Procházet podle oponent "OUKROPEC, Petr"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Aspekty digitalizace kinodistribuceKulhánek, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-17V této práci se chci zaměřit na několik základních problémů souvisejících s tématem digitalizace kinodistribuce. Vedle načrtnutí základních klíčových bodů, se pokusím popsat ve stručnosti důvody vedoucí k této přeměně, jakožto i historické a současné podněty tohoto procesu. Zdržím se u technických aspektů, které jsou pro tuto oblast velmi podstatné. Vedle základních termínů se budu věnovat konkrétním technologiím, normám a celému technickému zázemí digitální projekce. Rád bych se zastavil i u otázky zainteresovanosti konkrétních subjektů, které se mohou participovat na procesu přeměny klasické distribuce do distribuce digitální. Ve stručnosti zmíním zákadní myšlenky ekonomických modelů financování. V závěru stručně zmapuji současný stav digitální kinofikace po celém světě i v České republice.
- FamufestKarvánek, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-14Téma mé teoretické bakalářské práce je festival FAMU. Zaměřil jsem se především na historii. koncepční, komunikační a pracovní rysy této specifické akce, vzdělávací aspekt a výhledy do budoucna. K hlavní popisně-úvahové části jsem přistupoval z vlastní zkušenosti při pořádání festivalu v roce 2005. Historický přehled ročníků a vítězů jsem sestavoval z dobových materiálů, Filmových ročenek a souborných teoretických materiálů NFA.
- Filmový debut z pohledu producenta po roce 1989Strejc, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-14Ve své bakalářské práci se chci věnovat filmovému debutu nejen jako samostatnému útvaru, ale chci ho vnímat také jako přirozený článek ve vývoji autora, jako článek, který již symbolizuje jeho samostatnost a připravenost realizovat svoje témata. Jednou z rovin má být statistický přehled debutů za období 20.let v novodobé české kinematografie a jejich pozice k ostatním filmům. Další rovinou by měla být reflexe v časovém kontextu předrevolučního období a vztah k jiním podobným oborům. Jako subjektivní se pak může jevit snaha o vytvoření jakési typologie debutů a odhadu do budoucna, což beru jako pomocný prostředek pro nejšiřší možný přístup k danému tématu.
- Finanční a divácká úspěšnost evropského dětského filmuŽďárská, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-20Tato diplomová práce se zabývá evropským dětským filmem a jeho cestami od námětu až po úspěšnou mezinárodní distribuci. Zaměřuje se především na detailní rozbor šesti vybraných evropských celovečerních filmů, které měly v posledních pěti letech úspěch v mezinárodní distribuci nebo na významných filmových festivalech. Na základě tematických polostrukturovaných rozhovorů s producenty těchto titulů se autorka pokouší podrobněji zmapovat vývoj, samotnou realizaci a v neposlední řadě šíření každého ze snímků. Na konkrétních datech zjišťuje, z jakých zdrojů byly jednotlivé filmy financovány, jak byly úspěšné z hlediska diváckého zájmu i z ekonomického hlediska, a zda úspěch na specializovaných filmových festivalech pro děti a mládež reálně ovlivnil zájem sales agentů a mezinárodní prodej. Výsledkem této práce je nejen analýza příkladů dobré praxe, ale také syntéza osvědčených postupů v produkci úspěšného dětského evropského filmu.
- "Nezapomenout hrát si..." ( Setkání s dětmi jeviště a filmového plátna)Valtrová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-12Záměrem této práce je nechat čtenáře nahlédnout do problematiky práce s dětmi v tak specifických prostředích, jakými jsou film a divadlo. Text jde po obdobné linii jako autorka sama. Přes teoretickou přípravu ke konkrétní práci na konkrétních projektech. Nabízí vhled do problematiky a specifik dětské psychiky, jejích mezníků a ukazatelů typických pro dětskou osobnost a její projevy. Poukazuje na složitost a rozdíly práce režiséra filmového a divadelního. Zastavuje se u výběru dětských herců, zkušenosti z konkrétního filmového castingu a obsahuje ohlédnutí za prací asistenta režie a dialog couche na natáčení rodinného celovečerního snímku. Setkání s dětmi jeviště nám v textu nabízí návštěva dětských divadelních studií se specifickým přístupem práce jejich pedagogů. Za zásadní je považována vlastní zkušenost autorky postavená na participaci a přímé práci s dětmi divadla a filmu.
- Nezávislý producent v ČRKonečný, Lubomír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Práce se znaží definovat pojem nezávislého producenta v ČR.
- Nové perspektivy distribuce českých dokumentárních filmů - digitální kinodistribuce DCI a VOD portályKinkalová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-11Tato diplomová práce zkoumá nové možnosti filmové distribuce z pohledu oblasti dokumentárního filmu. Zabývá se tím, co by mohl přinést jednak nastávající systém digitální distribuce ve standardu DCI a také možnost šíření snímků prostřednictvím video on demand (VoD) portálů. Práce je tak rozdělena na dva hlavní tematické okruhy. První část obsahuje nejprve stručný popis vývoje digitalizace kin do současnosti. Poté už se věnuje aktuálnímu fungování digitální distribuce DCI a konkrétním případům dokumentů, které byly v první polovině roku 2010 takto šířeny. Zabývá se také zásadní rolí Ministerstva kultury CR a jeho Odboru médií a audiovize. Dále práce popisuje změny, které nový systém přináší, ze tří hlavních úhlů pohledu- z perspektivy kin, distributorů a producentů. Na konec se tato první část věnuje i novým trendům v marketingu dokumentárních filmů, které souvisí právě s nástupem digitalizace a potřebou cíleného marketingu. Druhá část práce nejdříve obecně popisuje fungování VoD portálů. Zabývá se legislativou, tématem teritorií, zařazením VoD serverů do distribučního řetězce a také formou podpory prostřednictvím evropského programu MEDIA. Podrobně se pak věnuje fungování konkrétních osmi zahraničních VoD portálů, které uvádějí dokumenty, ať už výhradně, nebo spolu s jinými oblastmi filmu. Posledním z popisovaných portálů je český docalliancefilms.com. Na závěr se práce zabývá shrnutím současné situace VoD portálů a výhledem do budoucna, kdy se snaží pojmenovat možné budoucí trendy vývoje tohoto způsobu distribuce.
- Realizace reality show VyvoleníKoza, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-14Bakalářská práce je sestavená z praktických výpovědí jednotlivých štábových profesí televizní reality show Vyvolení. Pro konkrétní představu o tom, jaké administrativní úkoly musí produkční plnit během celé realizace pořadu, je práce doplněna skutečně používanými materiály (např. denní dispozice, rozpis směn, plán vily, technický scénář atd. viz seznam příloh).
- Státní podpory kinematografie v zemích EU - Španělsko versus ČRAdamová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02Tato diplomová práce mapuje vývoj španělské kinematografie od jejího zrodu až po současnost, a to jak po stránce umělecké, tak i s ohledem na vliv a přínos státu. Popisuje legislativní kroky a systém státních podpor filmového sektoru. Vytváří ucelený přehled o institucích, asociacích a organizacích, které jsou součástí tohoto systému. Celá diplomová práce je postavená na srovnávací bázi s vývojem a stavem české kinematografie. Jejím výsledkem je získání ucelené představy o rozdílných stavech, ve kterých se po stoletém vývoji obě kinematografie nacházejí, o výhodách a nevýhodách zavedených systémů a nastínění blízké budoucnosti.
- Vliv televize na jednotlivce, vliv jednotlivce na televiziHejna, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Televize se během svého poměrně krátkého vývoje stala jedním z nejrozšířenějších masových médií s plošným dopadem po celém světě. Cílem této práce je popsat vzájemné mechanismy vlivu televize na člověka a naopak. V první části práce se zabývám historií televize jako média a vlastního televizního vysílání. Současně se zde zabývám českým televizním prostředím. Ve druhé části popisuji vliv televize na jednotlivce, který dělím na vliv pozitivní, negativní a neutrální. V části třetí se zaměřím na vliv jednotlivce na televizi, na to, proč je dobré mít vliv na televizní vysílání a možnosti, které jednotlivec v tomto směru má. Závěrem se pokusím nastínit vlastní názor na budoucí vývoj.
- Zvuková postprodukce se zaměřením na filmovou a televizní tvorbuVondrášek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Zvuková postprodukce je jednou ze závěrečných etap výroby celovečerního filmu, respektive audiovizuálního díla. Je to soubor činností a postupů vedoucích ke vzniku zvukové složky díla. Tato práce popisuje všechny kroky zvukových dokončovacích prací jak z pohledu producenta, tak z pohledu zvukového mistra a snaží se přinést komplexní pohled na problematiku s tímto oborem spojenou.