Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "POPELKA, Josef"

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 31
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Drahoslav Gric Bakalářský koncert
    Gric, Drahoslav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
    Datum obhajoby: 2009-06-04
  • Drahoslav Gric: Magisterský koncert
    Gric, Drahoslav
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-07
  • Interpretační tradice české varhanní tvorby 2. poloviny 20. století
    Kubátová, Jarmila
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-06-07
    Práce podává výčet nejvýznamnějších skladeb pro varhany od několika desítek českých autorů, kteří tvořili převážně ve druhé polovině 20. stol. Druhá kapitola se věnuje rozboru Kabeláčových Čtyř preludií pro varhany a Máchova cyklu Tři toccaty pro varhany. Jsou připojeny poznámky k registraci a další pokyny k interpretaci notového textu, založené na zkušenosti a svědectví interpreta, který se přímo účastnil premiéry těchto skladeb. Třetí kapitola zachycuje autentické postřehy doc. Václava Rabase v ucelené formě.
  • Josef Coufal Bakalářský koncert
    Coufal, Josef
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-11
  • Josef Prediger
    Hanuš, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-06-06
    Práce se zabývá dílem významného varhanáře 19. století Josefa Predigera. Přihlédnuto je především k tvorbě jeho předchůdců, rodu Tauchmanů. Ti byli podobně jako později Prediger významní v 17. a 18 století. Práce může pomoci varhaníkům, kteří hrají na historické nástroje a chtějí poznat styl práce tohoto varhanáře, jeho dispoziční zásady a zvukové principy. Součástí práce je i výčet nástrojů v regionu Podkrkonoší a Liberecka. Uvedeny jsou také některé významnější dispozice varhan. Zdůrazněn je také vliv ceciliánské reformy na stavbu varhan.
  • Juan Baptista Cabanillés a jeho varhanni tvorba
    Husinecká, Veronika
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-11
    Tato práce se zabývá španělskou varhanní tvorbou, zejména pak životem a dílem J. B. Cabanillése. Jeho dílo je zde uváděno ve srovnání s ostatními španělskými autory s přihlédnutím ke specifickým rysům, kterými se díla J. B. Cabanillése vyznačují. V souvislosti s tím je třeba zmínit také hudební formy 16. a 17. století, ketré jsou charakteristické nejen pro varhanní tvorbu, ale i pro jiné nástrojové obsazení. Nejvýznamnější formu představovalo tiento, jež pro svou variabilitu a rozmanitost druhů skýtalo možnost komplexního tvůrčího vyjádření. Jedna z kapitol se tudíž věnuje výkladu vývoje a jednotlivými druhy tienta. Teoretický výklad je doplněn notovými úryvky skladeb. V kontextu se španělskou vahanní hudbou 16. a 17.století je nezbytné úvést stavbu varhan a její specifika s ohledem na ojedinělý zvukový charakter.
  • Kateřina Málková: Magisterský koncert
    Málková, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-06
  • Koncert
    Marešová, Jiřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)
    Datum obhajoby: 2007-06-06
  • Latentní předpoklady minimalismu ve varhanní tvorbě.
    Málková, Kateřina
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)
    Datum obhajoby: 2010-09-06
    Práce se zabývá minimalismem ve varhanní hudbě. Minimalismus, tedy forma umění nebo umělecký přístup záměrně upřednostňující jednoduchost, se objevuje prakticky ve všech uměleckých epochách a kulturách. První kapitola se snaží pochopit a vysvětlit myšlenkové principy a kulturní zdroje, na nichž minimalismus stavěl. Druhá a třetí kapitola popisují hudební minimalismus, jak se zrodil a vyvíjel v 2. polovině 20. století v USA a Evropě. Poslední kapitola potom přináší řadu konkrétních příkladů, jak se minimalismus projevoval ve varhanních skladbách různých stylových období.
  • Linda Čechová Sítková Magisterský koncert: P.Eben cyklus Job
    Čechová Sítková, Linda
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2008-06-11
  • Magisterský koncert - Petr Eben: Krajiny patmoské
    Žáková, Lucie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)
    Datum obhajoby: 2009-09-03
  • Marie Zahrádková: bakalářský koncert
    Zahrádková, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)
    Datum obhajoby: 2011-06-07
  • Maurice Duruflé - vplyv na jeho hudobný vývoj a tvorbu
    Budáčová, Mária
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-06
    Cieľom práce je predstaviť osobnosť skladateľa a interpreta francúzskeho pôvodu 20. storočia Maurica Duruflého. V práci je zahrnutý Duruflého kompletný skladateľský odkaz.
  • Oddelenie organovej hry na Súkromnom konzervatóriu D. Kardoša v Topolčanoch
    Mosnár, Marek
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)
    Datum obhajoby: 2019-06-07
    Organové oddelenie na Súkromnom konzervatóriu Dezidera Kardoša v Topoľčanoch funguje už takmer 25 rokov pripravuje po odbornej umeleckej stránke svojich študentov, odborne umelecky zameraných organistov, ktorí pôsobia v rámci hudobne činnosti nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. Cieľom našej diplomovej práce je získať potrebné informácie a údaje o vzniku, vývoji a celkovej činnosti organového oddelenia na Súkromnom konzervatóriu Dezidera Kardoša v Topoľčanoch a na základe ich analýzy interpretovať a zdokumentovať úlohy, pôsobenie a činnosť daného organového oddelenia na konzervatóriu v Topoľčanoch. Vzhľadom k tomu, že nie je dostatok zaznamenaných kompletných informácií o tomto organovom oddelení, je preto cieľom diplomovej práce písomne spracovať a skompletizovať fakty, ktoré popisujú už spomínané organové oddelenia z hľadiska jeho vzniku, vývoja, pedagógov hry na organ, opis nástrojov, ktoré organové oddelenie využíva, činnosti, ktorú realizuje od svojho vzniku a zároveň sa zameriame aj na budúce perspektívy, ktoré organové oddelenie prináša.
  • Olivier Messiaen a jeho varhanní tvorba
    Zahrádková, Marie
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-09-04
    Diplomová práce je zaměřena na významného francouzského skladatele, varhaníka a pedagoga Oliviera Messiaena a jeho varhanní tvorbu. První polovina práce obsahuje důležité životopisné údaje o skladateli, přehled jeho tvorby, kompoziční inspirace, pojednání o složkách a stránkách Messiaenova hudebního jazyka (o rytmu, harmonii, melodii, formách). V následující části se práce věnuje varhannímu dílu: nejen kompozičním technikám, ale především hlubším analýzám konkrétního notového materiálu, ne však tradičně z hlediska čistě hudebně analytického, ale spíše na základě mimohudebních často teologických souvislostí. Hlavním cílem předložené práce je proniknout skrze znalost Messiaenova hudebního jazyka, jeho života a jeho filosofických úvah k jádru jeho kompozičních technik, inspirací a motivací. Na základě analýzy gregoriánských citací, biblických citátů a liturgických textů je na skladbách ?Priere avant la communio? a ?La Nativité du Seigneur? demonstrována originalita tvůrce.
  • Organ v liturgii evanjelickej cirkvi augsburského vyznania.
    Kopáčik, Vladimír
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)
    Datum obhajoby: 2013-06-07
    Bakalárska práca, Organ v liturgii evanjelickej cirkvi augsburského vyznania, tvorí historický prierez bohoslužobnými poriadkami Evanjelickem cirkvi a. v. na Slovensku tak, ako sa v roznych oblastiach krajiny používali. V rámci jednotlivých bohoslužobných poriadkov sa zameriavam hlavne na ich hudobnú stránku a pri každom dokladám využitie organa v jeho priebehu. V práci prechádzam od obdobia reformácie až po obdobie 20. storočia a postupne približujem ako sa organ v slovenskej evanjelickej cirkvi udomácňoval a získaval čoraz doležitejšie postavenie. Ako východzí bohoslužobný poriadok pre slovenských evanjelikov predstavujem bohoslužobný poriadok nemeckej evanjelickej cirkvi v období Lutherovej reformácie. V ďalších kapitolách už poukazujem na konkrétne oblasti Slovenska a záverečná kapitola práce je zasadená do súčasnosti a súčasného využitia organa v rámci evanjelických služie Božích.
  • Organ vo svetle katolíckej liturgie.
    Flamíková, Eva
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-09-04
    Organ sa stal v priebehu dejín hudobným nástrojom chrámu Katolíckej cirkvi. Stal sa posvätným nástrojom, ktorý mohol znieť na Božiu oslavu a plne vystihoval Božiu majestátnosť. V tomto putovaní dejinami však jeho miesto, miesto organu v katolíckej Liturgii sprevádzala dramatická cesta ujasňovania, k čomu má organ slúžiť a čo jeho zvuk vyjadruje. V Katolíckej cirkvi bolo vždy miesto pre umenie a pre veľkolepé umenie aj organ ako hudobný nástroj chrámu stal sa súčasťou jeho krásy a veľkoleposti a dokonalosti. História pokračuje a zasahuje umenie, zasahuje cirkev, zasahuje ľudstvo a vykresľuje obrovské hranice medzi profánnym a náboženským životom. Dokonca niekedy sa tieto dve nedeliteľné časti dajú do protikladu. A tu bolo a je dôležité obhájiť hodnoty a zmysel chrámu, jeho existencie a sním aj existencie liturgického nástroja - organu. Aj napriek spochybňujúcim hlasom, ktoré útočia na liturgické zhromaždenie, jeho význam, ozýva sa naďalej aj obraňujúci hlas pápežov, hudobníkov organistov a aj samotný hlas veriacich. Hovoria o veľkej hodnote, ktorú sme zdedili z pera nadaných umelcov, ale aj o krásnom živote našich predkov, ktorý hudbu organa, ako nástroja chrámu, brali na povznesenie ducha k Bohu a k pravému životu hodnôt. Určite má cenu aj dnes tieto skutočnosti si pripomenúť a brániť ich.
  • Postavení varhanní hudby na Slovensku v 17. a 18. století
    Kevická, Kamila
    (Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)
    Datum obhajoby: 2006-06-14
    Ve své diplomové práci se zabývám historií a vývojem slovenského varhanářství a skladatelskou varhanní tvorbou na Slovensku v 17. a 18. století.
  • Rakovnická varhanní kultura
    Nosek, Aleš
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)
    Datum obhajoby: 2012-06-01
    Má práce s názvem Rakovnická varhanní kultura pojednává v první kapitole o nejstarších známých hudebních útvarech na území města, především o těch, majících původ v chrámu sv. Bartoloměje, kde se ostatně téměř veškerá hudba v historii provozovala a kde také bylo a je středisko varhanní hudby na Rakovnicku. Zmiňuji se nejprve o varhanících, kteří varhany studovali většinou na pražské varhanické škole či později na Konzervatoři, ale při chrámu téměř vůbec nepůsobili a posléze také z města odešli úplně. Ve druhé kapitole je ve stručnosti pojednáno o vlastní historii chrámu sv. Bartoloměje a posléze hlavně o varhanách, které se zde nacházely počínaje 16. stoletím přes století 17.-varhany Tobiáše Hanzala z roku 1610, dále diskutabilní epocha 18. století a podkapitola je zakončena stávajícím nástrojem z roku 1896 od pražského varhanáře Em. Š. Petra op.94. Pozornost je také věnována Kantorům, ředitelům kůru a varhaníkům. Ve třetí kapitole píši o varhanářích a varhanách, které se nacházejí v blízkém okolí města Rakovníka. Okres popisuji pro lepší ilustraci z více pohledů. Je pojednáno o různých mimoregionálních varhanářských firmách, které na našem okrese v minulosti stavěli své nástroje. Významnou regionální firmou je varhanářský rod Guthů, sídlící po 150 let v blízké obci Čistá u Rakovníka. Tato rodina stavěla své nástroje jak v Čisté, tak na Rakovnicku, tak také ve velké části Čech.
  • Středotónová ladění a jejich modifikace
    Pernet, Daniel Knut
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)
    Datum obhajoby: 2016-06-01
    Tato práce se věnuje středotónovým laděním, na která se snaží nahlížet nikoli z pohledu současné doby, jak je v jiných odborných pracích zvykem, nýbrž z pohledu středověkého pozorovatele zvyklého na pythagorejské ladění a pythagorejské uvažování. V práci je nastíněn vývoj hudebních ladění; nejprve se mluví o intervalech, poté o jejich vzájemné interakci a nakonec o vývoji hudebního myšlení pozdního středověku. Jsou nastíněny podmínky vzniku středotónových ladění a jako model mezistupně je použito ladění Španěle Bartholomea Rama de Pareia. Široká část práce je věnována archicembalu a problematice umisťování dvojitých černých kláves na nástroje se středotónovým laděním. Samotný závěr práce přináší přehled nejdůležitějších ladění i s postupy, jak se ladí.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů