Procházet podle oponent "PLICKOVÁ, Karolína"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Performativita vyprázděného prostoruHolcová, Josefína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2025)Datum obhajoby: 2025-06-16Předkládaná bakalářská práce se zabývá kulturní, společenskou a krajinnou proměnu šumavského pohraničí v závislosti na odsunu německého obyvatelstva po druhé světové válce. Dále se práce zabývá zdravým, poučeným a citlivým zacházením se specifickými prostory jako jsou místa vysídlených obcí, pozůstatky rozpadlých domů a nové výstavby nemovitostí a infrastruktur v okrajových částech České republiky. Práce se zabývá tématem uzdravování krajiny a uvádí konkrétní příklady takového jednání. V návaznosti na konkrétní místa šumavského regionu, na kterých popisuje příklady krajinných a sociálních změn, ohledává koncept prázdného a vyprázdněného prostoru. Dále porovnává práci se specifickým prostorem a vznik scénografie a jakéhokoli performativního tvaru. Snaží se nacházet odpovědi na otázky správného a ohleduplného vstupu na místa divadelní činnosti a pojmenovává principy takového zacházení.
- Veřejný prostor pro hruDatiashvili, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-14V této bakalářské práci autorka rozebírá a reflektuje vlastní hereckou i tvůrčí zkušenost se site-specific inscenací Vnitroměsto. Autorka poukazuje na problém necelistvé percepce městského veřejného prostoru. Jakou roli v této problematice může zaujímat fenomén hry, vysvětluje na příkladech z procesu tvorby a reprízování inscenace. Na základě zjištěných poznatků se autorka zamýšlí nad tématem svobody ve veřejném prostoru a nad etickými hranicemi participativního nebo imerzivního divadla. V závěru autorka shrnuje své poznatky a zasazuje práci do širšího kontextu umělecké odpovědnosti ve veřejném prostoru.
- Vliv hudby a rytmu na formování a percepci divadelního dílaFicek, David(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2025)Datum obhajoby: 2025-06-16Tato bakalářská práce zkoumá možné přístupy užití hudby a zvuku jako klíčových prvků divadelního díla. Autor vychází z osobní tvůrčí zkušenosti z práce na inscenaci IS JOY, ve které figuroval jako zvukový designer / dramaturg. Cílem práce je představit čtenáři možné způsoby uvažování o zvukovém designu, aspekty, jež ho definují, a tyto poznatky podložit osobní tvůrčí zkušeností. V první části práce se autor věnuje samotnému zvukovému designu a v druhé části reflektuje tvůrčí proces IS JOY z pohledu zvukového designu a dramaturgie, na kterém demonstruje klíčové prvky zvukového designu a dokládá nosný potenciál zvuku, rytmu a hudby při formování a percepci divadelního díla.