Procházet podle oponent "PEKÁREK, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hudební supervize v české filmové a televizní tvorběKolářová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-09Cílem této bakalářské práce je zjištění a interpretace příčin absence profese music supervisor (hudební supervizor) v českém filmovém a televizním průmyslu s využitím metody kvalitativního výzkumu. Ze širokého spektra tuzemské audiovizuální tvorby se práce soustředí na současnou hranou filmovou a televizní tvorbu. Jádrem práce je interpretace dvaadvaceti vlastních rozhovorů s relevantními filmovými, hudebními a autorskoprávními profesionály, kteří působí v České republice. Výsledkem tohoto výzkumu je: kategorizace několika specifických narativů vysvětlujících dosavadní nepřítomnost tohoto oboru v České republice, popsání, jakými jinými profesemi je v praxi funkce hudebního supervizora nahrazená, a také nástin podoby budoucího vývoje. Poznatky jsou zasazené do mezinárodního kontextu s užitím zahraniční odborné literatury a publikovaných rozhovorů s hudebními supervizory.
- Music editor v Čechách...a na Marsu: Perspektiva role music editora v českém prostředí s příkladem na realizaci filmu MarsBlauberová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13V zahraniční americké a západoevropské filmové zvukové postprodukci existuje v rámci modelu týmové práce specializovaných profesí také funkce music editora. Music editor se stará o hudební koncepci filmu. Má music editing perspektivu také ve zvukové postprodukci českého filmu? Na tuto otázku se v práci snažím odpovědět za pomoci rozboru spolupráce music editora na realizaci českého filmu Mars a především na základě odpovědí, které jsem sesbírala během rozhovorů se zvukovými mistry a producenty zvukových postprodukčních studií. Výsledkem této analýzy je polemika několika stran. Všichni respondenti rozhovorů v nějaké míře postrádají ucelený přístup k hudbě. Vzhledem k realizované spolupráci na filmu Mars vidím perspektivu role music editora především v invenci a chuti hledat nové cesty v tvůrčím procesu.