Procházet podle oponent "PITTERMANN, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divadlo na hraniciJuščíková, Aneta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10Tématem mé bakalářské práce je problematika česko-polských vztahů v příhraniční oblasti Těšínské Slezsko. Snahou bylo zaznamenat vývoj rozporů mezi dvěmi národy a tím nastínit problematiku Těšínska, jenž má místně velký vliv na pole politické, kulturní a především na mezilidské vztahy. Dále se v této práci věnuji jedinému dvojjazyčnému divadlu v České republice, kterým je Těšínské divadlo v Českém Těšíně. Cílem bylo nastínit, stručně jeho historický vývoj od jeho vzniku až do roku 2007 a dále přiblížit na jakých principech toto dvousouborové oblastní divadlo funguje, a to jak po stránce umělecké, ekonomické tak organizační.
- Divák a divadloKolenová, Bohdana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-13Začátek práce definuje obecně používané pojmy v souvislosti s divadelním divákem (publikum, masové publikum a divadlo, obecenstvo, divák). Následující kapitoly jsou věnovány diváckým vzdělávacím programům, klubům diváků a jsou doplněny příklady z historie i současnosti pražských divadel. Stěžejní část práce přináší obecný pohled na budování publika (audience development). Popisuje možné motivace i bariery návštěvnosti divadel, segmentaci diváků i konkrétní nástroje, jak rozvíjet vztah divadlo ? divák. Předposlední kapitola popisuje divácký rámec Prahy. V závěru je uvedena studie diváků Divadla Na zábradlí. Celá práce je doplněna statistickými údaji a výsledky výzkumu ?Divadlo Na TV obrazovce?, v němž bylo použito osm otázek autorky této práce.
- Jižák, Jižák - město snůVinařová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-25Tato práce je případovou studií, která se zabývá regenerací periferní částí hlavního města Prahy působením kultury. Studie se odkazuje na teorii tzv. kreativních měst a vychází z předpokladu, že kvalitní kulturní a společenské prostředí dokáže deprivovanou lokalitu přeměnit na pulsující a atraktivní životní prostředí. V teoretické části jsou uvedeny argumenty obhajující význam kultury a umění pro oživení a rozvoj měst či regionů. Druhá část práce je věnována shrnutí poznatků a analýze situace konkrétního prostředí, kterým je sídliště Jižní Město. Poslední textový oddíl přináší strategický plán řešení, jak této regenerace dosáhnout, a detailně se věnuje také popisu institucionálního nástroje, jenž je hlavní součástí regeneračního procesu.
- Mediální partnerstvíKalinová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-10Abstrakt Tato práce se věnuje mediálnímu partnerství, jako jedné z možných variant propagace divadelních subjektů. Mým hlavním cílem bylo zmapovat český mediální trh a stručně charakterizovat, jaké typy médií na něm působí, jak k mediálnímu partnerství přistupují, jaká kritéria si stanovují pro různé formy partnerské spolupráce a jaký to má pro jednotlivé strany přínos. Dále se zde zabývám problematikou samotného pojmu ?mediální partnerství? a absencí jeho právní úpravy. Média kategorizuji ze dvou hledisek: podle čtenosti / sledovanosti / poslechovosti / návštěvnosti a podle cílové skupiny, která hrají podstatnou roli při výběru mediálního partnera. Značná část práce je věnována konkrétním příkladům jednotlivých typů médií a jejich přístupu k partnerským spolupracím. Práce Mediální partnerství by měla čtenářům přiblížit současnou praxi v médiích a pomoci jim zorientovat se při hledání vhodného mediálního partnera. Kromě informací o možnostech spolupráce zde mohou případně najít i inspiraci, jaké služby od potenciálního mediálního partnera mohou požadovat a co mu v rámci protiplnění nabídnout.
- Podpora kultury ve vysílání českých celoplošných rozhlasových stanicVahalová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-10Tato bakalářská práce se věnuje podpoře kultury českými celoplošnými rozhlasovými stanicemi. K podrobnějšímu zkoumání jich bylo vybráno celkem šest, z toho tři veřejnoprávní a tři soukromoprávní. Konkrétně se jedná o Český rozhlas 1 Radiožurnál, Český rozhlas 2 Praha a Český rozhlas 3 Vltava. Z komerčních stanic byly vybrány: rádio Impuls, rádio Frekvence 1 a rádio Evropa 2. V úvodu práce bude nejprve popsáno, co jsou to veřejnoprávní a co soukromoprávní rozhlasové stanice a jaký je rozdíl mezi regionální, multiregionální a celoplošnou rozhlasovou stanicí. Hlavním cílem práce je zjistit, jakým způsobem se každá z vybraných celoplošných rozhlasových stanic ve svém éteru věnuje kultuře a jak ji nejlépe oslovit v případě zájmu o mediální podporu vybraného kulturního projektu. Mimo to se bude práce podrobně věnovat každé z českých celoplošných rozhlasových stanic zvlášť. Zaměřím se na hlavní cílovou skupinu, na konkrétní možnosti podpory kulturního projektu v éteru a také na to, jak žádat o mediální spolupráci. Práce na téma Podpora kultury českými celoplošnými rozhlasovými stanicemi čtenářům přiblíží současný stav v těchto stanicích a může jim pomoci při výběru vhodného mediálního partnera pro jejich kulturní projekt.
- Pořádání operních představení a festival ů pod širým nebemFialová, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-14Tato bakalářská práce se zabývá pořádáním operních festivalů a představení pod širým nebem. Pozornost bude věnována takovým projektům, které se konají v prostředí přírodních divadel nebo v prostředí zámeckých nádvoří. Cílem práce je upozornit na specifika, které provází organizaci venkovních operních projektů. Po krátkém shrnutí historického vývoje následuje analýza specifik divadelního provozu, dále přehled nejvýznamnějších operních akcí pořádaných v České republice pod širým nebem. Jádro práce tkví v analýze dvou akcí: jednotlivých představení pořádných agenturou Croce v Jindřichově Hradci a především pak festivalu Loketské kulturní léto v Karlovarském kraji. Pozornost je věnována také historii daných prostorů. Práci zakončuje zhodnocení pozice Loketského kulturního léta mezi ostatními podobnými projekty i jeho postavení v rámci regionu. Na závěr je připojena navrhovaná operní dramaturgie pro oba analyzované prostory. Součástí práce je také bohatá obrazová příloha.
- Využití prostorů bývalých kin ke kulturním účelůmŠvecová, Aneta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-15Diplomová práce je věnována přeměně bývalých klasických kinosálů v Praze pro jiné formy kulturního využití. Věnuje se problematice úbytku prostorů, jež byly dlouhá léta zásadním dějištěm kulturního života hlavního města Prahy. Práce se stala jedinečným materiálem svého druhu, který se zabývá vývojem konkrétních kin až do současnosti. Přeměnou kinosálů na dnešní divadla, hudební kluby, taneční studia apod. byla zachována tradice místa k setkávání lidí za účelem kulturního zážitku, vzdělávání a zábavy. Součástí diplomové práce jsou i příklady nevyužitých bývalých kinosálů, které na své využití teprve čekají. V úvodní části práce nechybí přehledně zpracovaný vývoj sítě kin a vlivů na současnou situaci kin v České republice.