Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "PETRÁŠ, Miroslav"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 54
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Antonín Dvořák:Koncert pro violoncello h-moll
    Szakál, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-09-08
    Tato práce je koncipována do dvou dílů.První díl nás seznámí se skladatelskými začátky, zahrnující Koncert A - dur a skladby z rozlučkového turné. Druhý díl pak skladatelův pobyt v Americe, kde komponoval Koncert pro violoncello h - moll, op. 104.
  • Bachovy violoncellové suity a barokní tanec
    Holubcová, Petra
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
    Tato práce se zabývá violoncellovými suitami J.S.Bacha a jejich souvislostí s barokním tancem. Začíná Bachovým životopisem s velkou kapitolou o pobytu v Köthenu, poté se krátce věnuje problematice neexistence originálu suit a věrohodnosti jejich opisů. Těžištěm práce je již zmíněný barokní tanec. Popisuji jeho historii, jeho pravděpodobnou podobu, charakterizuji jednotlivé tance a v závěru práce srovnávám jeho taneční podobu s hudebními stylizacemi, tedy s violoncelovými suitami. Tato část vychází z praktického výzkumu - z mého setkání s doc. Helenou Kazárovou, přičemž srovnává výsledky naší konzultace s výsledky bádání amerického violoncellisty Tima Janofa a anglické tanečnice Anne Mannsbridge. Práce se okrajově dotýká otázky autentické interpretace.
  • Becerra a Yamazaki: dvě chilské skladby pro violoncello
    Aguirre-Araya, Evelyn Nora
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-09-06
    Dva názory, které reprezentují chilskou identitu prostřednictvím hudebního díla zvaného “Partita č. 2” zkomponovaného chilským skladatelem Gustavem Becerrou-Schmidtem pro violoncello sólo a nově napsanou skladbou pro violoncello a klavír s názvem "Hudební cesta po Chile" vytvořenou japonskou hudebnicí Chiaki Yamazaki.
  • Charakteristika diel pre violoncello v tvorbe slov. skladateľov
    Verbovská, Viktoria
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
    Vo svojej bakalárskej práci som zhrnula stručný prehl'ad tvorby staršej a strednej skladatel'skej generácie na Slovensku pre violoncello.Sústredila som sa na najzávažnejšie diela, ich charakteristiku a rozbor z pohl'adu interpreta.
  • Charakteristika diel pre violončelo v tvorbe slovenských skladatel´ov II
    Verbovská, Viktoria
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-05-29
    Vo svojej magisterskej práci som zhrnula stručný prehľad tvorby poslednej- mladej skladateľskej generácie na Slovensku pro violončelo. Sústredila som sa na ich najzávažnějšie diela, ich charakteristiku a rozbor z pohľadu interpreta
  • D.Šostakovič- komorní tvorba
    Mayer, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-05-29
    V mojí bakalářské práci se zabývám především životem a dílem D. Šostakoviče, a to zejména pro komorní nástrojové obsazení. Na začátku jsem se životopisem snažil nastínit jednak osobní zákulisí autorova života, ale i politickou situaci v jeho rodné zemi. Kapitola o díle je důkazem, jak plodným skladatelem ,D. Šostakovič byl. Dále už následuje pouze podrobnější popis jednotlivých skladeb, které jsouo hlavním tématem mé práce.
  • Dominika Hošková : magisterský koncert
    Hošková, Dominika
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-05-26
  • Friedrich Gulda a jeho violoncellový kon cert
    Chudoba, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-05-23
    Tato práce se zabývá rakouským pianistou a skladatelem Friedrichem Guldou a jeho koncertem pro violoncello a žesťový orchestr. V první kapitole je uveden průřez jeho životem a životopisy violoncellistů, jejichž nahrávky tohoto koncertu v poslední části práce srovnávám. Ve střední části práce se zabývám formálním rozborem koncertu. Na konci práce uvádím prameny informací a přílohy.
  • György Ligeti a jeho violoncellové skladby
    Šístková, Alena
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)
    Datum obhajoby: 2021-09-07
    Tato práce se zabývá zejména rozborem děl violoncellových skladeb Györgyho Ligetiho. Nabízí pohled do struktury skladby a jeho dílčích komponentů, ze kterých je tvořen celek díla. Zvláště u violoncellového koncertu jsou technické a výrazové prvky zásadní pro uchopení podstaty koncertu. U sólové sonáty je pochopení struktury díla jednodušší, pro svou jasnější členitost, ale i tak bude tato práce jistě přínosem pro další violoncellisty. K ucelený pohledu na skladby tato diplomová práce zahrnuje také životopis Ligetiho a stručný přehled díla.
  • Historie mezinárodní violoncellové soutěže Pražské jaro
    Klika, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
    Tato magisterská diplomová práce pojednává o vzniku, historii a významu Mezinárodní violoncellové soutěže Pražské jaro. Popisuje nejzajímavější momenty jednotlivých ročníků a zahrnuje též životopisy laureátů.
  • Houslařský rod Dvořáků
    Petrásek, Daniel
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-02
    Tato práce pojednává o slavném českém houslařském rodě Dvořáků a všeobecně o vývoji houslařství na území dnešní České republiky. Text je rozdělen do tří kapitol. Těžištěm práce je druhá kapitola, která je věnovaná všem čtyřem členům houslařského rodu Dvořáků. První část popisuje historický vývoj a tradici houslařství na našem území. Zároveň se snaží objasnit z jakých kořenů Dvořákové vzešli, na co navazovali, co za sebou zanechali a jaký je jejich samotný vliv na dnešní houslařství. Poslední kapitola spojuje umění houslařské a interpretační, ty spolu úzce souvisí a dávají význam jedno druhému. Cílem práce je připomenout houslařství jako plnohodnotný umělecký obor, jenž naši houslaři povznesli na nejvyšší úroveň.
  • Houslová tvorba rodiny Bendů
    Šimková, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-06-06
    Ve své diplomové práci se zabývám houslovou tvorbou rodiny Bendů. V první kapitole pojednávám o působení českých hudebníků a skladatelů v zahraničí - v Německu, v Itálii, v Polsku i v Rusku.Druhá kapitola nese název " František Benda". Tato kapitola vypovídá o životě a díle tohoto muže. Následně popisuji život a dílo Antonína Bendy, Františkova bratra.V těchto úvodních "seznamovacích" kapitolách nezapomínám ani na Annu Hatašovou , rozenou Bendovou.V páté kapitole se zabývám důležitými okamžiky ze života bratrů Josefa a Jana Jiřího Bendových a připomínám též jejich houslouvou tvorbu. Po stručném seznámení s rodinou Bendových přistupuji ke stěžejní části, která počínaje šestou kapitolou, rozebírá charakteristiku hudebního prohjevu sourozenců Bendových. Nejprve se věnuji čtyřem houslovým sonátám Františka Bendy. Následně rozebírám dvě sonáty Františkova bratra , Jiřího Antonína Bendy. Osmá kapitola se zabývá houslovým koncertem G dur , který zkomponoval Jan Jiří Benda.Charakteristika hudební řeči Františka, Jiřího Antonína a Jana Jiřího Bendových je námětem poslední kapitoly této práce. V závěru dokazuji, že hudební život u nás , v České republice, ani v současné době nezapomíná na hudební odkaz rodiny Bendových.
  • Hudební skladatel Václav Hálek
    Šimková, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-03
    Moje bakalářská práce se zabývá životem a tvorbou hudebního skladatele Václav Hálka. Díky rozhovorům s ním jsem mohla také zmapovat osobní postoje protagonisty. Snažím se také odhalovat motivy a inspirace jeho tvorby. Na pozadí drobných příběhů ze skladatelova života vykresluji i atmosféru doby, v níž studoval a tvořil.
  • Jakub Mayer- bakalářský koncert
    Mayer, Jakub
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-05-29
  • Jan Klika - koncert
    Klika, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
  • Jan Ryska : bakalářský koncert
    Ryska, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2008-09-08
  • Jan Szákal: magisterský koncert
    Szakál, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2008-09-08
  • Johann Sebastian Bach - Janovy pašije, hudebně - teologický rozbor
    Keller, Matyáš
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)
    Datum obhajoby: 2021-06-17
    Bakalářská práce s názvem Johann Sebastian Bach - Janovy pašije, hudebně - teologický rozbor se zabývá pašijovým oratoriem podle Janova evangelia, které vzniklo během působení J. S. Bacha v Lipsku. Obsahuje kapitoly o historickém vývoji pašijí jakožto hudební formy, o Bachově nástupu na post lipského kantora a taktéž se zabývá okolnostmi vzniku Janových pašijí a jejich úpravami. Stěžejní částí je pak hudební analýza a rozbor tohoto díla.
  • Johannes Brahms: Koncert pro housle, violoncello a orchestr a moll, op.102 (rozbor díla, porovnávání interpretace díla)
    Šístková, Alena
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Datum obhajoby: 2019-06-04
    Tato bakalářská práce se zabývá rozborem díla a interpretace Dvojkoncertu Johannese Brahmse. V první řadě přichází se seznámením motivické práce a tématickým materiálem, na který se v rozboru zaměřuje nejvíce, poté na strukturu celé skladby. Následně nahlíží stručně do Brahmsovy kompozice a je zaměřena na okolnosti vzniku Dvojkoncertu. Nakonec srovnává interpretaci tohoto díla z několika vydaných nahrávek a nabízí k nahlédnutí seznam dostupných nahrávek. Smyslem práce je nastínit pohled instrumentalisty na dílo, které sám prováděl.
  • Karel Chudý - bakalářský koncert
    Chudý, Karel
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-05-29
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů