Procházet podle oponent "PĚRUŠKA, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 41
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alban Berg a jeho lyrická suitaPinkas, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29Tato diplomová práce analyzuje Lyrickou suitu Albana Berga nejen z hlediska formálního rozboru, ale také přihlíží i nformacím, které byly zveřejněny po nálezu partitury v roce 1977, kterou Alban Berg věnoval hlavně Fuchs-Robettinové. Jenotlivé věty jsou rozebrány z hlediska programního charakteru, symboliky čídel, dodekafonních postupů, hudebních forem, motivů a jejich tématického propojení. Pozornost je věnována zatajeným citátům z Lyrické symfonie Alexandra von Zemlinského.
- Barbora Waldmanová : bakalářský koncertPaříková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-26
- Béla Bartók - koncert pro violu a orchestrMartinovský, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-09Tato práce obsahuje informace o koncertu pro violu a orchestr Bély Bartóka spolu s jeho životopisem.
- Darius Milhaud a jeho tvorba pro violuPeřinová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-03Tato práce se zabývá violovou tvorbou Daria Milhauda. Předpokladem této práce bylo zjistit, proč jsou tyto jeho skladby tak zřídka hrány. Druhá kapitola shrnuje jeho život a dílo, třetí kapitola se podrobněji zabývá jeho violovou tvorbou, představuje všechna díla. Čtvrtá kapitola obsahuje podrobný rozbor 1. violového koncertu op. 108. Pátá kapitola se soustředí na Quatre Visages, jejich rozbor a následné srovnání dvou různých interpretací. Následuje závěrečné shrnutí dosažených poznatků.
- Efektivní cvičení instrumentalistů se zaměřením na houslisty a violistyŠimková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-05Tato bakalářská práce pojednává o efektivním cvičení i instrumentalistů, se specifickým zaměřením na houslisty a violisty. V první části se věnuje obecným principům. V dalších částech představuje významné osobnosti houslové pedagogiky, Ható Havas, Ivana Galamiana a Itzhaka Perlmana. Každému z nich je věnována jedna kapitola, kde vysvětluji jejich přístup a názor na efektivní cvičení.
- Ernest Bloch - Concerto Grosso č.1, B. 59Hasoň, Matouš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10Mým cílem při psaní této práce bylo vytvořit jakousi příručku pro kohokoliv, kdo by v budoucnu chtěl tuto skladbu provést. S přihlédnutím k tomu jsem se primárně soustředil na interpretačně analytickou část, v níž se pokouším popsat možná interpretační úskalí a také na hudebně analytickou část, již cílem bylo srozumitelným způsobem přiblížit Blochův přístup k tektonice, agogice, melodice a harmonii. Mým největším pramenem byla osobní zkušenost s tímto dílem, které jsem provedl v rámci koncertu s Akademickými komorními sólisty. Dále jsem pak vycházel z různých nahrávek renomovaných orchestrů pod vedením dirigentů, o jejichž interpretačních kvalitách jsem pevně přesvědčen. Lehce jsem zabrousil také do Blochova života. Ačkoliv všeobecně nepovažuji historický kontext u skladeb za příliš důležitý, je třeba jej alespoň trochu zmínit pro objasnění některých souvislostí. Vytvořil jsem tedy jakýsi kompilát informací, které by mohli sloužit jako pomoc pro budoucí interprety této skladby v pevné víře, že k jejímu provedení bude v našem kulturním prostoru docházet častěji, neboť se dle mého názoru jedná o fantastické dílo, které u nás není příliš známé.
- Helena Vovsová: Bakalářský koncertVovsová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03
- Hindemithovy sonáty pro violu a klavírMacho, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-17Bakalářská práce se zaměřuje na sonáty pro violu a klavír Paula Hindemitha. Jelikož byly zkomponovány v různých obdobích skladatelova života, uvádí, v čem se jednotlivé skladby od sebe liší, každou z nich podrobně zkoumá a zasazuje do dobového kontextu. Práce je rozdělena do pěti kapitol. V první kapitole je obsaženo osm podkapitol zaměřených na život Paula Hindemitha. Druhá kapitola se zabývá vývojem skladatelových kompozičních stylů a technik v letech 1919–1939, s odkazem na tyto tři sonáty. Následují další tři kapitoly, které se zaměřují, každá zvlášť, na jednu ze sonát. V těch je popsána historie vzniku, charakteristika skladeb a její podkapitoly obsahují analýzy jednotlivých vět těchto sonát.
- Historie houslařství v PrazeForest, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Tato práce pojednává o počátcích, vývoji a současnosti pražského houslařství a jeho největších osobnostech. Praha byla vždy významným kulturním centrem v srdci Evropy a nejinak je tomu v oboru houslařství. Nástroje pražských houslařů jsou žádané po celém světě a dělají tak čest našim domácím mistrům. Mou motivací bylo podrobněji zmapovat tvorbu jednotlivých osobností houslařství v Praze. Cílem této práce je obeznámení čtenáře s historií tohoto významného národního řemesla.
- Hudební vývoj a výchova v předškolním věku a počátky hry na housle.Paříková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Práce je rozdělena do dvou nestejně dlouhých částí. První, obsáhlejší, část se zabývá hudebním vývojem dítěte od narození po nástup do základní školy, jednotlivými vývojovými etapami a možnostmi, jak efektivně dítě vést k zájmu o hudbu a správně rozvíjet jeho hudebnost.Druhá část je jakýmsi stručným a věcným popsáním základních principů při práci se začátečníkem, kterému je zřeba vštípit první správné návyky ve hře na housle.
- Hudobná literatúra pre violu v slovenskej tvorbePechočiak, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Cieľom mojej práce je oboznámiť odbornú aj širšiu verejnosť o violovej literatúre 20. storočia na Slovensku v dielach slovenských autorov. Napriek tomu, že diela tohto žánru sú pomerne početné, sú verejnosti menej známe. Mojou motiváciou bola snaha podrobnejšie mapovať počet a charakter diel a to v časovej postupnosti. Tento fenomén je podľa mojich vedomostí ešte nespracovaný, a preto by som bol veľmi rád, aby táto práca bola prínosom pre odbornú i širšiu verejnosť, so zameraním na umelecké školy. Verím, že predložený komplexný pohľad na slovenskú violovú tvorbu pomôže lepšej orientácii v pestrých a početných violových skladbách a sprostredkuje tak dôležité informácie, ktoré s touto problematikou úzko súvisia.
- Ivan Galamian - významný houslový pedagogŠimková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-07Tato absolventská práce pojednává o osobnosti a metodě pedagoga Ivana Galamiana. V první části představuji jeho život v kulturním, hudebním a historickém kontextu. Následující kapitoly podrobně rozebírají jeho filozofii výuky hry na housle, metodiku, pedagogiku i velmi konkrétní rady k houslové hře od Galamiana. Poslední kapitoly představí významné žáky Ivana Galamiana a přiblíží jeho osobu skrze vzpomínky jeho současníků.
- Jiří Pinkas - koncertPinkas, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29
- Karel Doležal - violista a pedagogHanousek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Tato bakalářská práce pojednává o osobnosti českého violisty a pedagoga Karla Doležala. Jejím cílem je poskytnout ucelený přehled o jeho dlouholeté umělecké činnosti. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola je věnována jeho dětství, studiu a počátkům umělecké dráhy. Druhá kapitola je hlavním těžištěm této práce. Zpracovává více než čtyřicetiletou činnost Doležalova kvarteta, jehož byl Karel Doležal zakladatelem. Další kapitola popisuje sólovou dráhu Karla Doležala. Čtvrtá kapitola je zaměřena na jeho pedagogickou činnost v oblasti hudebního školství a mezinárodních mistrovských kurzů. Pátá kapitola přináší malý popis jeho interpretačního stylu a také umělecko-pedagogických názorů a zásad. V příloze najdeme fotografie, ukázky koncertních programů a seznamy diskografie i rozhlasových nahrávek.
- Kateřina Lískovcová : bakalářský koncertLískovcová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-26
- Ladislav Černý a Pražské kvartetoHanousek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-03Tato diplomová práce pojednává o osobnosti českého violisty Ladislava Černého a o Pražském kvartetu, jehož byl zakladatelem. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola je věnována dětství Ladislava Černého, jeho studiu a počátkům umělecké dráhy. Druhá kapitola je hlavním těžištěm této práce. Zpracovává čtyřicet šest let trvající činnost Pražského kvarteta. Popisuje významné koncerty a nahrávky souboru a též jeho interpretační styl. Další kapitola popisuje Černého sólovou dráhu. Čtvrtá kapitola je zaměřena na jeho pedagogickou činnost a závěrečná kapitola přináší malý popis jeho osobnosti. V příloze najdeme fotografie a ukázky koncertních programů.
- Lískovcová Kateřina : Magisterský koncertLískovcová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08
- Lucie Kavánková - koncertKavánková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29
- Ludmila Štětinová: Bakalářský koncertŠtětinová, Ludmila(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-03
- Michael Krejčík - koncertKrejčík, Michael(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-29
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »