Procházet podle oponent "PAVLATA, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Herec a postavaČelebič, Vuk(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-25Tato práce se věnuje především poznatkům o postavě, herectví a sobě samém, ke kterým jsem došel skrze zkoušení postavy Tragéda Nešťastlivce ve hře Les Alexandra Nikolajeviče Ostrovského. Práce popisuje primárně zkoušení této hry z pohledu postavy Nešťastlivce, uvádí ale i vybrané příklady režijní práce či hereckého zpracovaní, jak ze zkoušení před nastoupením do absolventského ročníku, tak z následné mimoškolní praxe.Pokoušel jsem se pojmenovat způsob své práce na tomto díle a na této konkrétní postavě, který se v určitém směru může podobat způsobu práce na jiných postavách. Jedná se však o velice specifickou, nekonvenční postavu, a to možná proto, že je sama hercem, takže je představiteli velice blízká. Jde také o velice nadčasový a vzácný charakter; to je další z témat, které jsem do své práce zahrnul.
- Herecká stylizace a autenticitaStehlíková, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Tématem práce je zamyšlení studentky herectví nad významem pojmů stylizace a autenticita, jejich analýza a užití v praxi při procesu tvorby, což dokládá na příkladech zkoušení během absolventské sezóny v divadle Disk, zejména na inscenaci hry Lenky Lagronové ?Království?. Následuje kapitola o zkušenostech z hostování v různých profesionálních divadlech. Zahrnuje nejen popis samotného procesu tvorby a hledání prostředků, které pomáhají herci vytvořit zajímavou hereckou postavu, ale také okolností, které ovlivňují herecký výkon. Přílišná závislost hereckého růstu na inspirativních příležitostech vede studentku až k pochybnostem o správnosti výběru hereckého povolání. Intenzívní týmová práce pod vedením nadaného režiséra, kterou zažila v Disku i Činoherním klubu, je pro ni ideálním způsobem seberealizace, kterou v divadle hledá. Uvědomuje si výhody angažmá ve stálém divadelním souboru, na druhé straně však nezastírá obavy z přizpůsobení průměrnosti a rezignace na vyšší umělecké ambice. To všechno jsou otázky, na které studentka v následujících řádcích hledá odpověď.
- Hledání, aneb pravda nevyplave s první bublinkou v sodovceDalecký, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-20Práce popisuje mé zkoušení s režiséry Štěpánem Páclem a Nikolajem Penevem v divadle Disk, mé zkušenosti v tomto divadle a mé úvahy o herecké práci a o psychologii herecké tvorby. Veškerý text je psán subjektivně a emotivně
- Jak si zachovat vlastní podobu ve světě masekMarková, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-26Neměli bychom přestat hledat svá ?JÁ?! Proč upadáme do černobílého vidění světa? Jsou myšlenky věčné? Tedy v nich by mohlo mé "Já" přetrvat?
- Vyděděnci - zkoumání podmínek, ve kterých se nacházejí postavy Dímy a Árona a vliv těchto podmínek na jednání postavDvořák, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-01-15Ve své práci Vyděděnci ? Zkoumání podmínek, ve kterých se nacházejí postavy Dímy a Arona a vliv těchto podmínek na jednání postav se věnuji zkoumání charakteru vyděděnců, na konkrétních příkladech rolí, které jsem ztvárnil na Damu a v divadle ABC