Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "OVSOVÁ, Libuše"

Nyní se zobrazuje 1 - 14 z 14
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Co je to street-dance, jeho vznik a vývoj ve světě i v ČR
    Stejskalová, Natálie
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-04
    ABSTRAKT Cílem mé bakalářské práce s názvem Co je to Street dance, jeho vznik a vývoj ve světě i v ČR, bylo dát dohromady všechny možné informace a osobní zkušenosti z velmi rozsáhlé oblasti takového způsobu tance, který je nazýván Street dance a shrnout do jediné práce. Chtěla jsem popsat jednotlivé taneční styly, které street dance v sobě zahrnuje, kde a za jakých okolností vznikly, jaké osobnosti stály u zrodu těchto stylů a další historické souvislosti, představit legendární tanečníky, choreografy a lektory, bez kterých by určité taneční styly dodnes neexistovaly. Chtěla jsem ukázat, jak bohatý tento tanec vlastně je a jak se prezentuje. Také důležitou skutečnost, že Street dance má svojí vlastní historii a není to jen taneční, ale také i životní styl. Mým cílem je seznámit taneční akademickou obec se Street dance a jeho kulturou, jaký měl tento taneční styl podobu kdysi v historii a jakou podobu má dnes. Ve své bakalářské práci také představuji naše dva taneční campy zabývající se street dance. Jedná se o "Street dance camp" a "Groove Days" - největší a nejlepší taneční soustředění v České republice. Zmiňuji zde však i další soustředění v ČR a také taneční studia v Praze, kde se můžeme s tímto stylem seznámit, u jakých lektorů. Street dance je v současnosti velmi populární. Je ve většině hudebních klipů, TV show a na koncertech světových umělců-zpěváků, hudebníků se objevují tanečníci tančící právě street dance styl. To by však nemělo snižovat jeho hodnotu a kvalitu či obtížnost provedení z pohledu profesionálních tanečníků či lektorů klasického i moderního tance a jiných druhů současného umění. Veškerý tanec a jiné druhy umění se prolínají v současnosti již také se street dance a to je dobře.
  • Jarmila Kröschlová a Eliška Bláhová
    Rauschová, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Datum obhajoby: 2015-05-28
    V mé bakalářské práci jsem se zabývala dvěma osobnostmi českého tance, Jarmilou Kröschlovou, tanečnicí, pedagožkou a choreografkou působící převážně v Praze, a Eliškou Bláhovou, pedagožkou působící v Brně. Zaměřila jsem se na pojetí a principy jejich tanečních a pohybových metod, které byly vytvořeny na základě studia pohybové a rytmické metody Émila Jaques-Dalcroze a které byly dále rozváděny a zdokonalovány během jejich pedagogického působení. Metody Jarmily Kröschlové a Elišky Bláhové jsem se pokusila porovnat se zaměřením na to, jakým způsobem využívají metodu Jaques-Dalcroze a jeho práci s rytmem. Toto porovnání v závěru ukáže, že Bláhová kladla větší důraz na rytmickou složku pohybu a jeho samotné provedení, zatímco Kröschlová svoji metodu obohatila o dynamiku a celkový výraz pohybu, čímž dospěla k vytvoření komplexní taneční metody, kterou využívala i pro svou choreografickou činnost. Kontext je rozšířen pohledem na další ohlasy metody Jaques-Dalcroze v českém tanečním prostředí.
  • Jozef Fruček a Linda Kapetanea: umělecké uskupení Rootlessroot a výukový program Fighting Monkey
    Čížek, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-05-30
    Hlavním cílem této magisterské práce je přiblížit osobnost Jozefa Fručeka a Lindy Kapetaney, jako tvůrce a pedagogy, kteří svým přistupem ovlivňují evropské umělecké dění. Velká část práce je věnována platformě Rootlessroot, prostřednictvím které realizují svou tvorbu a výzkumnému pohybovému programu Fighting Monkey, jenž je odrazem jejich pedagogického přístupu a způsobu uvažování. V jednotlivých kapitolách se pak podrobněji věnuji jednotlivým pilířům programu Fighting Monkey – Anatomii zranění, Architektuře zemětřesení a Anatomii událostí – a konkretizuji je na příkladech pohybových her.
  • Muž - tanečník
    Skalická, Bronislava
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-23
    Magisterská práce navazuje na práci bakalářskou a je výsledkem zpracování kvalitativního výzkumu v baletních souborech českých divadel. Shromážděné poznatky z rozhovorů uskutečněných v Praze, Brně a Ostravě umožňují alespoň částečně přiblížit postoj tanečních umělců, který zaujímají vzhledem ke své profesi. Prostřednictvím několika tématických okruhů je možné definovat proměny cílů a priorit ovlivněných zkušenostmi a délkou kariéry, včetně specifikace ekonomické a sociální pozice tanečníka ve společnosti.
  • Něco mezi námi - práce se skupinou interpretů
    Reihserová, Lenka
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-06-08
    Abstrakt Ve své magisterské práci jsem se zaměřila na práci se skupinou interpretů. Snažila jsem se toto téma přiblížit z pohledu tanečního pedagoga, který respektuje taneční techniky, a zároveň hledá způsob, jak rozvíjet tanečníka, aby byl co nejlépe připraven na profesionální dráhu a bývá často součástí nějaké skupiny. Ve svém hledání jsem dospěla k několika důležitým poznatkům, které jsem zahrnula do jednotlivých kapitol. Uvědomila jsem si důležitost senzomotoriky a vnímání, smysl taneční improvizace a nahlédla jsem i do problematiky formování osobnosti pedagoga i tanečníka. Své teoretické poznatky jsem uplatnila během praktického zkoumání, které popisuji v poslední kapitole.
  • Osobnost tanečního pedagoga
    Mikysková, Barbara
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-09-08
    Jednotlivé přístupy k pedagogice tance jsem pro potřeby této práce zobecněně rozdělila do dvou skupin a rozhodla se zaměřit na tzv. ?druhou kategorii?. V rámci práce lze vymezit tři části, které vystihují její obsah a cíl. Jako první jsem zařadila část ?Pedagogika- Pedagog?. Předkládám zde nárys problematiky výchovy, ze kterého v následujících částech vycházím. Podkladem výkladu fenoménu výchovy mi zde je Platonova koncepce péče o duši. Následují dvě části, z nichž je každá zaměřena na zvláštní časové období, na dva obrazy pedagoga tance (začátku 16. století a začátku 20. století). V nich jsem se snažila poukázat na paralely, které probíhají jednak mezi tanečními mistry a ?renesančními modernisty?, zároveň ale také paralely, které rezonují s první částí práce. Práce nepředstavuje detailní zmapování problematiky pedagogiky tance. Cílem mé práce je zachycení juxtapozice činnosti dvou typů pedagoga tance a paralel, které z ní vyplývají.
  • Pedagogický výstup
    Linsler, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-09-08
  • Tanec v moderním státě Izrael
    Indráková, Tereza
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-07
    Tato diplomová práce nazvaná Tanec v moderním státě Izrael si klade za cíl představit současnou taneční scénu v Izraeli a objasnit charakter izraelského tance na základě souvislostí, které jej od počátku procesu vzniku státu na území tehdejší Palestiny formovaly. Na základě výzkumu v Izraeli přestavuji jednotlivé tvůrce a instituce zdejšího tanečního světa, se kterými jsem se osobně seznámila. Prostřednictvím osobních rozhovorů s Izraelci formujuji otázku, jakou úlohu zastává současný tanec v izraelské společnosti. Nenahlížím zde na tanec jako samostatný umělecký obor, ale kladu taneční umění do širšího společenského a kulturního kontextu. Podstata této práce spočívá v definování izraelské identity prostřednictvím současného tance.
  • TANEČNÍ GYMNASTIKA
    Linsler, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-09-08
    Taneční gymnastika je odborný vyučovací předmět, vyučující se na tanečních konzervatořích, který slouží k přípravě pro všechny taneční techniky. Je základní průpravnou technika, která zvyšuje tělesné dispozice a pohybovou všestrannost žáka a rozvíjí jeho uměleckou osobnost. Využívá přirozených pohybových možností lidského těla.
  • Taneční interpret - způsoby a odlišnosti formování profesionálního tanečního interpreta na pražských tanečních konzervatořích založených po roce 1989
    Výborná, Nela
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-05-31
    Tato diplomová práce pojednává o třech tanečních konzervatořích, které byly založeny po roce 1989 a vyskytují se na území hlavního města Prahy. Jedná se o Konzervatoř Duncan centre, Taneční centrum Praha a Taneční konzervatoř Ivo Váni - Psoty v Praze. Všechny tyto instituce se věnují střednímu a vyššímu odbornému vzdělání v oboru tanec, ale každá zcela odlišným způsobem. Právě tyto způsoby, cesty, styly a odlišnosti jakými vzdělávají budoucího českého profesionálního tanečníka, jsou zde hlavním předmětem zkoumání. Tato práce dále obsahuje charakteristiku, historii a studijní programy jednotlivých konzervatoří, ukazuje příklady nejvýznamnějších tanečních interpretů za dobu jejich trvání. Na závěr vše shrnují ukázky anonymních dotazníků na studenty a absolventy těchto škol.
  • Tanečník a sportovec
    Skýpalová, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-06-13
    Bakalářská práce se zabývá porovnáním výkonů, přípravy, tréninkových plánů a péče tanečníka a sportovce. Účelem práce bylo vyhledání podobností a rozdílů mezi danými obory. V první části práce jsou rozepsány tréninkové plány tanečníka a sportovce, ve druhé části se zabývám obecnou charakteristikou sportovních a tanečních tréninků a jejich vzájemné propojení. Zmiňuji prostředky regenerace, včetně mentálního tréninku a jejich využití pro pohybově aktivní jedince. Obsah práce je obohacený o hodnoty týdenního energetického výdeje studentek z tanečního a atletického oboru a zahrnuje rozhovor se sportovním fyzioterapeutem a jeho vlastními zkušenostmi.
  • Vlivy afro-americké kultury v moderním tanci
    Müllerová, Kristýna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-06-07
    Tato bakalářská práce připomíná historii osídlování Spojených států amerických, která byla příčinou jejich pestrého etnického složení. Odhaluje politické, společenské a kulturní prostředí, ve kterém se rozvíjel afroamerický taneční styl, který se dále ubíral několika různými směry. Jedním z těchto směrů bylo moderní pojetí tance, které si kladlo za cíl nalézt kvalitní výrazové prostředky pro jevištní projev. Specifickým způsobem tento vývoj ovlivnila Katherine Dunhamová, která kombinací svého zájmu o antropologii, etnologii a tanec nalezla podstatu a kořeny osobitých afroamerických pohybových vzorců vycházejících z primitivních tanečních rituálů necivilizovaného světa. Sama se s těmito principy identifikovala a založila na nich svou uměleckou tvorbu. Zároveň studiem lidské podstaty a původu nacházela nové inspirační zdroje, které mohou být využity v novodobé pedagogické praxi.
  • Významní absolventi ostravské konzervatoře
    Hájková, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-06-02
    Má bakalářská práce je věnována Janáčkově konzervatoři a Gymnáziu v Ostravě a jejím, dle mého názoru, nejvýznamnějším absolventům tanečního oboru. Úvod práce krátce pojednává o historii konzervatoře, která po několikaletém úsilí vznikla v Ostravě. Ostravsko mělo spoustu talentovaných lidí, kteří navštěvovali základní umělecké školy a toužili po středoškolském vzdělání, tak jako ti, kteří žili v Čechách. Větší část mé bakalářské práce je věnována osobnostem, které tuto školu absolvovaly. Někteří z nich po ukončení své aktivní taneční kariéry předávají své zkušenosti začínajícím umělcům a někteří se stále ještě věnují tanečnímu umění. Tyto osobnosti jsou velkým přínosem pro umělecký život v oblasti tance u nás i v zahraničí.
  • Základní pohybové vzorce a jejich využit í v taneční pedagogice
    Gilová, Karolina
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Datum obhajoby: 2015-06-03
    Bakalářská práce je zaměřena na základní pohybové vzorce, které jedinec získá v průběhu vývoje od početí po první kroky. Jejich správné osvojení dále ovlivňuje pohybový vývoj a pohybový projev v průběhu dalšího života. Tato teorie je opřena o základní myšlenky Body - Mind Centering a rozvinula ji Linda Hartley ve své knize Wisdom of the body moving: an introduction to body-mind centering. Cíl práce Cílem práce je popsat jednotlivé vzorce a jejich úlohu v dalším pohybovém vývoji. Dále je zasadit do kontextu psychomotorického vývoje jedince a nalézt způsob, jak jejich opakování a procvičení přirozeně zapojit do taneční pedagogiky.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů