Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "PAVLATA, Michal"

Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Herec a postava
    Čelebič, Vuk
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-09-25
    Tato práce se věnuje především poznatkům o postavě, herectví a sobě samém, ke kterým jsem došel skrze zkoušení postavy Tragéda Nešťastlivce ve hře Les Alexandra Nikolajeviče Ostrovského. Práce popisuje primárně zkoušení této hry z pohledu postavy Nešťastlivce, uvádí ale i vybrané příklady režijní práce či hereckého zpracovaní, jak ze zkoušení před nastoupením do absolventského ročníku, tak z následné mimoškolní praxe.Pokoušel jsem se pojmenovat způsob své práce na tomto díle a na této konkrétní postavě, který se v určitém směru může podobat způsobu práce na jiných postavách. Jedná se však o velice specifickou, nekonvenční postavu, a to možná proto, že je sama hercem, takže je představiteli velice blízká. Jde také o velice nadčasový a vzácný charakter; to je další z témat, které jsem do své práce zahrnul.
  • Herecká stylizace a autenticita
    Stehlíková, Markéta
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-09-18
    Tématem práce je zamyšlení studentky herectví nad významem pojmů stylizace a autenticita, jejich analýza a užití v praxi při procesu tvorby, což dokládá na příkladech zkoušení během absolventské sezóny v divadle Disk, zejména na inscenaci hry Lenky Lagronové ?Království?. Následuje kapitola o zkušenostech z hostování v různých profesionálních divadlech. Zahrnuje nejen popis samotného procesu tvorby a hledání prostředků, které pomáhají herci vytvořit zajímavou hereckou postavu, ale také okolností, které ovlivňují herecký výkon. Přílišná závislost hereckého růstu na inspirativních příležitostech vede studentku až k pochybnostem o správnosti výběru hereckého povolání. Intenzívní týmová práce pod vedením nadaného režiséra, kterou zažila v Disku i Činoherním klubu, je pro ni ideálním způsobem seberealizace, kterou v divadle hledá. Uvědomuje si výhody angažmá ve stálém divadelním souboru, na druhé straně však nezastírá obavy z přizpůsobení průměrnosti a rezignace na vyšší umělecké ambice. To všechno jsou otázky, na které studentka v následujících řádcích hledá odpověď.
  • Hledání, aneb pravda nevyplave s první bublinkou v sodovce
    Dalecký, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-06-20
    Práce popisuje mé zkoušení s režiséry Štěpánem Páclem a Nikolajem Penevem v divadle Disk, mé zkušenosti v tomto divadle a mé úvahy o herecké práci a o psychologii herecké tvorby. Veškerý text je psán subjektivně a emotivně
  • Jak si zachovat vlastní podobu ve světě masek
    Marková, Dana
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-09-26
    Neměli bychom přestat hledat svá ?JÁ?! Proč upadáme do černobílého vidění světa? Jsou myšlenky věčné? Tedy v nich by mohlo mé "Já" přetrvat?
  • Vyděděnci - zkoumání podmínek, ve kterých se nacházejí postavy Dímy a Árona a vliv těchto podmínek na jednání postav
    Dvořák, Vojtěch
    (Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-01-15
    Ve své práci Vyděděnci ? Zkoumání podmínek, ve kterých se nacházejí postavy Dímy a Arona a vliv těchto podmínek na jednání postav se věnuji zkoumání charakteru vyděděnců, na konkrétních příkladech rolí, které jsem ztvárnil na Damu a v divadle ABC

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů