Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "PIVODA, Radomír"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 40
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Aaron Copland a jeho Duo pro flétnu a klavír
    Jarkovská, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-06-05
    Tato diplomová práce se zabývá osobností a tvorbou amerického skladatele 20. století Aarona Coplanda. V první části přináší jeho životopis a přehled nejvýznamnějších děl. Druhá část práce je věnována Coplandovu Duu pro flétnu a klavír z roku 1971. Kromě historického kontextu vzniku díla a charakteristiky skladby zahrnuje též interpretační analýzu a rozbor nahrávek Dua.
  • Americká flautová literatúra hudby 20. storočia
    Česlová, Daniela
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-06-01
    Táto diplomová práca sa zaoberá americkou hudbou a americkou flautovou literatúrou hudby 20. storočia. V prvej kapitole prináša vývoj americkej hudby, v druhej kapitole prináša vybraných amerických autorov a ich diela pre flautu a v tretej kapitole prináša zoznam amerických diel pre flautu.
  • Béla Bartók a jeho Suite Paysanne Hongroise
    Nešverová, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-06-04
    Bakalářská práce Béla Bartók a jeho "Suite Paysanne Hongroise" pojednává o životě Bély Bartóka, o jeho sběru lidových písní, sběratelských cestách a o skladbě Suite Paysanne Hongroise pro flétnu a klavír. První kapitola se zabývá výhradně skladatelovým životem a jeho skladatelským vývojem. Druhá kapitola je věnována sběru písní a zejména tomu, jak Bartók při sběru lidových písní postupoval, k čemu ho písně inspirovaly a jak provázely celý jeho život. Závěrečná kapitola se zabývá skladbou "Suite Paysanne Hongroise" se zaměřením na verzi pro flétnu a klavír. Na konci práce je zařazena obrazová a notová příloha. Na přiloženém CD je také původní nahrávka písní, ze kterých Bartók při skládaní "Suite Paysanne Hongroise" vycházel.
  • Carl Nielsen a jeho flétnový koncert
    Oplová, Nikola
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-05
    Tato práce pojednává o méně známém autorovi Carlu Nielsenovi (1965 -1931), který zanechal svou širokou tvorbou nemalý odkaz. Nejdříve je čtenářům přiblížen nejen jako skladatel. Životopis popisuje průběh jeho celého života a to i osobního. Ukazuje, jak všestranná a široká je jeho tvorba. Dále se práce zaměřuje na flétnový koncert (1926), který patří k jeho pozdním a vrcholným dílům. Je i formálně rozebrán. Zmiňovány jsou okolnosti vzniku, jeho interpreti atd. Pro větší přesnost byla pro rozbor použita orchestrální partitura, nikoliv jen klavírní výtah. Cílem práce byl zvýšit zájem o Nielsenovu osobnost a její přiblížení ostatním čtenářům.
  • Česká tvorba pro sólovou flétnu po roce 1950
    Oplová, Nikola
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-08
    Diplomové práce s názvem Česká tvorba pro sólovou flétnu po roce 1950 se zabývá skladbami, které vznikly v tomto období až po současnost. Práce obsahuje tři hlavní části. V první jsou za sebou chronologicky podle roku narození řazeni jednotliví autoři a jejich skladby pro sólovou flétnu. U každého skladatele je uveden stručný životopis a jeho flétnová tvorba. Jednotlivá díla pro flétnu jsou zmíněna odděleně, jsou uvedeny souvislosti jejich vzniku, způsoby skladatelské práce, kdo skladby vydal a jaké existují nahrávky. V druhé kapitole jsou podobným, ale podrobnějším způsobem zpracováni dva zásadní autoři pro flétnovou tvorbu - Jindřich Feld a Jan Novák. Zde je rozšířen nejen životopis obou autorů, ale i informace o jednotlivých dílech. Poslední částí práce je abecední seznam autorů a jejich skladeb pro sólovou flétnu, kteří nebyli zmíněni v předešlých kapitolách, ale v tomto období také tvořili.
  • Český flétnista Jiří Válek
    Zeráková, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-06-06
    Cílem této práce bylo vytvořit pokud možno detailní a ucelený portrét osobnosti významného českého flétnisty prof. Jiřího Válka. Práce se zabývá jeho životem, studiem a uměleckou činností. Věnuje se jeho působení v předních hudebních tělesech, jako je např. České noneto či Česká filharmonie. V práci se nachází poznatky též o Válkově pedagogickém působení na konzervatoři, ale zejména na Akademii múzických umění, jeho nejúspěšnějších žácích a o porotcování na hudebních soutěžích. Část práce je věnována jeho aktivní činnosti v oblasti skladatelské a jazzu.
  • Eduard Douša, skladatel a pedagog
    Lánská, Martina
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-09-11
    Práce přináší celkový pohled na osobnost Eduarda Douši z hlediska skladatele i pedagoga. V první kapitole je uveden Doušův stručný životopis. Druhá kapitola přináší komplexní pohled na skladatelovo dílo. Seznámí s autorovými kompozičními začátky, prvotními inspiracemi a osobnostmi, které jej přivedly ke studiu skladby, ale také s jeho postojem k novodobým kompozičním technikám. Blíže je zde pojednáno o důvodech skladatelova zájmu o instruktivní tvorbu pro děti a mládež. V této kapitole je rozvedena i problematika volby hudebních forem, které Eduard Douša preferuje a vyhovují mu. Třetí kapitola se zabývá Doušovými pedagogickými názory a metodami, kterých ve své výuce skladby využívá. Jsou zde zmíněny i osobnosti, jež byly Doušovi v tomto směru inspirací a vzorem. V závěrečné čtvrté kapitole jsou předchozí poznatky podpořeny seznámením s vybranými díly Eduarda Douši pro dechové nástroje. Největší pozornost je věnována Sonatině pro flétnu a klavír.
  • Eliška Horehleďová: Bakalářský koncert
    Horehleďová, Eliška
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-06-07
  • Flétna v tvorbě hudebních skladatelek
    Nešverová, Anna
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)
    Datum obhajoby: 2015-06-05
    Diplomová práce s názvem "Flétna v tvorbě hudebních skladatelek" pojednává jak už sám
  • Flétnista Josef Bok
    Pavlíčková, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-06-06
    Cílem práce je představit život a dílo Josefa Boka, českého flétnisty 1. poloviny 20. století. Přináší informace o jeho uměleckém vývoji, o lidech, kteří ovlivnili jeho profesní růst, v historickém kontextu dále popisuje období jeho působení v Rusku, a v neposlední řadě se zabývá pedagogickou činností J. Boka na hudebních školách v Brně a v Praze. Představuje také Školu hry na flétnu, hudebně-didaktické dílo, které J. Bok vytvořil ve spolupráci s Rudolfem Černým, a snaží se o analýzu publikace a srovnání s dnešním způsobem hry na flétnu. Marginálně se práce dotýká Bokovy role skladatele a klavíristy. Význam osobnosti Josefa Boka je v závěru hodnocen subjektivními postřehy a vzpomínkami jiných flétnistů a rodinných příbuzných.
  • Flétnový koncert Zdeňka Lukáše: Interpretace s klavírem
    Kulichová, Barbora
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-06-03
    Tato bakalářská práce je pojata jako příprava na interpretaci flétnového koncertu Zdeňka Lukáše s klavírem. Představuje a zpracovává notový materiál ke koncertu včetně podkladů pro vydání klavírního výtahu a flétnového partu v kritické edici. V práci je nejprve představena osobnost Zdeňka Lukáše a jeho flétnový koncert. Směrem k flétnistům práce shrnuje doporučení k interpretaci, která vycházejí z analýzy koncertu a z konzultací s předními českými profesory flétny. Směrem ke klavíristům práce uvádí pokyny pro interpretaci v případě, že vycházejí ze zde uveřejněného notového materiálu. Práce tak slouží nejen jako příručka pro flétnisty, ale také napomáhá osvětě tohoto nepříliš známého koncertu.
  • Francúzska flautová literatúra 20. storočia
    Pingitzerová, Simona
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-05
    Úvod práce sa zaoberá spoločenskou situáciou a dianím hudobného života v Paríži začiatkom 20. storočia. Prvá kapitola opisuje eleganciu impresionistickej hudby a nahliada do tvorby C. Debussyho a iných, rovnako kvalitných skladateľov tohto obdobia. Druhá kapitola zachytáva tvorbu a význam Parížskej šestky s detailným nahliadnutím Poulencovej sonáty pre flautu. Do tretej kapitoly patria skladatelia najvýznamnejších a najväčších koncertov francúzskej literatúry 20.storočia ako J. Ibert a A. Jolivet. Ibertovému koncertu som venovala najväčší priestor, obsahuje aj formálny rozbor. Do tejto stati patria, samozrejme, skladatelia najznámejších sonát a sólových skladieb pre flautu, ktoré ovplyvnili flautovú hru nielen vo Francúzsku. Posledná časť tejto kapitoly pojednáva o tvorbe skladateľov mladšej generácie, ktorá sa odkláňa od lahodnosti a jemnosti francúzskej estetiky a využíva nové vyjadrovacie spôsoby a nové techniky hry na flautu.
  • História a súčasnosť práce s vibrátom v hre na flaute
    Jasenčáková, Klára
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)
    Datum obhajoby: 2021-06-14
    Táto bakalárska práca sa zaoberá vibrátom ako takým. Nahliada na problematiku vibráta a objasňuje rôzne prístupy k tejto mimoriadne podstatnej časti hry na flaute. Skúma vibráto v obdobiach od baroka až po súdobú hudbu. Tiež sa tu objavuje vibráto z pedagogického hľadiska, metódy výučby a rôzne druhy vibráta, ktoré používame v dnešnej dobe. Najobsiahlejšia, štvrtá kapitola sa venuje orchestrálnemu vibrátu. Objavuje sa tam aj porovnanie rôznych orchestrálnych konkurzných sól v podaní slávnych, aj menej slávnych flautistov. V poslednej kapitole sa nachádzajú poznatky o súdobej hudbe, ukážky značenia vibráta v moderných skladbách a tiež znalosti o technikách vibráta požadovaných dnešnou generáciou skladateľov.
  • Historický vývoj příčné flétny a její současní výrobci
    Maršálková, Klára
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-06-01
    Tématem této bakalářské práce je Historický vývoj příčné flétny a její současní výrobci. Práce je strukturovaná do dvou kapitol. První kapitola představuje historický vývoj flétny od pravěku po 20. století. Druhá kapitola obsahuje seznam všech současných světových výrobců příčných fléten.
  • Historie flétny v komorním obsazení
    Chmelová, Lenka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-25
    V této práci najdete jak historii flétny, tak i částečný výběr skladatelů komponujících pro různorodá komorní obsazení a jejich skladby. Pro mě osobně byly zajímavé první kapitoly, které se zabývají tou nejstarší doloženou historií flétny. Při psaní této práce jsem objevila spoustu nových informací, které možná zaujmou i vás. Nenajdete zde možná odpovědi na všechny vaše otázky, ale věřím, že tato práce vám přece jen přinese nová poznání.
  • Historie SOČRu a jeho flétnová sekce
    Hejhalová, Eliška
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)
    Datum obhajoby: 2021-06-14
    Tématem této bakalářské práce je Historie SOČRu a jeho flétnová sekce. Práce se dělí do dvou kapitol. První kapitola představuje historii orchestru od vzniku po současnost. Cílem druhé kapitoly je sestavit kompletní seznam všech bývalých i současných členů flétnové sekce a zpracovat jejich životopisy.
  • Interpretace Partity Johanna Sebastiana Bacha pro flétnu sólo a-moll BWV 1013 současnými interprety
    Aliakhnovich, Yanina
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Datum obhajoby: 2018-06-04
    Cílem této práce je hudební rozbor a navazující interpretační analýza Partity BWV1013 a moll pro sólovou flétnu od Johanna Sebastiana Bacha. Pro tento účel jsem vybrala nahrávky významných evropských flétnistů. Čtenář se seznámí s interpretační analýzou a s porovnáním výkonu na barokní a moderní příčnou flétnu. Výsledkem by mělo být hlubší porozumění tomuto dílu po stránce hudební i stylové.
  • Japonská flétnová literatura druhé poloviny 20. století (ve vybraných dílech Tóru Takemitsu a jeho současníků)
    Hora, Janina
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)
    Datum obhajoby: 2022-06-03
    Práce se zabývá vybranou flétnovou literaturou japonských autorů druhé poloviny dvacátého století, se zaměřením na Tóru Takemitsu a jeho současníky. Nejdříve je uvedena stručná kapitola o vývoji japonské tradiční hudby a jejích znacích. Následuje přehled japonských tradičních fléten, které autory, prezentované v naší práci nejvíce inspirovaly. Na prezentovaných skladbách budeme hledat společné znaky, které vycházejí jak umělecké řeči autorů, tak z japonských kulturních východisek, které jsou v jejich výrazivu silně zastoupeny. Na každé skladbě pak budeme hledat její specifika. Cílem práce je předložit osobní pohled na určitou etapu japonské hudební historie a jejího odkazu.
  • Jarkovská J.: Bakalářský koncert
    Jarkovská, Jana
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-06
  • Koncert
    Chmelová, Lenka
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2007-05-25
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů