Procházet podle oponent "POKORNÝ, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divadlo jako družstvoPetrlová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2010-09-15Základním tématem diplomové práce ?Divadlo jako družstvo? je prozkoumání možnosti využití právní podoby družstva pro provozování divadelní činnosti. Cílem autorky bylo prověřit právní podobu družstva, která má v České republice bohatou historii. Na konci 19. století a v první polovině 20. století na našem území působila nejen družstva bytová a zemědělská, ale také desítky družstev provozujících kulturní činnost. Po revoluci roku 1989 však na tuto tradici nebylo navázáno a družstvo je v současnosti pro provozování umělecké činnosti podobou téměř nevyužívanou. Vzhledem k faktu, že pro ?menší? divadla či produkční jednotky u nás v této chvíli neexistuje vhodná právní podoba, mohlo by družstvo v budoucnosti navázat na svou tradici a opět se stát jednou ze základních právních podob pro provozování divadla. Hlavní náplní této práce je charakteristika právní podoby družstva a porovnání s ostatními právními podobami využívanými pro provoz divadelní činnosti vypracované především na základě příslušných právních úprav a jejich výkladů. Výsledkem je úvaha o přednostech a záporech právní podoby družstva pro divadelní činnost a návrh stanov pro divadelní družstvo.
- Dramatická výchova v katecheziPintířová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-05-31Tato teoretická práce se snaží odpovědět na otázku: Co může dramatická výchova nabídnout současné české (katolické) katechezi? V prvních kapitolách souhrnně pojednává o smyslu a významu katecheze, jejích cílech, formách, metodách a požadavcích, které na ni klade dnešní doba. Následuje charakteristika dramatické výchovy, její principy, cíle a typy. Další kapitola se věnuje vztahu teologie a divadla, jako ?mateřských? disciplín obou oborů. Následuje porovnání katecheze a dramatické výchovy, jejich obecných charakteristik (principů), obsahu, cílů a metod. Na jeho základě jsou stanoveny společné orientace obou oborů ? na celkový, harmonický rozvoj osobnosti, - na vztahy (k Bohu), k sobě, k lidem, k okolnímu světu, - na životní situace, zvláště krizové, - na přesahy (pravda, krása, symbol?). Autorka stanovuje čtyři základní oblasti, díky kterým může být dramatická výchova v katechezi účinná. Jsou to: estetično, tedy výchova prostřednictvím umění, vyjadřování prostřednictvím symbolů, hra, práce s příběhem. Další část práce se pak věnuje s pomocí odborné literatury podrobněji jednotlivým oblastem a naznačuje jejich význam pro katechezi. V závěru jsou jednotlivé oblasti a jejich výchovné možnosti přiřazeny k dílčím katechetickým cílům v oblasti vztahu k Bohu, k sobě a okolnímu světu. Tento rozbor je doplněn v příloze tabulkových schématem, které vzniklo jako pracovní materiál během práce. Na konci jsou naznačeny otázky dalšího možného zkoumání.
- Ekologické chování v kreativním průmysluRýgrová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-16ABSTRAKT Diplomová práce "Ekologické chování v kreativním průmyslu" otevírá široké, ale v České republice zatím jen velmi málo reflektované téma. Ve svém úvodu se snaží o stručné vymezení pojmů ekologie, ekologický, udržitelný rozvoj a také o definici pojetí kreativního průmyslu. Stává se tak jedním z prvních pokusů o představení a systematičtější propojení těchto dvou oblastí v ČR. Postupně se zabývá složkou tematickou (obsahovou, kreativní) a složkou provozní (výroby, provozu) a na příkladech ukazuje jejich různé formy a projevy. K pojmenování a prozkoumání problematiky používá celý kreativní průmysl, avšak nejvíce se zaměřuje na divadlo a múzická umění. Diplomová práce nechce moralizovat, pouze se snaží poukázat na možné výhody ekologického chování a jeho ekonomickou efektivitu. V závěru je rozveden návrh na vznik organizace, která by vytvořila zázemí a vhodnou infrastrukturu pro zkoumání uvedených principů a jejich uvádění v praxi.
- Fenomén - divadelní pohostinstvíŘezníčková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-13Tato bakalářská práce se věnuje divadelním pohostinstvím (zejména divadelním kavárnám a barům) na území České republiky. Popisuje základní legislativu provozování hostinské činnosti v souvislosti s nejčastějšími právními formami provozování divadel. Současný stav divadelních pohostinství je podrobně popsán na pěti zkoumaných divadlech (Dejvické divadlo, Divadlo Na zábradlí, Nová scéna, Divadlo Archa, Experimentální prostor Roxy/NoD). Práce rozebírá specifika a srovnává výhody a nevýhody, které vyplývají ze spojení hostinské a divadelní činnosti.
- Lisabonská opera a baletKamenická, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09Bakalářská práce obecně popisuje současný stav portugalského divadelnictví a konkrétněji se zaměřuje na operu a balet. První kapitola je věnována historickému vývoji divadla v Portugalsku, současné kulturní politice, financování kultury a popisu divadel a divadelních souborů z pohledu na jejich zřízení a fungování. V druhé kapitole se práce podrobně zabývá organizací OPART, která v roce 2007 sloučila Teatro Nacional de São Carlos (Národní operní divadlo) a Companhia Nacional Bailado ( Národní baletní společnost). Kromě baletu a opery má OPART pod sebou i orchestr a sbor. Je tak největší kulturní institucí provozující živé umění v Portugalsku vůbec.
- Vývoj a problematika zájezdových divadelKusnjerová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-04Tato bakalářská práce se věnuje Vývoji a problematice zájezdových divadel. Popisuje historicko-společenské události, které měly na kočovná a následně zájezdová divadla výrazný vliv. Zabývá se jednotlivými vybranými kočovnými soubory, jejich způsobem fungování, dramaturgií a ukončením jejich činnosti. Následuje období zestátnění divadel a direktivní řízení kulturního dění na celém území tehdejšího Československa a následná porevoluční současnost. Cílem práce je nastínění vývoje zájezdových divadel, od divadel kočovných po divadla zájezdového typu, včetně období, kdy byla tato divadla především nástrojem politickým. Společně s jejich vývojem dochází i ke změnám jejich způsobu provozování a změně postavení ve společnosti.