Procházet podle oponent "PÁCL, Štěpán"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Herec na scéně a před kamerouJanovičová, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-19Tato magisterská práce se zaměřuje na rozdílný průběh práce divadelního a filmového herce. Pojmenovává základní rozdíly mezi filmem a divadlem a poté srovnává hercovu práci na postavě, práci s režisérem či partnerem a práci s nahotou. Dále se věnuje srovnání divadelního a filmového diváka. V neposlední řadě se věnuje obsazování herce podle a proti jeho typu. Závěrem se práce věnuje spojení filmu a divadla.
- Working with Actors During Rehearsal ProcessJIAO, RAN(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-17This work functions as a reflection of the art of directing and theatre-making based on the studies and practice of the author within the master's program of directing and dramaturgy in the Department of Drama Theatre at DAMU. It combines personal lived experiences with artistic explorations through vital theatrical elements and aspects - story, mise en scène, rehearsal, and spectator, etc. It focuses on the emergence of a new theatrical language and management style. The first chapter deals with reality, living and theatrical. It investigates an unusual, but still quite common, schizophrenic state of existence of a member of the female and Chinese minorities in the Czech Republic. What contributes to such dual reality in building the director's vision? And how does it inspire the creation of a new world? The main chapters examine the process of creating theatre through the productions made during master's studies: The Memo, La Ronde, and Serve the People. How will positive and negative lessons encourage artistic and professional theatre in the future? This work proposes that we find the meaning of theatre through making.