Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "OŽVOLD, Martin"

Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Fidelity jako dramaturgický prostředek filmového zvuku
    Karaka, Yury
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-09-26
    Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu a interpretaci fidelity jako dramaturgického prostředku filmového zvuku. Hlavním cílem je prozkoumat, jak může být zvuková věrnost využívána v kontextu filmové dramaturgie a jak ovlivňuje percepci a interpretaci zvuku v audiovizuálních dílech. Metodologie zahrnuje teoreIckou analýzu, výzkum odborné literatury a prakIcké případové studie. Výsledky ukazují, že manipulace s fidelity může výrazně ovlivnit esteIcké a dramaturgické vlastnosI filmového zvuku. Tato studie přináší nový vhled do komplexnosI pojmu zvukové věrnosI a její aplikací ve filmovém zvuku.
  • Nezávislá hudební tvorba ve filmu
    Karaka, Yury
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)
    Datum obhajoby: 2021-06-24
    Bakalářská práce se zabývá oblastí nezávislé hudební tvorby a využitím pro ni charakteristických postupů ve tvorbě filmové hudby. Pomocí úvodního historického exkurzu je zde zkoumána geneze nezávislé hudební tvorby a proměny vnímání jejich estetických vlastností. V dalších částech se dotýká charakteristických vlastností produkce a způsobů šíření nezávislé hudby. Na konkrétních příkladech filmové hudby je rozebráno použití Lo-fi a DIY postupů jako formotvorných prostředků, vycházejícíh jak z daných technických možností, tak z uměleckých záměrů autorů díla. Cílem této práce je v souvislostech nastínit fenomén nezávislé hudební tvorby a ukázat jakým způsobem přítomnost jejich postupů ovlivňuje estetiku současné filmové hudby.
  • Nové možnosti hudební exprese skrze elektronickou kompozici:
    Paulík, Vít
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-09-15
    V této bakalářské práci zkoumám nové hudebně expresivní postupy, které se v jejich plném potenciálu začali využívat s příchodem možnosti nahrávání a procesování zvuku, tedy se vznikem elektroakustické hudby. Ve 20. století se pohled na hudbu a zvuk skrze tyto nové technologie navždy změnil. Tyto nové možnosti exprese jsou již ve většině současných skladeb četně využívány. V práci se zaměřuji na barvu, neboli témbr zvuku. Pokouším se tento parametr definovat a sledovat vývoj pohledu na něj po příchodu nových technologií. Zkoumám gesta, zdroje, materialitu, texturalitu, barevnost a témbrální pohyby přírodně, lidsky, nebo elektronicky generovaných zvuků a expresivní možnosti těchto parametrů. Souběžně analyzuji práci těmito parametry v různých současných skladbách, které zevrubně využívají jejich expresivní sílu.
  • Znaková funkce zvuku jako princip zvukové tvorby
    Blabla, Kryštof
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)
    Datum obhajoby: 2019-09-11
    Tato bakalářská práce se věnuje tématu znakové funkce zvuku v pojetí oboru zvukové tvorby audiovizuálního média. Práce si klade tři cíle: nastínit současný vědecký způsob uvažování o dané problematice, prezentovat zvuk jakožto znak ve strukturálním pojetí zvukové sémantiky a syntetizovat tyto poznatky pro potřeby zvukové dramaturgie audiovizuálního média. V první části této práce je uvedena teoretická platforma, zahrnující jak současný stav zkoumání zvuku jako znaku v kontextu audiovizuálního média, tak zásadní poznatky oborů, jejichž znalostí budou další části textu využívat. Druhá část této práce rozebírá strukturální pojetí znaku v sémantické rovině sémiotiky Umberta Eca a aplikuje tento pohled na zvuk v jeho znakové funkci. Část třetí syntetizuje poznatky předchozích dvou částí s cílem přiblížit sémiotickou funkci některých výrazových prostředků zvukové dramaturgie, jak je prezentována Ivo Bláhou. Vytyčené cíle práce splňuje, je si však vědoma potřeby navazujícího výzkumu dané problematiky v rovinách zvukové syntaktiky a zvukové pragmatiky.
  • Zvuková dramaturgie mazací hlavy a PI perspektivou úzkosti jako filozofického pojmu
    Jiřička, Tomáš
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-09-14
    Tato práce se pokouší využít filozofický a psychoanalytický koncept úzkosti a aplikovat ho na oblast zvukového designu filmových děl Mazací hlava a Pi. Úzkost totiž v podání mnou vybraných autorů je klíčem k hledání autenticity, a stejně tak autenticitu hledá mnoho umělecký a filmových děl a autorů. Práce si neklade za cíl pojmout úzkost nebo filmová díla v jejich obsáhlosti, ale kombinací dvou oborů vytvořit zajímavou interpretaci. Hledá i místa, ve kterých se zvuk odpojuje a sahá „dále, než obraz“. Následně se pokouší zobecnit zvukově- dramaturgické prostředky, které takovou úzkost vyvolávají, s tím, že si je plně vědoma, jak moc nedokáže vystoupit z kontextu bádání. Co může být dramaturgické pravidlo v jednom díle, může v jiném fungovat zcela naopak.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů