Procházet podle oponent "NOVÁK, Vladimír"
Nyní se zobrazuje 1 - 13 z 13
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- DAMU pro nedamákyHron, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-23Diplomová práce hodnotí nynější nabídku uměleckých volnočasových aktivit pro děti a mládeţ na území České republiky. Zaměříme se na klady a zápory, které můţe umělecký kurz přinést, a jednotlivé produkční sloţky takovéto akce. Hlavními předměty diplomové práce jsou projekt Kurzy NAPLNO a metodika při vedení hereckého workshopu. Kurzy NAPLNO vznikly v roce 2015 na základě špatné zkušenosti s jinými kurzy. Projekt Kurzy NAPLNO jsou umělecké vzdělávací kurzy, které mají za úkol prohloubit zájemcům znalosti a zkušenosti v oblastech činoherního a alternativního herectví, muzikálového herectví, filmové produkce a médií (ţurnalistika, moderace). Během vzniku této diplomové práce Kurzy NAPLNO vstupovaly do třetího roku své existence.
- Databáze bezpečíReisigová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Diplomová práce Databáze bezpečí je velmi osobní prací Anny Reisigové. Zabývá se bezpečím, jeho hranicemi, divokostí, ale také zkrocením. Propojuje ústřední pojem s udržitelností, solidaritou, nerůstem či péčí. Zkoumá ho doma i v prostoru. Ohledává jej analyticky. Ohledává jej pocitově. Představuje absolventskou inscenaci autorky Krajky a vrtačky a tématizuje v něm ústřední pojem celé práce. Databáze bezpečí staví příbytek pro všechny, kteří chtějí na chvíli zpomalit a začíst se. Výslednicí práce je text, který využívá různých druhů přístupu, jazyka, zdrojů, a soustřeďuje široké pole témat do několika stran. Text, který poskytuje útočiště. Těm, kteří s bezpečím pracují na denní bázi, i těm, kteří zatím neví, jak na to.
- Divadelní prvky v katolické liturgii.Říhová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-16Jádrem bakalářské práce je analýza římsko-katolické mše v její současné podobě tzn. po II. vatikánském koncilu. Důraz je kladen na české prostředí, ve kterém je každodenně celebrována. Jelikož katolický obřad podléhá konkrétním pravidlům, která se zpřítomňují při jeho realizaci, rozhodla jsem se tato pravidla analyzovat z hlediska performativity. Cílem práce je zjistit, jaké divadelní prvky jsou v katolické liturgii uplatňovány (bez ohledu na jejich transcendentní rozměr), a jakým způsobem se mezi ně dá umělecky vstoupit.
- Divadlem domůVáňová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-29Odborné studie, které se zabývají využíváním divadla ve zdravotní péči, ukazují jeho význam a vliv na psychický i fyzický stav člověka. Zatím však neexistuje studie, která by se zabývala divadlem v péči paliativní. Divadelní tvorba pro pacienty v závěru života je doposud neprozkoumaným oborem. Cílem této práce je zachytit, co se děje při setkání umírajícího člověka s divadlem, na základě reflektované zkušenosti z hraní autorské divadelní inscenace Tam, kde končí oceán pro pacienty na odděleních paliativní péče ve dvou nemocnicích v Praze. Text práce je rozdělen na tři základní části – první zachycuje teoretické ukotvení, metodologii, proces a výsledky výzkumu; druhá a třetí část je složena z úryvků výzkumného deníku a přináší tak současně vhled do metodologie i metody výzkumu. Závěr nabízí shrnutí hlavních myšlenek a také diskusi k tématu, ve které nastiňuje výzvy pro další divadelní práci v prostředí paliativní péče.
- Divadlo jako cesta ke komunitěKrátký, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-28V práci popisuji jednotlivé komunitní projekty (Svátek světla a Masopust v Roztokách, Lamplighter v Hebden Bridge), které analyzuji a zasazuji je do historického a teoretického kontextu dějin divadla.
- Divadlo v době KoronaviruPřichystalová, Lumíra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-16Cílem mé diplomové práce je snaha pojmenovat základní problémy a změny, které přinesla a může opět přinést koronavirová krize na divadelní tvorbu a její zprostředkování v čase sociální izolace. Práce je motivována mými vlastními zkušenostmi s divadelní tvorbou v mimořádné době, kdy divadlo přišlo o své přirozené prostředí a muselo sáhnout po jiných alternativách. Snaží se nastínit situaci divadel u nás a ve světě, pak na základě vlastní zkušenosti popisuje dopad krize na různé aspekty divadelní tvorby včetně jejího zprostředkování. Zabývá se tedy motivací, inspirací, cílovou skupinou, samotným herectvím, propagací, sledovaností a zpětnou vazbou. V závěru je pohled na možnou budoucnost divadla v krizové situaci a několik zobecňujících otázek, jejichž odpovědi vycházejí ze subjektivního pohledu na celou problematiku.
- Do takovej chudobyTomšů, Vendula(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-18Tato práce se zabývá vznikem a fungováním kulturních center v regionech ČR. Nejprve zkoumá vztah kultury a jejího recipienta. V druhé části na kulturu nahlíží skrze filosofii permakultury a vytváří tak soubor principů pro zdravý a udržitelný kulturní rozvoj.
- Jak najít a udržet na jevišti flow?Karda, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-20Tato práce si klade za úkol popsat umělecký stav flow, které vzniká při tvůrčím procesu. Mapuje autorovu osobní zkušenost se stavem flow při divadelní tvorbě, převážně při volné improvizaci se skupinou 20 000 židů pod mořem. Práce nabízí pohled na zkoušky a průběh představení skupiny, je doplněna o praktická cvičení, která dopomáhají nalezení a udržení stavu flow. Autor srovnává různé zážitky stavu flow, např. při vedení workshopů, při improvizování v cizím jazyce, jak ovlivňuje stav flow prostředí, které vás obklopuje nebo jaký je rozdíl mezi stavem flow při improvizování v jednom, ve dvou nebo více lidech.
- Malé / velké loutkyStrýček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-27Tato bakalářská práce je teoretickým shrnutím praktického uměleckého projektu, jenž byl závěrečným výstupem z bakalářského studia předmětu Animace, na katedře alternativního a loutkového divadla Akademie múzických umění v Praze. Jejím cílem je zhodnotit s odstupem proces tvorby projektu, od počátečního teoretického vytýčení, až po závěrečnou realizaci. Současně by měla problematiku jednotlivých bodů tvorby argumentačně podpořit ověřeným teoretickým zázemím a vytvořit tak možný návod a příklad pro všechny, kteří by chtěli v budoucnu vytvořit loutkové představení na podobných principech. V první části se práce zabývá otázkou profilu typického diváka loutkového divadla, snaží se rozbít panující mýtus, že loutky jsou jen pro děti a hledá hranici mezi tím, co lze označit za „loutkové pro děti“ a „loutkové pro dospělé“. V druhé části se práce zabývá problematikou stavby děje příběhu, o němž v průběhu představení rozhoduje divák. Snaží se odhalit všechny rizikové faktory, poukázat na již existující praktické ukázky a pátrá po tom, proč je tento postup v divadelní tvorbě na okraji zájmu. V poslední části se pak zaměřuje na problematiku zkušebního procesu s loutkou a na možnosti, kterými při něm omezuje nebo naopak obohacuje živého herce.
- Prolínání divadla a aktivismu.Vosobová, Sára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-15Tato práce se na základě konkrétních příkladů zabývá společnými prvky divadla a aktivismu. Na jedné straně stojí osobní zkušenost s divadelními akcemi pořádanými Agenturou De.lux v opuštěných pražských prostorách a na straně druhé aktivistické události uplynulého roku 2019 zabývající se klimatem. Konkrétně jimi jsou: Stávka na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy a blokáda magistrály aktivistickou skupinou Extinction Rebellion.
- Skrze vrstvyNahodilová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-16V této bakalářské práci autorka shrnuje své dosavadní poznatky o práci s různými sociálními vrstvami, konkrétně práci s dětmi a práci s mentálně postiženými lidmi. Popisuje tyto zážitky na základě osobních, praktických zkušeností s dětským souborem a se souborem mentálně znevýhodněných lidí. Popisuje, jakým způsobem jsou si tyto různé skupiny podobné, v čem jsou rozdílné a jaký přínos tato práce má.
- VnitroměstoPíza, Ludvík(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-16V této diplomové práci si kladu za cíl seznámit čtenáře s možnostmi, jak vstupovat do veřejného prostoru z pozice běžného, přesto kreativního, pozorného a především svobodného chodce. Činím tak na základě zkušenosti s přípravou a vznikem absolventského projektu Vnitroměsto, jenž formou inscenované procházky zprostředkovává svým účastníkům rozdílné vhledy do městského prostoru, konkrétně pražské Florence, a přístupy k němu. Příklady, které zde uvádím, mají teoretický i praktický charakter a řadím je do několika vzájemně se doplňujících bloků. První část práce věnuji charakteristice a vymezení Florence jakožto svébytného, v urbanistickém plánu metropole nezastupitelného území, jež stálo v centru našeho výzkumu. V druhé části představuji základní parametry pohledovosti, které vystihují námi zvolený způsob nahlížení reality-prostoru v tvůrčím týmu. Ve třetí části se zabývám dvěma příklady umělců, jež nás významným způsobem inspirovali při práci s vnímáním diváka v městském prostředí. Závěrečnou část věnuji analýze výsledné kompozice projektu a strategiím, které jsme při vedení diváka uplatnili. Přestože práce čerpá ze zkušeností s tranzitním územím města Prahy, nástroje, které čtenáři nabízí, lze do značné míry využít v kontextu jakéhokoli prostředí, v libovolném čase.
- Zvíře na jevištiHanušová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-18Tato práce se zabývá vyznačením specifických vlastností zvířete na divadle a následným hledáním stejných kvalit u herce. Práce se dělí na dvě hlavní kapitoly. V první části se skrze konkrétní inscenace, ve kterých je zvíře využíváno, snaží určit nejdůležitější vlastnosti, kterými zvíře divadelní tvorbu obohacuje. V druhé části práce se opírá o již vyznačená specifika, která se pokouší aplikovat na herce lidského. Pomocí příkladů konkrétních inscenací, hereckých a režijních metod a osobních zkušeností autorky, se v práci nachází jakýsi panoramatický přehled napříč historickým i kulturním spektrem, kterým se lze jak herecky inspirovat, tak z něj v praxi čerpat.