Procházet podle oponent "PAVELKA, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Herec a monologSitková, Kristina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-23Tato diplomová práce se zabývá tématem Herec a monolog. Nejdříve je definován samotný pojem monolog, posléze dochází k rozboru historického vývoje monologu. Jsou uvedeny i osobní zkušenosti s prací na monolozích v průběhu studia a proměna představ o monologu. V závěru je definován také pojem monodrama a zkušenosti s prací na monodramatu Ivana Vyrypajeva Červenec.
- Herectví na jevišti a před kamerouJansová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-20Tato diplomová práce obecně pojednává o herectví na divadle a před kamerou. Na začátku se věnuje každému z těchto směrů individuálně a posléze shrnuje jejich rozdíly, mezi něž patří: jakou funkci má v obou směrech divák; jaké má herec možnosti pohybu; jakou stylizaci herci používají; jak se odlišuje spolupráce hereckých kolegů na jevišti a jak před kamerou. Zabývá se režijními postupy vybraných režisérů a v neposlední řadě také hereckou autostylizací a rozebráním vlivu, který má herec na svůj výkon. Kromě rozdílů je zde samozřejmě zmíněno i propojení obou směrů. Další část se zaměřuje na tvorbu postavy a porovnání některých současných, ale i minulých herců, kteří působí či působili jak ve filmu, tak na divadle. Závěrečná pasáž pak pojednává o mojí divadelní a filmové praxi. Hodnotí moji práci ve školním divadle DISK a také posuzuje posun od postupové práce.
- Mezi autenticitou a stylizac튝astná, Anežka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-15Práce se zabývá zkoumáním tenké hranice stylizace a autenticity na jevišti. Hledá odpověď na otázku zda-li vůbec lze tuto hranici jednoznačně definovat. Toto hledání je založeno na tvorbě čtyř různých absolventských inscenací: Přelet nad kukaččím hnízdem, Planotov, Digitální podzemí a Bouře. Každá z nich se liší žánrem, rozsahem role i režisérem. Sleduje taky přesah této problematiky z divadelní budovy do života, neboť divadlo světu nastavuje zrcadlo a ukazuje povahu lidství z jiného úhlu. Práce uzavírá tím, že divadelní tvorba v podstatě v každém případě na této hranici balancuje a že ona autenticita může být obsažena i ve výkonu stylizovaném, respektive o ní lze při nejmenším usilovat. K jevištní i životní pravdě totiž jako tvůrci směřujeme
- Partnerství na jevišti a ve filmuKoudela, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Předmětem této práce je zkoumání herecké souhry na jevišti a před kamerou, protože až vespolné jednání postav utváří dramatickou situaci. Ve spojení s tímto tématem nejprve vytyčuji základní charakteristiku hereckého partneření se všemi důležitými cíli, které by měl herec vnímat. Snažím se herectví vnímat jako společenskou aktivitua rozepisuji se o kontaktu herců s diváky a herců mezi sebou. Nadále herecké partneření kladu do vztahu i s jinými hereckými praktikami a dokazuji tím jeho přítomnost v celém hereckém umění. V závěru práce se věnuji negativnímu ovlivnění herecké souhry vlivem zablokování herecké kreativity a hledám způsoby odstranění těchto bloků. V rámci těchto témat přikládám své osobní zkušenosti jako důkaz mých teoretických úvah.
- Sebevědomí a svoboda v herecké tvorběKaňoková, Beáta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-21Tato práce pojednává o nedostatku sebevědomí a s tím spojeným pocitem nesvobody při herecké práci. Snaží se hledat a pojmenovávat jednotlivé aspekty, které k takovému problému vedou, případně se podílejí na jeho prohlubování. Dále je subjektivní reflexí celého průběhu studia na Divadelní fakultě od prvního ročníku až po absolventská představení ve školním divadle Disk
- Svědomí a stud v dramatickém uměníPoláchová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-16Ve své diplomové práci bych se ráda věnovala problematice sebevědomí na jevišti v souvislosti s rolemi, trémou, prožíváním a studem. Tato práce nemá za výsledek dojít k řešení problémů, spíše k jejich analýze a propojení s mými dosavadními zkušenostmi v oboru. Budu se tedy pokoušet o specifikování a aplikování veškerých svých zkušeností a zážitků právě na rovinu tématu sebevědomí, studu a vlastní kritiky. Dále se budu v práci zabývat jak svou přípravou na přijímací zkoušky, jejich průběhem, studiem oboru herectví na DAMU a následnému absolventském působení v divadle Disk. Také využiji některé z poznatků svého dosavadního hostování v Divadle na Vinohradech a na Nové scéně Národního divadla.
- Talent jakožto důležitá složka hereckého projevu a možnosti jeho kultivaceHavlínek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Diplomová práce se zabývá problematikou hereckého talentu a nastiňuje možnosti jeho kultivace, která je autorem chápána jako klíčový předpoklad pro umělecký vývoj a profesní růst. Téma talent je nejdříve podrobeno teoretické analýze prostřednictvím definování souvisejících pojmů a jejich vzájemných vztahů. Jádrem práce je pohled na téma talent optikou začínajícího herce, kdy pojem talent je na konkrétních příkladech uveden do souvislosti s hereckou profesí a jejími specifiky. Cesty vedoucí k rozpoznání a kultivaci talentu jsou popisovány na konkrétních příkladech z hereckého života autora, od prvních zkušeností s jevištěm přes studium na DAMU až po zkušenosti z profesionální praxe. Práce se dále zaměřuje i na otázky posuzování a hodnocení hereckého talentu, přičemž se snaží i o výraznou sebereflexi.
- Vnitřní obsah, výraz a obraz postavyKönigová, Matylda(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-20Diplomová práce je zaměřena na zkoumání rozporu vnitřního a vnějšího hereckého jednání a chování, jejichž organické propojení bývá výsledkem dlouhodobé trpělivé a vědomé herecké práce. Podmínkou hereckého zrání je dozrávání lidské, promítání životních zkušeností a vědomostí do herecké tvorby, Na konkrétních příkladech situací na zkouškách a při představeních popisuje autorka prohlubování vědomého přístupu k tvorbě postavy, aniž by se dopouštěla povrchních teoretických spekulací