Procházet podle oponent "PIXA, Libor"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Animácia a jej prínos žánru kyberpunku od 80. rokov 20. storočia po súčasnosťFeňďová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Táto bakalárska práca predstavuje žáner kyberpunku vo všetkých médiách a ďalej popisuje významné animované filmy tohto žánru a ich vplyv na jeho vývoj od jeho počiatku v 80. rokoch 20. storočia po súčasnosť. Práca predstaví dôležité diela tohto žánru ako sú Akira (1988), Ghost in the Shell (1995) a The Animatrix (2003) a ako ovplyvnili budúcu tvorbu tohto žánru.
- Dosažení čitelnosti v kresbě pro animovaný filmPospíšilová Kordič, Verica(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-01Jaká jsou vlastně specifika kresby lidských postav v charakterové animaci a co je na těchto kresbách pro animaci nejpodstatnější? S jakými problémy v kresbě se potýká umělkyně anebo umělec při vystižení myšlenkových pochodů postav a jak je může řešit? Toto jsou některé z otázek a témat, kterými se zabývám v mé práci. Vycházím z vlastní zkušenosti s kresbou pro animovaný film a z problémů, na které jsem během práce narazila.
- Hyperrealizmus v animovanom filmeGajdošová, Bibiána(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10Cieľom tejto bakárskej teoretickej práce je bližšie sa pozrieť na obrazový hyperrealizmus v animovanom filme. Jej zámerom je preskúmať vplyv realistického zobrazovania v animovanom filme ale len v rámci jej obrazovej stránky a nijako nehodnotiť dejový realizmus. Hyperrealizmus je pomerne nový úkaz, ktorý sa objavil s technickým pokrokom a dnešný priemerný divák už skoro nerozozná snímanú skutočnosť od generovanej v počítači. Je nepopierateľné, že CG filmy sa dnes tešia veľkému záujmu u divákoch. Prečo tomu ale tak je? A tak ako sa animovaný film definuje na základe svojich dvoch strán tak sa na negatívny a pozitívny vplyv hyperrealizmu zamerame z dvoch strán. A to ako z tej teoretickej tak z tej praktickej respektíve technickej stránky.
- Nezávislá internetová Flash animace na přelomu miléniaKerbachová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-10Cílem této práce je podat charakteristiku dnes již překonaného multimediálního softwaru Macromedia Flash se zaměřením na jeho využití v oblasti animace a interaktivních animovaných děl. Shrnuje dosavadní poznatky a popisuje okolnosti vzniku a zániku softwaru Flash, a roli, kterou sehrál v počátcích webové animace, konkrétně mezi lety 1997-2005, jak ve světovém měřítku, tak v českém prostředí. Část práce je věnovaná formálnímu a obsahovému rozboru vzorku flashových děl a snaze nalézt mezi nimi společné jmenovatele. Skrze nalezené rysy pak v závěru práce definuje obecnou estetiku raných flashových děl. Záměrem je zkrácenou formou představit ranou webovou flashovou animaci, kterou, navzdory určité marginalitě v kontextu animované tvorby, text shledává za hodnou prezervace a akademického zájmu. A to nejen pro její průkopnickou zásluhu v oblasti distribuce animované tvorby ve webovém prostředí, ale do jisté míry i pro její význam ve vývoji moderní animace a nezávislé animované tvorby.
- Pohyblivá ilustraceKovandová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-20Tato teoretická práce se zaměřuje na problematiku pohyblivé ilustrace. Průzkum zdrojů ukázal, že tento koncept není zcela jednoznačně definován, což vede k různým interpretacím. To motivuje srovnání pohyblivé ilustrace s jinými vizuálními uměleckými formami, s cílem nalézt její konkrétnější specifika. V první části se práce zabývá rozborem ilustrace a animace, což jsou dvě klíčové oblasti, ze kterých pohyblivá ilustrace čerpá. Na základě toho byla následně odvozena kritéria, v nichž je zahrnut i ohled na praktickou stránku tvorby pohyblivých ilustrací, který vychází ze zkušeností v profesionálním prostředí. Pomocí těchto kritérií je pak stanovena formulace rámcové definice, která umožňuje přesnější identifikaci pohyblivé ilustrace.
- Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malběNemikinsová, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-20Digitální malba je relativně nová technika tvorby obrazu, která se velmi rychle šíří a sdílí napříč internetovou komunitou. Pod vlivem velké vzájemné inspirace a silné konkurence se vyvinul styl, který v sobě kombinuje všechny možnosti a výhody, jež digitální prostředí nabízí. Tento styl staví na základech tradiční malby, která nám po staletí vyprávěla příběhy formou statického obrazu. Tento styl sleduje velké množství diváků po celém světě. Předpokládá existenci autorova záměru, jasnou informaci, kterou chce divákovi předat, a používá nástroje, které dále popisuji v této eseji. Cílem práce je tento styl prozkoumat a odhalit možnosti vyprávění v digitální malbě z pohledu režiséra animovaného filmu a proč je digitální malba pro jakéhokoliv tvůrce přínosem.
- Rozdíl mezi analogovou a digitální ploškovou animacíMischinger, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-10V současné kinematografii se už téměř nesetkáme s analogovou ploškovou animací, neboť byla zlikvidována během všeobecné digitalizace. Cílem tohoto textu je prokázat, že použitá technika (analogová či digitální) má vliv na působení výsledných pohyblivých obrazů, pročež je namístě možnost analogové tvorby zachovat. Kromě odborné literatury mi bude oporou materiál pořízený při rozhovorech se zkušenými tvůrci a také mé vlastní postřehy z animátorské praxe.
- Walt Disney a nové adaptácie kreslených klasíkFeňďová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-19Táto diplomová práca predstavuje celovečernú animovanú tvorbu Walt Disney Animation Studios a jej vývoj od počiatku štúdia v 20. rokoch 20. storočia po súčasnosť. Práca predstaví vybrané celovečerné animované filmy a porovná ich prínos celovečernému animovanému filmu s ich súčasnými hranými adaptáciami.