Procházet podle oponent "OSTROUCHOV, Petr"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Právní aspekty developmentuSlunčíková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-07Práce se zabývá právními situacemi, které mohou nastat při vývoji literární části developmentu, tedy při vývoji literárního scénáře nebo koncepce televizního seriálu nebo jiného televizního pořadu. První část se věnuje licenční smlouvě. Popisuje postup uzavírání licenční smlouvy a rozebírá jednotlivé náležitosti této smlouvy. Věnuje se také zvláštní úpravě audiovizuálních děl. Druhá část rozebírá jednotlivé možnosti poskytování licencí ke scénářům hotovým, rozepsaným nebo těm, co jsou psané na objednávku. Jedna kapitola také zmiňuje odlišnosti při vývoji seriálu a jiného televizního pořadu. Celá práce je psaná především z pohledu producenta, ovšem závěr druhé části se věnuje také ochraně práv scénáristy. Třetí část popisuje další autory, kteří se mohou podílet na vývoji literárního scénáře, případně seriálu a jiného televizního pořadu, a se kterými je tudíž nutné uzavřít licenční smlouvy. Zabývá se také specifiky filmové adaptace a autorského překladu. Čtvrtá část se věnuje smlouvě o dílo a dotýká se také úpravy díla vytvořeného na objednávku podle autorského zákona. V páté části je popsáno problematické postavení námětu v českém právu a jsou zde uvedeny některé možnosti jeho ochrany, stejně tak jako možnosti ochrany koncepce televizního pořadu nebo seriálu. Součástí této části je také malý výzkum. Poslední část upozorňuje na možné důsledky nedostatečného vyřešení autorských práv. Rozebírá také možné vědomé i nevědomé zásahy scénáře do ochrany osobnosti některých osob a jejich právní důsledky.
- Právní problematika vývoje literárního scénářePavlíková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-17Práce se zabývá právními situacemi, které mohou nastat při vývoji literárního scénáře. První část rozebírá jednotlivé možnosti vykoupení licencí ke scénářům hotovým, rozepsaným nebo těm, co jsou psané na objednávku. Celá práce je psaná především z pohledu producenta, ovšem závěr první části se věnuje také ochraně práv scénáristy. Druhá část popisuje další autory, kteří se mohou podílet na vývoji literárního scénáře, a se kterými je tudíž nutné uzavřít licenční smlouvy. Zabývá se také specifiky filmové adaptace a autorského překladu. Ve třetí části je popsáno problematické postavení námětu v českém právu a jsou zde uvedeny některé možnosti jeho ochrany, stejně tak jako možnosti ochrany koncepce televizního pořadu nebo seriálu. Poslední část upozorňuje na možné důsledky nedostatečného vyřešení autorských práv. Rozebírá také možné vědomé i nevědomé zásahy scénáře do ochrany osobnosti některých osob a jejich právní důsledky.
- Product placement v českém televizní prostředíSouralová, Ladislava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-12Diplomová práce se zabývá aktuální problematikou product placement v českém televizním prostředí. Mapuje podmínky tohoto prostředí pro uplatňování PP a přístup jednotlivých televizních stanic k jeho budoucímu využívání. Práce je rozdělena do pěti kapitol. 1. kapitola objasňuje cíle práce a metodiku získávání informací, 2. kapitola přináší teoretické podklady k problematice. Následující kapitola analyzuje obecné podmínky, ve kterých PP v českém televizním prostředí funguje. Kapitola 4 přináší analýzu procesu PP v televizním prostředí a poslední kapitola mapuje přístup jednotlivých televizních stanic a jejich programové možnosti.
- Pronikání nezávislé hudební scény do soundtracků audiovizuálních děl a jeho ekonomické implikaceČajčík, David(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-14Práce se zabývá́ problematikou užití archivní i původní hudby v audiovizuálních dílech z producentského pohledu, a to zejména z hlediska kontrastu angažování umělců z nezávislé scény proti oslovení komerčních, zvedených umělců. Toto práce diskutuje zejména v kontextu české audiovizuální produkce s přihlédnutím k zahraniční praxi. Práce dále nastiňuje problematiku kolektivní správy autorských práv, synchronizačních výjimek, obvyklých cen za licence a vypořádávání se s tímto systémem za účelem plnohodnotné distribuce audiovizuálního díla. Dále práce definuje koncept nezávislé hudební scény, popisuje její situaci v Česku, a na modelových příkladech filmu Kobry a užovky a seriálu Semestr, ke kterým vznikly i rozhovory s jejich tvůrci, osvětluje některé další výhody plynoucí ze spolupráce s nezávislou hudební scénou pro filmové tvůrce.
- Scénická hudba při divadelních představeníchKošut, Viktor(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-10Na scénickou hudbu lze nahlížet nejen jako na umělecký fenomén pohybující se na hranici divadla a hudby, nýbrž také jako na poměrně komplikovanou právní kategorii. V mé práci si kladu za cíl nejprve postihnout a definovat scénickou hudbu z pohledu umění, teorie a práva, a následně pojmenovat a analyzovat problémy vzniklé jednak následkem rozdílnosti přístupů v rámci uvedených akademických oborů, a jednak následkem nedostatečné či nevyhovující právní úpravy způsobující komplikace nebo nejasnosti při aplikaci právních norem v každodenní divadelní praxi. Důraz je kladen na pokud možno co nejpřesnější zařazení scénické hudby do teoretického rámce, díky němuž by bylo možné scénickou hudbou spolehlivě odlišit od díla dramatického či hudebně-dramatického. Těžiště autorskoprávní problematiky spočívá v osobě skladatele scénické hudby a v jeho vztahu jak k režisérovi divadelní inscenace, tak k divadelní instituci. Práce obsahuje rovněž pokus o systematiku a kategorizaci scénické hudby z hlediska různých druhů licencování. Závěrečná kapitola se věnuje úpravám scénické hudby a návaznostem v oblasti kolektivní správy práv.
- Výběr z audiovizuální tvorby na české hudební scéně po roce 2000Kraslová, Vendula(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-10Diplomová práce ?Výběr z audiovizuální tvorby na české hudební scéně? se zabývá vizuální prezentací na poli elektronické hudby a pódiovou audiovizuální tvorbou hudebních skupin. První část textu se věnuje VJingu, jeho vzniku, historickému zasazení a kontextu. Dále řeší jeho postavení a vymezení na umělecké scéně, vyjadřovací postupy a výrazové prostředky. Druhá část práce popisuje tři zásadní české interprety, kteří se věnují po celou dobu svého působení konceptuální pódiové audiovizuální prezentaci. V textu je rovněž představena Přehlídka animovaného filmu v Olomouci a Akropolis Multimediale jakožto dvě zásadní platformy zabývající se živou animací. Závěr pak nabízí náhled do finanční a právní problematiky obou témat a obsahuje analýzu výsledků průzkumu o vztahu hudebních skupin k pódiové prezentaci.