Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "PŘÍVRATSKÁ, Jiřina"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 21
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Čeští pěvci 19. a 20.století působící v zahraničí
    Guth, Miloš
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-09-09
    Tato práce se zaobírá činností českých pěvců 19. a 20. století působících v zahraničních angažmá. Mnoho z nich mělo významný vliv na vývoj pěveckého umění. Někteří pěvci v zahraničí dokonce ovlivnili operní tvůrce k novým tvůrčím cílům. Vzhledem k tomu, že většinou tito pěvci nezanechali žádné zvukové nahrávky svých hlasů, je dnes většina z nich zapomenuta. Přesto, ale právě proto, je tato práce těmto našim předchůdcům věnována.
  • Fenomén slovenské pěvecké školy s přihlédnutím na činnost profesorky Zlatice Livorové - věnováno k jejímu životnímu jubileu
    Šmídová, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-06
    Mou práci, která nese název Fenomén slovenské pěvecké školy s přihlédnutím na činnost prof. Zlatice Livorové - věnováno k jejímu životnímu jubileu, jsem si vybrala proto, že jsem během tříletého studia u ní na VŠMU uvědomila, jak výjimečná je to osobnost a jak prospěšná je její pedagogická činnost nejen mně, ale i desítkám dalších studentů, kteří prošli, tak říkajíc, jejíma rukama. Dále také proto, že o ní ještě nikdo nenapsal knihu, málo kdo ví, jaký je člověk a málo kdo zná detailně její metodiku zpěvu, až teprve co slyší její jméno v životopisech pěvců světových divadel. A pak chci touto formou poděkovat paní profesorce za tu několikaletou dřinu a pogratulovat jí k životnímu jubileu. Práce se skládá ze šesti částí - první část obsahuje úvod, druhá životopis paní profesorky Livorové, třetí obsahuje sedm rozhovorů, čtvrtá část je o osobním setkání s metodikou paní profesorky Livorové, pátá obsahuje Kulturní situaci v Čechách a na Slovensku a šestá závěr. Práce zahrnuje fotografie pro dokumentaci.
  • Hugo Wolf - život a dílo ( se zaměřením na písňovou tvorbu)
    Pochmanová, Sonja
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-06
    V mé magisterské práci s názvam " Hugo Wolf - život a dílo ( se zaměřením na písňovou tvorbu)" se můžete seznámit s jedním z nejvýznamnějších písňových autorů 19. století. Hugo Wolf je neprávem opomíjený autor. Snad pro jeho interpretační náročnost se k němu přikloní o mnoho méně interpretů, než třeba k Schubertovi. Má práce by měla pomoci zájemcům o blizší seznámení se s tímto mimořádným autorem a probudit zájem o interpretaci jeho nádherných, citlivých a působivých písní. V kapitolách rozdělených podle jeho životních i tvůrčích etap se věnuji přiblížení jeho komplikované, ale zajímavé osobnosti. Čtenář se v úvodních kapitolách dočte o rodném městě, kam se často vracel za svojí rodinou a také o jeho problematických začátcích studia hudby, díky jeho nepřizpůsobivosti a svéhlavosti. Hugo Wolf žil pouhých 43 let, během kterých složil obrovské kvantum písní, dokončil jednu operu a věnoval se i orchestrálním a komorním skladbám. Zaslouží si pozornost každého profesionálního interpreta. O tomto skladateli neexistuje žádná literatura v českém jazyce. Proto si myslím, že by mohla být má práce čtenářům alespoň trochu užitečná a mohla je navnadit k přiblížení se k dílu Hugo Wolfa.
  • Inspirační vlivy na písňové cykly Leoše Janáčka
    Bařák, Lukáš
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-02
    Tato bakalářská práce se zabývá inspiuračními vlivy na písňové cykly Leoše Janáčka. Po přiblížení autorova života a díla se zaměřuje na jednotlivé inspirační složky a následně je popisuje. Získává vědomosti oředevším z Folkloristického díla, tedy publikace, která shromažďuje Janáčkovy studie psané do novin a jiných tiskovin či deníků. Tyto poznatky jsou doplněny o autorovy úvahy. V závěrečné kapitole je uveden chronologický výčet písňových cyklů.
  • Křížová Veronika : Bakalářský koncert
    Křížová, Veronika
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-06
  • Libuše Myřátská - sólový recitál
    Myřátská, Libuše
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
  • Marta Hanfová : Magisterský koncert
    Hanfová, Marta
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-05-24
  • Mezzosopránové role v českých operách.
    Kopáčová, Michaela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-09
    Tato práce pojednává o způsobu, jakým čeští autoři využívali mezzosopránový obor. Stěžejní část se pak zabývá mezzosopránovými party v operách Bedřicha Smetany.
  • Michaela Kopáčová : magisterský koncert
    Kopáčová, Michaela
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-09
  • Mozartovy písně pohledem interpreta
    Pavlovič, Lenka
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-02
    Následující teoretická práce s názvem MOZARTOVY PÍSNĚ POHLEDEM INTERPRETA, byla napsána na základě osobní zkušenosti autorky s interpretací mistrova díla. Pojednává o historii vzniku devíti vybraných písních, které jsou analyzovány z vokálně - interpretačního hlediska, z hlediska tektonické struktury a hudební formy. Rozbor je především odborným pojednáním z oblasti vokální techniky, obohacené o prvky historicky poučené interpretace.
  • Opera a nová média.
    Gattringerová, Eliška
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-09-12
    Autorka se ve své práci zaměřuje na problematiku opery v nových médiích. V úvodu práce definuje a charakterizuje pojem nová média. Dále se pak zaměřuje především na prezentaci oper prostřednictvím satelitních přenosů do kin v České republice, historií tohoto relativně mladého fenoménu a jeho postupným vývojem. Dalším tématem je pak možnost sledovat přímé přenosy či záznamy oper prostřednictvím internetu na stránkách jednotlivých divadel a jeho možnosti. V neposlední řadě se autorka zabývá také internetovými webovými stránkami, které se v České republice věnují operní problematice, jejich historii, obsahu i specifikům. Shrnuje i další možnosti prezentace opery. V závěru práce se autorka pokouší charakterizovat význam a přínos nových médií pro operu a operní publikum v současnosti.
  • Písňová tvorba Antonína Dvořáka
    Velehradská, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-05-29
    Antonín Dvořák patří k mimořádným osobnostem české i světové kultury, jeho velká mezinárodní proslulost přispěla významně k růstu prestiže české kultury i národa v zahraničí. Jeho tvorba je uctívána a milována, vychází především z českého prostředí. Dvořák tvořil jako český umělec a jeho umění je nejen veliké, ale i v pravdě české. Byl velkou osobností, která ovlivnila nejenom další generaci hudebních skladatelů, ale i řadu teoretiků a milovníků hudby. Byl jedním z geniálních skladatelů, což dokazuje jeho množství skladeb z oblasti operní, písňové, ale také duchovní , komorní a orchestrální. Jeho díla jsou oblíbena i v dnešní době, často jsou koncertně provozovány a interpretovány na koncertních pódiích. Tématem mojí magisterské diplomové práce se stala písňová tvorba Antonína Dvořáka.
  • Písňová tvorba Gustava Mahlera
    Kučerová, Martina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-05-29
    Tato magisterská práce se nazývá " Písňová tvorba Gustava Mahlera". Obsahem první kapitoly magisterské práce je vývoj Mahlerovy osobnosti, vliv rodinného prostředí v dětství na skladatelovu tvorbu, doba a vzory působící na jeho dílo. Ve druhé kapitole této práce jsem se zabývala písňovými cykly Gustava Mahlera obecně, konkrétně pak rozborem a interpretací Písní potulného tovaryše a Písněmi o mrtvých dětech. Třetí kapitola je závěrečným shrnutím významu Mahlerova hudebního odkazu, ve světě i u nás, pro další generace.
  • Pochmanová Sonja : Magisterský koncert
    Pochmanová, Sonja
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-06
  • Prsten Nibelungův v Národním divadle v Praze
    Švingr, Pavel
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-02
    Tato práce se věnuje prvnímu kompletnímu uvedení Wagnerovy tetralogie Prsten Nibelungův V Národním divadle v Praze. V úvodu připomene autorův život a jeho vztah k Čechám a k české hudbě. Dále se zabývá mytologickou tématikou Prstenu a filozofickými náhledy na jeho závěr.Následuje rozbor jednotlivých částí tetralogie v jejím pražském provedení, zhodnocení inscenace a ocenění jejího velkého přínosu pro českou kulturu.
  • Šmídová Kateřina : Magisterský koncert
    Šmídová, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-06
  • Současná opereta ( Vídeň, Praha )
    Hanfová, Marta
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-05-24
    V této práci se zabývám historií a vývojem operety. Pozastavuji se u významných světivých skladatelů tohoto žánru a jednu menší kapitolu jsem věnovala i českému operetnímu skladateli Oskaru Nedbalovi. Další část mé práce patří Hudebnímu divadlu v Karlíně a také divadlu Volksoper ve Vídni. Pro srovnání české a vídeňské operety v dnešních produkcí popisuji svoje divácké zkušenosti. Na závěr práce rozebírám svoje interpretační zkušenosti s tímto uměleckým žánrem.
  • Umění koloraturního sopránu
    Dolejší, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-06-04
    Téma " Umění koloraturního sopránu" jsem si vybrala , protože úzce souvisí s programem mého magisterského koncertu,který obsahoval árie vesměs z tohoto oboru. V první části své práce se snažím objasnit význam a prospěšnost technických prostředků spojovaných s technikou koloratury i pro lyrické soprány. Dále se zabývám historií a rozdělením rolí v rámci tohoto oboru. Ve druhé části uvádím mnou zvolené představitelky Editu Gruberovou, Janu Jonášovou a Marii Tauberovou, které se velmi zasloužily v oboru koloraturního sopránu, a objasňuji pozitivní přínos jednotlivých reprezentantek pro moji osobu. Mapuji vývojové etapy těchto tří pěvkyň, zabývám se teoreticky studiem jejich repertoáru v té či oné etapě a hodnotím jej. Snažím se pomoci autio nahrávek osvojit si některé technické a výrazové prostředky jednotlivých interpretek, pojmout je za své a následně implementovat do své interpretace arií ( Karolína - Dvě vdovy, Bedřich Smetana, Gilda - Rigoletto, Giuseppe Verdi, Lucie z Lammermooru, Gaetano Donozatti).
  • Vokální tvorba Samuela Barbera
    Křížová, Veronika
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-06
    Cílem této práce je představit vokální tvorbu Samuela Barbera, jednoho z nejdůležitějších a nejuznávanějších amerických skladatelů dvacátéto století. Navzdory tomuto faktu, česká muzikologická literatura doposud zmiňovala jeho jméno pouze zřídka. Proto se autorka textu spoléhá na zahraniční informační prameny, a to především na mongrafii Barbary B. Heyman Samuel Barber : The Composer And His Music. Dále měla autorka textu k dispozizi řadu nahrávek a notových materiálů, které ji umožnily poznat Barberovu hudbu ve větším detailu. První kapitola popisuje Barberův život v kontextu s jeho uměleckým vývojem. Zbytek práce se zabývá Barberovou vokální tvorbou pro sólový hlas a posledním tématem jsou jeho opery.
  • W. A. Mozart: Figarova svatba se zaměřením na postavu Zuzanky
    Myřátská, Libuše
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
    Bakalářská práce se věnuje rozboru role Zuzanky z Mozartovy opery Figarova svatba.Zabývá se analýzou některých známých interpretací díla a porovnáním několika pěvkyň prezentujích se v roli Zuzanky. Opírá se o vlastní zkušenost autorky práce při nastudování této role v rámci Operního studia a upozorňuje na její obtížnost při konfrontaci pěveckého projevu s hereckým v konkrétních situacích. Dílčí části práce se věnují osobnosti W.A.Mozarta a celému jeho dílu. Přílohou práce je seznam jevištních děl W.A.Mozarta.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů