Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "OPAVSKÁ, Andrea"

Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Farma v jeskyni: Odtržení
    Částková, Monika
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Datum obhajoby: 2018-06-05
    Diplomová práce se zabývá zkoumáním a popisem pohybu ve fyzickém divadle, a to konkrétně na příkladu inscenace Odtržení souboru Farma v jeskyni. Toto představení bylo vyhlášeno jako nejlepší inscenace roku 2016 na festivalu České Taneční Platformy. Diplomová práce odkrývá zákulisí příprav inscenace, včetně studijní cesty do Japonska, a proces tvorby jednotlivých složek inscenace, popisuje obsah a pohybové ztvárnění jednotlivých scén a situací. Vzhledem k tomu, že jsem byla součástí díla jako jedna z interpretek a zároveň jsem se podílela na choreografii, využívám i svých subjektivních postřehů, sdílím se čtenářem osobní zkušenosti a ty doplňuji z rozhovorů s dalšími aktéry.
  • Interpret v choreografiích současného tance
    Čermák, Patrik
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-06-06
    Tato bakalářská práce mapuje základní nároky a požadavky na interprety současného tance. Popisuje různé tréninkové formy a taneční styly a zasazuje je do kontextu potřeb současného tance. V neposlední řadě se zabývá způsobem, jakým by se měla vyvíjet výuka nové generace profesionálních interpretů současné taneční scény.
  • Moderné tanečné smery a ich vplyv na súč asnú tanečnú techniku
    Bigošová, Viktória
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Datum obhajoby: 2015-06-03
    V záverečnej diplomovej práci sa zaoberám históriou moderných tanečných techník, ich princípmi a pojmami ktoré sa s týmto obdobím spájajú. Taktiež si predstavíme významné osobnosti tohto obdobia. V ďalšej kapitole si priblížime podmienky vzniku súčasného tanca a pojmy s ktorými som sa najčastejšie stretla v tanečnej praxi. Štvrtá kapitola je venovaná konkrétnym pedagógom, s ktorými sme sa stretli počas štúdia na Akadémii múzických umení. Rozoberieme si konkrétne tréningové jednotky a pokúsim sa nájsť súvislosti a vplyv moderných techník na ich prácu. V poslednej kapitole si zhrnieme ako moderné techniky vplývajú na vývoj súčasného tanca, čo majú spoločné a akú úlohu a postavenie má tanec v dnešnej spoločnosti.
  • Street dance: Z ulice na jeviště
    Kašparová, Adéla
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-06-13
    Bakalářská práce se zabývá přenesením street dance z kontextu společenského tance do divadelního prostředí. V první části práce jsou detailně představeny všechny street dance styly společně s jejich historií a jejich významnými jmény. Druhá část popisuje formy street dance, vznik všech jeho druhů prezentace a jejich vývoj. Třetí část se zaobírá klady a zápory využití street dance na jevišti, jakým způsobem lze pracovat a co je potřeba pro jeviště upravit. Poslední kapitola se vztahuje k tanečním souborům ve světě i v České republice, které ve svých inscenacích pracují se street dance pohybovým slovníkem. Může to být formát hip hopového divadla, fúze street dance s jinou taneční technikou nebo přetvoření známých děl do street dance stylu.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů