niklase Luhmanna a Teorii tekuté modernity od Zygmunta Baumana. Díky sociologickým konceptům lze obšírněji vysvětlit a analyzovat předvoj, samotný vznik a projevy tvůrčího tandemu, ve kterém jmenované autorky v současné době působí. V roce 2018 spolu vytvořily groteskně-taneční inscenaci Same Samev režii Karine Ponties, inspirovanou němou filmovou groteskou, absurdním humorem a komikou Bustera Keatona. Inscenace je analyzována na základě teoretické části práce, kde je představen právě vývoj filmové grotesky a její nejdůležitější koncepty.
- Veni, vidi, audivi: Divadlo jako kompozice.Šklíbová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-16Ve své bakalářské práci se zabývám partiturami a jejich možném využití v procesu a záznamu divadelní tvorby. V první části práce se zabývám třemi příklady přístupu k záznamu: partitura jako text (Ursonate Kurta Schwitterse), partitura jako obraz (Trio Milana Adamčiaka) a partitura jako návod (Water Walk Johna Cage). Jednotlivé jazyky se snažím dešifrovat z pozice interpreta. V druhé polovině práce se z pozice autora snažím získané zkušenosti formulovat ve vztahu k vlastním partiturám.
- Změněný stav vědomíKalivodová, Anežka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-17Tato diplomová práce je představením Anežky Kalivodové. Představením pro čtenáře. Představuje více pokusů o napsání diplomové práce. Zabývá se představením JANA, které je absolventskou prací Anežky Kalivodové. Zabývá se zjitřením smyslů, vybranými etapami života autorky, i obyčejným bytím. Tato práce je abstraktní i konkrétní.