Procházet podle oponent "PÁCL, Štěpán"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Herec na scéně a před kamerouJanovičová, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-19Tato magisterská práce se zaměřuje na rozdílný průběh práce divadelního a filmového herce. Pojmenovává základní rozdíly mezi filmem a divadlem a poté srovnává hercovu práci na postavě, práci s režisérem či partnerem a práci s nahotou. Dále se věnuje srovnání divadelního a filmového diváka. V neposlední řadě se věnuje obsazování herce podle a proti jeho typu. Závěrem se práce věnuje spojení filmu a divadla.
- Scénické podoby současného britského divadlaNováková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-11-11Práce se zaměřuje na fenomén současné dramatiky v britském divadle a na způsoby, jakými je ve Velké Británii současná dramatika na jevištích podporována na úrovni dramaturgie, produkční institucionální podpory i režijních přístupů. Práce poskytuje stručný historický kontext vývoje moderní britské dramatiky i narůstající podpory pro psaní a uvádění nových dramatických textů a zaměřuje se na zmapování momentálního stavu britského divadla, v němž současná dramatika představuje zcela stěžejní část repertoáru. Práce se pokouší identifikovat důvody úspěchu britské současné dramatiky, resp. vlivy, které přispěly k jejímu rozvoji. Téma je ilustrováno na vybraných příkladech tvorby institucí, které se současné dramatice věnují výhradně (divadlo Royal Court) nebo jako jedné ze svých dramaturgických linií (britské Národní divadlo, divadlo Almeida). Práce se opírá o dosavadní výzkum na téma současné britské dramatiky, o vlastní analýzu repertoáru britských divadelních scén a interpretaci zkušeností britských divadelních tvůrců, sdílených v různorodých zdrojích napříč médii. Unikátním přínosem této práce je pak zaměření na zkoumání procesů vzniku, nikoli pouze výsledku jevištní tvorby, včetně pokusu o pojmenování specifik režijních přístupů k současné hře v britském divadle pomocí ilustrativního příkladu režisérů Ruperta Goolda a Blanche McIntyre. Diskutované téma doplňuje jako příloha vlastní překlad jedné z analyzovaných divadelních her (Ella Hickson: Autorka).
- Working with Actors During Rehearsal ProcessJIAO, RAN(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-17This work functions as a reflection of the art of directing and theatre-making based on the studies and practice of the author within the master's program of directing and dramaturgy in the Department of Drama Theatre at DAMU. It combines personal lived experiences with artistic explorations through vital theatrical elements and aspects - story, mise en scène, rehearsal, and spectator, etc. It focuses on the emergence of a new theatrical language and management style. The first chapter deals with reality, living and theatrical. It investigates an unusual, but still quite common, schizophrenic state of existence of a member of the female and Chinese minorities in the Czech Republic. What contributes to such dual reality in building the director's vision? And how does it inspire the creation of a new world? The main chapters examine the process of creating theatre through the productions made during master's studies: The Memo, La Ronde, and Serve the People. How will positive and negative lessons encourage artistic and professional theatre in the future? This work proposes that we find the meaning of theatre through making.