Procházet podle oponent "PODSKALSKÝ, Miloslav"
Nyní se zobrazuje 1 - 15 z 15
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alena Hellerová - sólový recitálHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-05-28
- B. Martinů - Rozbor kantáty Otvírání studánekSvoboda, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Diplomová práce se zaměřuje na kantátu Bohuslava Martinů Otvírání studánek. Částečně je zde zmíněn i autorův životopis a jeho čtyři kantáty na text Miloslava Bureše. Hlavním bodem a cílem celé práce je kantáta Otvírání studánek. Nejdříve je to rozbor básně M. Bureše, na kterou je kantáta napsaná, poté zhudebnění B.Martinů a nakonec můj vlastní pohled na toto dílo z hlediska posluchače a interpreta.
- Česká historická operaŠtefáček, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato práce se zabývá pojmem historická opera. Snaží se nahlédnout do způsobu, jakým skladatelé a libretisté pracovali s historickými náměty. Stěžejní část práce pak pojednává o operách s historickými náměty, které složil Bedřich Smetana.
- Česká historická operaŠtefáček, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09Tato práce se zabývá pojmem historická opera. Snaží se nahlédnout do způsobu, jakým skladatelé a libretistí pracovali s hostorickými náměty. Stěžejní část práce pak pojednává o operách s historickými náměty, které složil Bedřich Smetana.
- David Vaňač : interpretační výkonVaňáč, David(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
- Josef Škarka - sólový recitálŠkarka, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Luboš Skala - bakalářský koncertSkala, Luboš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Miloš Guth: Bakalářský koncertGuth, Miloš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Ondřej Štefáček - interpretační výkonŠtefáček, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29
- Ondřej Štefáček : interpretační výkonŠtefáček, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- P. I. Čajkovskij: Piková dámaPodolkhova, Xenia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28V této magisterské práci pojednávám o tvorbě Petra Iljiče Čajkovského, o jeho přínosu do pokladny ruské a světové hudební literatury, o tom kde a jak hledal ispiraci a jak ji zpracovával ve své vokální tvorbě. Samostatná kapitola bude věnována Čajkovského životu s krátkým pozastavením na jeho dílech. Nejdůležitější kapitola je věnována podrobnému rozboru Čajkovského opery Piková dáma.
- Pojetí hudebního dramatu u Verdiho a WagneraBárta, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato práce pojednává o rozdílném kompozičním a ideovém přístupu v hudebně dramatických dílech dvou velikánů operní hudby 19.století a jejich snaze o vytvoření autentické a svébytné hudební řeči.
- Rané opery Richarda WagneraSkala, Luboš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato bakalářská práce pojednává na jedné straně o životě a práci Richarda Wagnera, na druhé straně o jeho prvních třech operních dílech, které tvoří první pomyslné období Wagnerova hudebně-dramatického vývoje. Jedná se o romantickou operu Víly (Die Feen), francouzskou Opérou Comique ovlivněný Zákaz lásky (Das Liebesverbot) a velkou tragickou operu Rienzi, na kterých skladatel pracuje mezi roky 1833 až 1842. Nemohl jsem opomenout ani Wagnerovu první nedokončenou operu Svatba (Die Hochzeit),kterou se v této práci zabývám také. Na tyto opery se práce zaměřuje z několika pohledů ? z pohledu historického, hudebně-dramatické formy a z pohledu dějového obsahu.
- Richard Wágner: Bludný HolanďanVaňáč, David(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09Tato bakalářská práce pojednává na straně jedné o životě, filozofii, náboženství a práci Richarda Wagnera, na straně druhé o mezníku jeho tvůrčího vývoje, který představuje jeho v pořadí čtvrtá opera Bludný Holanďan. V této práci je časově zohledněn Wagnerův život pro možné porovnání s časovým intervalem postavy Bludného Holanďana, který je sedm let. Dále je zde vyzdvižena jeho životní filosofie pro snazší pochopení jeho osoby i hudby samé. Na samotnou operu Bludný Holanďan se práce zaměřuje ze tří pohledů - z pohledu dějového obsahu, z pohledu formy a rozborem všech postav z hlediska pochopení role a scénického zasazení. V závěru této práce jsou vylíčeny skutečnosti a domněnky, které obě dvě postavy, tj. Richarda Wagnera a Bludného Holanďana z pohledu životních zkušeností a možného vysvobození ztotožňují.
- Zapomenutí tenoristéGuth, Miloš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Tato práce se zaobírá činností pěvců působících ve třech destinacích - Itálii, Francii a nemecky mluvících zemích včetně bývalého Rakouska - Uherska přibližně od roku 1850 do roku 1900. Všímá si změn stylu v operním repertoáru. Zaměřuje se na hudební vývoj v jednotlivých zemích a jejich největší skladatele, kteří určovali vývoj opery druhé poloviny 19.století. Spolu s tím sleduje historický vývoj v oblasti opery a jejího rozšiřujícího se repertoáru. Práce končí na prahu nového hudevního stylu verismu, který předznamenal vvoj opery ve 20. století.