Procházet podle oponent "PLEŠTILOVÁ, Miroslava"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Emocionální zdroje při hledání hereckých výrazových prostředkůOpršálová, Šárka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-01-13Emoce doprovází každé duševní dění člověka, je tedy staré jako jasnou a zřetelnou ideu. Vedou k jednání, zatímco rozum k závěrům. lidstvo samo. Emoce přestává být emocí, jakmile si o ní vytvoříme Když převládnou emoce, rozum už toho moc nezmůže. Herec své emoce musí umět ovládat! Ve své práci bych ráda přiblížila samotný význam emocí. Pozastavuji se nad dalšími významy s nimi spojené. Kdese emoce vytváří, co mi pomáhá je zpracovat a tzv. filtrovat?
- Herec na scéně a před kamerouBřezina, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-18Diplomová práce se zabývá herectvím a tvorbou postavy na jevišti a před kamerou. Autor v první části popisuje tvorbu postavy na jevišti, při které praktikuje metodu, kterou si sám vytvořil na základě metod existujících. Ve druhé části popisuje herectví a tvorbu postavy před kamerou a porovnává rozdíly mezi postupem divadelním a filmovým.
- Herecká postava jako buřič společnostiPozidis, Stavros(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-20Práce obsahující pohled na roli divadla jako buřiče, v historii i součastnosti, s navazujícím pohledem na vytvoření absolventské role McMurphyho z Přeletu nad kukaččím hnízdem.
- Herecká práce ve školním divadle a v profesionálních podmínkáchTerberová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-14Jako téma své magisterské práce jsem si vybrala komparaci práce ve školním divadle a v profesionálních podmínkách. V jednotlivých kapitolách popisuji zkušenosti s těmito odlišnými prostředími. Pro svou magisterskou práci jsem čerpala informace jak z dostupné odborné literatury, tak především z vlastních zkušeností, které jsem během své krátké herecké kariéry na jevišti a v jeho okolí získala.
- Interakce herecké postavyPetřeková, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-01-08Práce pojednává o mých osobních zkušenostech, kterých jsem nabyla jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, ale i při práci v profesionálních divadlech a při natáčení filmů. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na konkrétních situacích, kterými jsem prošla a poučila jsem se z nich. Hlavní pozornost věnuji interakci s režisérem, hereckými kolegy, divákem, ale také se sebou samotnou během procesu zkoušení
- Můj zápas-od slovenštiny k češtině na jevištiDianiška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-08-17V práci s názvem ?Můj zápas s češtinou na jevišti? jsem se pokusil o podrobný soupis osobních zkušeností s učením se češtiny. Její správné ?ovládnutí? bylo a je důležité pro vykonávání herecké profese. S vědomím toho, že jako herec si v mluvě nemohu dovolit jakýkoliv nedostatek, jsem také ke studiu nového jazyka přistupoval. Tato práce v žádném případě není návodem češtiny pro Slováka. Opisuji pouze postřehy a (často niterné) myšlenky, které jsem si během studia na DAMU a studia češtiny uvědomoval. Rekapitulace čtyř studijních let na Divadelní fakultě z pohledu ?zápasu s češtinou? bylo pro mě příjemným ohlédnutím a uvědoměním si některých skutečností. Celému procesu určitě prospělo české prostředí, hudební sluch a hlavně, ať to zní jakkoli, touha stát se dobrým hercem.
- Osobní psychologie herceFirlová, Izabela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-15Diplomová práce se zabývá osobní psychologií herce. Je rozdělena na dvě hlavní části a to na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část se věnuje celkovému rozboru psychologie herce ? člověka. Pojednává o tom, co znamená v psychologii osobnost herce a jaké další faktory jsou pro ni příznačné. Praktická část pojednává o trémě, mých zkušeností s ní, a jak se s touto problematikou moje osobnost vyrovnává.
- Představy o postavě v souvislosti se somatotypem herceNecpál, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Předmětem této práce je poukázat na problém s obsazováním herců podle jejich somatotypu a omezování jejich tvůrčího já. Uvádím problematiku na příkladech herců mně blízkých, jak už filmových, tak divadelních. Zabývám se ve své práci negativy i pozitivy hereckých typů, hlouběji zacházím do komediálního využití vnějších tělesných dispozic a popisuji hereckou techniku přístupu k vytvoření postavy. Hlavní část věnuji vlastní sebereflexi, ve které se snažím odhalit svůj vlastní vývoj s pomocí přidělených postav z průběhu studia činoherního herectví na DAMU
- Psychosomatika a slovní jednáníHacurová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Ve své magisterské práci se zaměřuji na psychosomatické, vnitřní a vnější, předpoklady herce, které jsou neodmyslitelnou součástí hereckého talentu. Zabývám se otázkou, do jaké míry je herecký výkon ovlivňován povahou člověka, jeho vlastnostmi a charakterem. Práce je zkoumáním vztahu mezi tělem a psychikou a to především jejího vlivu na vytváření herecké postavy v průběhu zkušebního procesu a celkového mluvního i fyzického jevištního jednání. Pojmenovávám nejen své vlastní herecké předpoklady, ale i problémy, které mě provázely v průběhu studia, ať už v klauzurních, tak i v absolventských rolích v divadle Disk. Poukazuji na herecké zlozvyky, rizika vztahů s hereckými partnery a tvůrčím kolektivem i na nutnost výkonávat profesi zodpovědně a umělecky, uvědomovat si své přednosti i nedostatky a cíleně pracovat na jejich odstranění.
- Role psychiky a humoru v herecké tvorběVáchová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-01-10Tato práce se zabývá rolí psychiky a humoru jako dvou hlavních faktorů ovlivňujících mou hereckou tvorbu. Dané téma nahlížím nejdříve v obecnější rovině, kde se vedle osobní zkušenosti opírám o odborné práce z oboru divadla či psychologie. Následně se vlivu psychiky i humoru blíže věnuji při mapování svého hereckého i osobnostního vývoje na časové ose od přijetí na DAMU po současnost.