Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "PODSKALSKÝ, Miloslav"

Nyní se zobrazuje 1 - 15 z 15
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Alena Hellerová - sólový recitál
    Hellerová, Alena
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
  • B. Martinů - Rozbor kantáty Otvírání studánek
    Svoboda, Petr
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-05-29
    Diplomová práce se zaměřuje na kantátu Bohuslava Martinů Otvírání studánek. Částečně je zde zmíněn i autorův životopis a jeho čtyři kantáty na text Miloslava Bureše. Hlavním bodem a cílem celé práce je kantáta Otvírání studánek. Nejdříve je to rozbor básně M. Bureše, na kterou je kantáta napsaná, poté zhudebnění B.Martinů a nakonec můj vlastní pohled na toto dílo z hlediska posluchače a interpreta.
  • Česká historická opera
    Štefáček, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-05-29
    Tato práce se zabývá pojmem historická opera. Snaží se nahlédnout do způsobu, jakým skladatelé a libretisté pracovali s historickými náměty. Stěžejní část práce pak pojednává o operách s historickými náměty, které složil Bedřich Smetana.
  • Česká historická opera
    Štefáček, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-09
    Tato práce se zabývá pojmem historická opera. Snaží se nahlédnout do způsobu, jakým skladatelé a libretistí pracovali s hostorickými náměty. Stěžejní část práce pak pojednává o operách s historickými náměty, které složil Bedřich Smetana.
  • David Vaňač : interpretační výkon
    Vaňáč, David
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
  • Josef Škarka - sólový recitál
    Škarka, Josef
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
  • Luboš Skala - bakalářský koncert
    Skala, Luboš
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-08
  • Miloš Guth: Bakalářský koncert
    Guth, Miloš
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-06
  • Ondřej Štefáček - interpretační výkon
    Štefáček, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-05-29
  • Ondřej Štefáček : interpretační výkon
    Štefáček, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-09
  • P. I. Čajkovskij: Piková dáma
    Podolkhova, Xenia
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-05-28
    V této magisterské práci pojednávám o tvorbě Petra Iljiče Čajkovského, o jeho přínosu do pokladny ruské a světové hudební literatury, o tom kde a jak hledal ispiraci a jak ji zpracovával ve své vokální tvorbě. Samostatná kapitola bude věnována Čajkovského životu s krátkým pozastavením na jeho dílech. Nejdůležitější kapitola je věnována podrobnému rozboru Čajkovského opery Piková dáma.
  • Pojetí hudebního dramatu u Verdiho a Wagnera
    Bárta, Martin
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-05-29
    Tato práce pojednává o rozdílném kompozičním a ideovém přístupu v hudebně dramatických dílech dvou velikánů operní hudby 19.století a jejich snaze o vytvoření autentické a svébytné hudební řeči.
  • Rané opery Richarda Wagnera
    Skala, Luboš
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-08
    Tato bakalářská práce pojednává na jedné straně o životě a práci Richarda Wagnera, na druhé straně o jeho prvních třech operních dílech, které tvoří první pomyslné období Wagnerova hudebně-dramatického vývoje. Jedná se o romantickou operu Víly (Die Feen), francouzskou Opérou Comique ovlivněný Zákaz lásky (Das Liebesverbot) a velkou tragickou operu Rienzi, na kterých skladatel pracuje mezi roky 1833 až 1842. Nemohl jsem opomenout ani Wagnerovu první nedokončenou operu Svatba (Die Hochzeit),kterou se v této práci zabývám také. Na tyto opery se práce zaměřuje z několika pohledů ? z pohledu historického, hudebně-dramatické formy a z pohledu dějového obsahu.
  • Richard Wágner: Bludný Holanďan
    Vaňáč, David
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-09
    Tato bakalářská práce pojednává na straně jedné o životě, filozofii, náboženství a práci Richarda Wagnera, na straně druhé o mezníku jeho tvůrčího vývoje, který představuje jeho v pořadí čtvrtá opera Bludný Holanďan. V této práci je časově zohledněn Wagnerův život pro možné porovnání s časovým intervalem postavy Bludného Holanďana, který je sedm let. Dále je zde vyzdvižena jeho životní filosofie pro snazší pochopení jeho osoby i hudby samé. Na samotnou operu Bludný Holanďan se práce zaměřuje ze tří pohledů - z pohledu dějového obsahu, z pohledu formy a rozborem všech postav z hlediska pochopení role a scénického zasazení. V závěru této práce jsou vylíčeny skutečnosti a domněnky, které obě dvě postavy, tj. Richarda Wagnera a Bludného Holanďana z pohledu životních zkušeností a možného vysvobození ztotožňují.
  • Zapomenutí tenoristé
    Guth, Miloš
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-06
    Tato práce se zaobírá činností pěvců působících ve třech destinacích - Itálii, Francii a nemecky mluvících zemích včetně bývalého Rakouska - Uherska přibližně od roku 1850 do roku 1900. Všímá si změn stylu v operním repertoáru. Zaměřuje se na hudební vývoj v jednotlivých zemích a jejich největší skladatele, kteří určovali vývoj opery druhé poloviny 19.století. Spolu s tím sleduje historický vývoj v oblasti opery a jejího rozšiřujícího se repertoáru. Práce končí na prahu nového hudevního stylu verismu, který předznamenal vvoj opery ve 20. století.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů