Procházet podle oponent "POLLERTOVÁ, Adéla"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza 1. jednání baletu GiselleRafajová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-02Tato diplomová práce se zabývá analýzou prvního jednání baletu Giselle. Zaměřuje se na jeho dramaturgii, sled hereckých akcí a psychologii postav. Srovnává různé podoby prvního dějství z následujících zdrojů: původní libreto Théophilea Gautiera a Julese-Henriho Vernoye de Saint-Georges, poznámky ruského baletního mistra a repetitora Antoinea Tita, manuskript Henriho Justamanta, libreto Rostislava Zacharova, zjednodušený choreografický zápis Cyrila Beaumonta a zápis choreografie Leonida Lavrovského pořízený Natalií Konjusovou. Značná pozornost je věnována zejména Justamantovu rukopisu a záznamu Konjusové.
- Cesta k pozitívnej motivácii tanečníkaHorváthová, Daša(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-05Daša Horváthová: Cesta k pozitívnej motivácii tanečníka. [Bakalárska práca]. Akademie múzických umění v Praze. Vedúci: Mgr. Mahulena Křenková. Stupeň odbornej kvalifikácie: Bakalár v študijnom programe Pedagogika tanca. AMU v Prahe, 2013. 30s Bakalárska práca obsahuje vypracovanie problematiky motivácie v tanci. Úvodná časť obsahuje definíciu motivácie vo všeobecnosti a objasňuje jej význam v ţivote človeka. Hlavná časť práce popisuje prácu pedagóga s motiváciou v tanečnom prostredí, najmä na tanečných konzervatóriách, ako základný pracovný nástroj pri tvorbe kvalitnej a systematickej výučby tanca. Jedna z podkapitol je špeciálne venovaná zvládaniu stresu počas tanečných tréningov, či predstavení. Záverečná časť práce obsahuje výsledky dotazníku týkajúceho sa danej problematiky. Kľúčové slová: motivácia, tanec, pedagogika
- Metodika Klasického tance - střední etapa výukyZápotocká, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-07Diplomová práce se zabývá rozborem prvků klasické baletní techniky vyučovaných ve střední etapě osmiletého studia taneční konzervatoře. Shromažďuje informace a porovnává odlišnosti z jednotlivých metodických příruček. První část práce je věnována exercices à la barre, druhá část exercices au milieu. V jednotlivých kapitolách je popsán rozbor a význam cvičení, postup výuky, hudební rozdělení, příklad provedení a připomínky k provedení. Cílem diplomové práce je vytvoření metodické příručky pro pedagogy a studenty oboru pedagogika tance.
- Výživové poradenství v tanciKrupičková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-03Diplomová práce se zabývá teorií příjmu potravy a specifikací jejích základních složek. Na základě těchto poznatků jsou vždy v závěru kapitol shrnuta určitá doporučení pro stravování v tanečním umění. Práce zahrnuje myšlenku týkající se psychické vyrovnanosti tanečníka ke svému tělu a k příjmu potravin, a jak celý tento proces může být ovlivněn působením tanečního pedagoga. Závěr diplomové práce je věnovaný popisu praktického výživového poradenství pro tanečníky, kde je na individuálních případech možné vidět různá úskalí při snaze o vyvážené stravování.
- Významné české pedagogické osobnosti klasického tanceKabelová, Naděžda(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-04Ve své diplomové práci jsem se pokusila zmapovat vlivy, vývoj klasického tance u nás od příchodu Augustin Bergra, čím byl ovlivňován, jakými styly a které osobnosti stály v čele změn. Zabývám se tím, kde a jak se naši pedagogové dále vzdělávali a učebnicemi a manuály klasického tance, které u nás vyšly.