Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "PAZDERA, Jindřich"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 45
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • 20 let souboru Barocco Sempre Giovane
    Bártová, Martina
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-09-10
    Diplomová práce se zaměřuje na 20 let působení souboru Barocco Sempre Giovane na domácí i mezinárodní hudební scéně. První část práce pojednává o založení a historii souboru, uměleckém vedoucím, Josefu Krečmerovi a jeho mimořádném přínosu pro fungování soboru. Dále zmiňuje dlouholetou koncertní mistryni Ivu Svobodovou Kramperovou, zákládající i momentální členy souboru a významné osobnosti, které vývoj souboru zásadně ovlivnily. Další část práce popisuje důležité milníky a úspěchy, nahrávky, skalní repertoár souboru a bohaté kulturní zázemí, které město Pardubice poskytuje.
  • Anna Jírovcová - koncert
    Jírovcová, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-09-03
  • Anna Vaňková: Magisterský koncert
    Vaňková, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2010-06-04
  • Antonín Dvořák - koncert pro housle a orchestr A moll op.53
    Rada, Stanislav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-07
    Tato práce detailně rozebírá Koncert pro housle a orchestr Antonína Dvořáko a moll op.53. Práce obsahuje stručný životopis skladatele, kapitolu o vývoji houslového koncertu v 19. století, ale především se zaměřuje na samotný Koncert a moll op. 53. Autor se zabývá komplikovanou historií vzniku tohoto díla, poměrně rozsáhlým formálním rozborem Koncertu a moll a detailním srovnáním různých interpretací významných houslistů. Jedním z hlavních cílů této práce je předložit informace, s kterými by měl být obeznámen každý houslista během svého studia tohoto stěžejního díla houslové literatury, ale práce může být užitečná také všem hudebníkům, kteří se zajímají o Dvořákovu hudbu.
  • Bennewitzovo kvarteto
    Hasoňová, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-06-14
    Práce je zaměřena na Bennewitzovo kvarteto – jeho historii a vývoj, jeho současný stav a profesionální i osobní život všech členů. Je zpracována na základě informací poskytnutých současnými i bývalými členy kvarteta, které pocházejí z jejich osobních archivů, z internetových zdrojů a na základě informací od osob s tímto kvartetem spojených. Cílem práce je zasvětit hudební veřejnost do života tohoto mladého souboru a demonstrovat jejich přínos pro české kulturní dědictví, do kterého zcela jistě Bennewitzovo kvarteto patří.
  • Dějiny orchestru FOK a jeho koncertní mistři
    Vrabcová, Monika
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
    Studie popisuje klikaté cestičky osudu, jimiž se historie orchestru za dlouhá léta ubírala. Přibližuje atmosféru pionýrských začátků, stvoření tělesa v téměř garážových podmínkách, mapuje ?Zlatý věk?, kdy příznivé okolnosti nastavily nejlepší příležitosti k uměleckému rozvoji a budování vynikajícího jména na domácí i zahraniční kulturní scéně. Zmiňuje podrobněji 3 významné organizátorské a dirigentské osobnosti: Dr. Rudolfa Pekárka, Dr. Václava Smetáčka a Jiřího Bělohlávka, jejichž zásluhy byly pro vývoj orchestru klíčové. V kapitole ?Zahraniční zájezdy? se čtenář dozví, jaký až úsměvný vliv měly na podobu zahraničních hostování a pohodlí hráčů politické tlaky komunistické garnitury. Těžištěm pojednání jsou sekce věnované koncertním mistrům. Některé z osobností, jež tento post v orchestru v minulosti zastávaly, poutavě vzpomínají na své působení v orchestru FOK a přibližují svůj vlastní pohled na ideál koncertního mistra. Skrze slova vdovy po Mistrovi, paní Míly Smetáčkové, svůj názor vyjádří i legendární šéfdirigent Václav Smetáček, jemuž se stal FOK osudem na celých 30 let. Závěr práce poodkrývá současnou situaci s výhledem do budoucnosti a nevšední dramaturgické i marketingové nápady, jimiž se orchestr snaží čelit nepřízni dnešní doby, macešské ke své vlastní kultuře.
  • Eugéne Ysaye
    Ambroš, Miroslav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-05-28
    Ve své práci pojednávám o životě a díle belgického houslisty a skladatele Eugena Ysaye . Má práce je rozdělena na tyto části: 1) Úvod , 2) Životní a tvůrčí cesta umělce, 3) Skladatelský odkaz Eugéna Ysaye, 4) Interpretační přínos Eugena Ysaye 5) Závěr, 6) Seznam skladeb Eugéna Ysaye, 7) Použitá literatura
  • Fantazie a tvořivost v počátcích výuky hry na housle
    Mašlaňová, Magdaléna
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-05-26
    Tato práce se zabývá fantazií a tvořivostí v počátcích výuky hry na housle. Je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se zabývá představivostí, fantazií a dětskou hudební tvořivostí z hlediska psychologie, další kapitola obsahuje pojednání o důležitých rysech osobnosti pedagoga. Třetí kapitola je věnována některým problémům při výuce a otázkám spolupráce s rodiči. Další kapitola představuje podněty a nápady, vycházející ze zkušeností učitelské praxe. Poslední kapitola ukazuje, jakým způsobem může být zpracováno téma rozvíjení dětské fantazie ve skladbách pro začínající houslisty. Práce obsahuje konkrétní ukázky, příklady a poznámky pod čarou.
  • Fiddle music - úloha houslí v americké lidové hudbě
    Žák, Josef
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-03
    V této práci pojednávám o nezastupitelné úloze houslí v americké country music. Zybývám se jednotlivými styly fiddle music : old-time, bluegrass, Irish & Scottish, French-Canadien, Texas contest style, Western swing a o moderních stylech . Zmiňuji se o nejvýznamnějších fiddle music. Touto prací chci přiblížit toto nepříliš známé téma a vyzdvihnout některé přínosné vlivy tohoto hudebního odvětví na přirozený hudební rozvoj každého houslisty, zejména improvizační schopnosti interpretů.
  • Fišer Jakub : Bakalářský koncert
    Fišer, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-07
  • Hudba kroměříšského regionu od 17.stol. po současnost
    Novák, Jiří
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-04
    Tato práce zpracovává problematiku hudebně-historického vývoje města Kroměříže od 17.století po současnost. Těžištěm práce je kapitola popisující situaci druhé poloviny 17.století. Dále se zaměřuje na světskou a chrámovou hudbu 18.století, období obrození, hudební život va 20.století a současný stav hudby v Kroměříži. Práce má deset kapitol.
  • Itzhak Perlman - osobnost a profil interpreta
    Masojídková, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-09-07
    Tato práce poskytuje stručný vhled do dosavadního života houslového virtuóze Itzhaka Perlmana. Popisuje události a setkání, které ho na jeho hudební dráze ovlivnily, a charakterizuje jeho přínos v oblasti klasické hudby i dalších hudebních žánrech.
  • Ivan Galamian
    Kubánková, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-03
    Ve své práci se zabývám osobností a hlavními myšlenkami významného houslového pedagoga 20.století. Věnuji v ní také pozornost jeho projektu Meadowmount School of Music, jeho pokračovatelům a jeho vydavatelské činnosti.
  • Jana Kubánková: Bakalářský koncert
    Kubánková, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-03
  • Japonská houslová literatura
    Tomita, Chikako
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)
    Datum obhajoby: 2020-09-07
    Ve své diplomové písemné práci se zabývám vybraným houslovým repertoárem, který vytvořili japonští skladatelé 20. století. V první kapitole je zmíněn historický, společenský a kulturní kontext vytvářející povědomí o období, ve kterém díla japonských tvůrců vznikala. Je zde zmíněn přechod od japonského izolacionismu, typického pro zdejší společnost do poloviny 19. století, k období propojování japonské společnosti se světem. Tyto nové impulzy se odrazily i v hudbě a umožnily vznik zcela nového typu hudebních skladeb. Ve druhé kapitole jsem se konkrétně jsem se zaměřila na deset soudobých skladatelů, kteří významně přispěli ke sbližování japonské hudby s evropskou hudební tradicí. Tvorbě této desítky autorů předcházela práce skladatelky Nobu Kohda, který jako byla první hudebnicí získávající zkušenosti v zahraničí. Její osobnosti je věnována úvodní část druhé kapitoly. Každému z dalších skladatelů jsem poté věnovala samostatnou část druhé kapitoly. Vždy je zmíněna jeho stručná biografie, dále je analyzována jeho skladba nebo více skladeb pro housle. U těchto skladeb jsem vždy uvedla zdroje, z nichž lze získat notovou partituru a hudební nahrávku. Mým cílem je pokusit se sestavit přehled, který umožní zájemci orientaci v dostupné japonské houslové literatuře. V závěru práce jsou naznačeny okolnosti, za kterých působí dnešní generaci japonských hudebníků, která už navazuje na tradici předchůdců tvořících ve 20. století.
  • Jaromír Weinberger
    Polášek, Matěj
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-05-26
    Cílem bakalářské práce Jaromír Weinberger, život a dílo je podat ucelený stručný přehled o tomto téměř neznámém, byť významném českém skladateli. Text poskytuje v době vydání patrně nejkompletnější seznam dostupné literatury a pramenů, které se dají použít jako východisko pro budoucí bádání. Nejvíce prostoru je věnováno životopisu, v tomto rozsahu v českém jazyce dosud nepublikovaném. Mezi jednotlivými životními událostmi Jaromíra Weinbergra jsou zmíněny podstatné skladby konkrétních období. Zvláštní péče je věnována autorově nejslavnější opeře Švanda dudák. Práce obsahuje také přehled kompozic pro obsazení housle a klavír a stručný rozbor tří českých tanců pro tyto nástroje. Na nich jsou dokumentovány některé aspekty Weinbergrovy kompoziční práce. Text je uzavřen subjektivním hodnocením Weinbergra v kontextu české hudební kultury.
  • Jiří Novák: Magisterský koncert
    Novák, Jiří
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-04
  • Josef Vlach jako osobnost české hudby
    Jírovcová, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-09-03
  • Josef Žák: Magisterský koncert
    Žák, Josef
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-03
  • Karel Korecký
    Kubeček, Jiří
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-05-30
    Tématem mojí práce je osobnost Karla Koreckého, houslisty a zejména významného houslového pedagoga, který strávil celý život působením v jihočeském Táboře. Ve čtyřech kapitolách své práce popisuji Koreckého život i práci. V první části se soustředím zejména na jeho životní osudy a uměleckou práci povšechně, kterou detailněji popisuji v následujících kapitolách. Nejprve jeho působení pedagogické,které bylo jeho hlavní životní náplní a dále jeho práci interpretační, dirigentskou a kompoziční.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů