Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "PAVLIŠOVÁ, Jitka"

Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Gob Squad: Hrdinové naší doby
    Raiterová, Eliška
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)
    Datum obhajoby: 2021-01-25
    Magisterská diplomová práce Gob Squad: hrdinové naší doby se zabývá prací britsko-německé performanční skupiny Gob Squad s důrazem na performance odehrávající se v prostoru města. První část práce představuje úvod do kontextu a zásadních východisek skupiny Gob Squad. Ve druhé části autorka blíže představuje práci skupiny a její tvůrčí metodu a zaměřuje se na otázku, jak s britskými a německými pojmy a fenomény operovat v českém teatrologickém prostředí. Ve třetí části analyzuje témata skupiny a její poetiku na příkladu performance Super Night Shot, již nahlíží mytologickou perspektivou na základě schématu monomýtu Josepha Campbella a jungiánskou perspektivou prostřednictvím archetypů. Analýze performance předchází analýza krize místa na základě konceptů Marca Augého, Christiana Norberga-Schulze a Jana Gehla. Za výzkumem performancí skupiny Gob Squad stojí otázka, jak může divadelní (performativní) perspektiva obohatit problematiku současného města.
  • Vliv Antonina Artauda na tvorbu Flory Détraz
    Flemrová, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)
    Datum obhajoby: 2021-06-21
    Bakalářská práce si klade za cíl seznámit čtenáře s dosavadní tvorbou francouzské choreografky a performerky Flory Détraz a popsat teoretická východiska tvorby Antonina Artauda, která Flora Détraz ve své práci následuje. Autorka práce čerpá své poznatky převážně z vlastní divácké zkušenosti s inscenacemi Flory Détraz a z četby teoretických prací i osobní korespondence Antonina Artauda. Zaměřuje se na pojetí Artaudova ideálu divadelního jazyka a téma rituálního charakteru divadla. Představuje princip originální metody danse sonore a pokouší se o jeho vysvětlení z hlediska kognitivních procesů v těle diváka. Své teze autorka dále zakládá na informacích z odborné literatury s tematikou lidského hlasového a pohybového projevu.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů