Procházet podle oponent "POSPISZYL, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 17 z 17
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Autenticita a paměť poznámky k proměnám pojetí pojmu "autent icita" v současné praxi paměťových institucíStrnad, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-17Bakalářská práce "Autenticita a paměť" se věnuje proměnám pojetí pojmu "autenticita" v prostředí dnešních paměťových institucí. Skrze průzkum odborných textů se snaží zmapovat výskyt tohoto pojmu, který se pro oblast uchovávání jeví jako klíčový. Práce se stručně věnuje oblasti památkové péče, tradičním listinným archivům, archivům audiovizuálním a prostředí muzejního provozu. Praxe paměťových institucí a jejich chápání pojmu "autenticita" jsou analyzovány s ohledem na problematiku autorit, digitalizace sbírek a etických východisek činnosti těchto institucí. Zvláštní důraz je kladen na oblast uchovávání mediálního umění. Autenticita na poli mediálního umění je zkoumána z hlediska možné "performativity", přičemž je zohledněna možnost uplatnění konceptu performativity i v oblastech dalších uměleckých forem.
- Glitch v umění a jeho vývojZábrodský, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-09Práce se zaměřuje na vývoj umění pracující s technologickou chybou nazývanou glitch. V celé škále od hudebních počátků ve kterých se termínu glitch začalo používat až po současný multidisplinární stav. Není opomíjeno ani zmínění teorii týkajících se glitche a toho, jak lze chápat jeho význam v rámci kultury, společnosti i historie umění. Glitch je ze své podstaty závislý na technologických podmínkách doby svého vzniku a v práci je tak ponechán prostor i popisu etablovaných metod práce s narušováním datových toků a výsledků těchto zásahů, nicméně jsou popsána i východiska těchto metod a je nastíněn jejich vnitřní princip, jež je možno nalézt v současné době v nových způsobech jeho chápání a využití. Práce se tak věnuje spíše historii glitche než jeho novým podobám, nicméně je završena popisem asimilace jeho estetiky, spíše než principů, masovou kulturou a tím způsobenou změnou jeho estetické funkce v daných popkulturních kontextech.
- Hranice ghettaLudvíková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-09Dokumentární film je syntézou materiálu nasbíraného za poslední dva roky v rámci mého projektu se skupinkou převážně romských dětí z dětského domova. Moje snaha byla vytvořit plastický obraz o dětech, které se identifikují se svým ideálem - představou o ghettu plném černochů, kde lidé tančí a zpívají na ulici a zároveň mají mezi sebou pevná pouta a podporu, přičemž tato identifikace je pro děti jedním ze způsobů, jak se vyrovnávají s absencí rodinných vztahů, ale také se svým romským původem.
- Interaktivní hudební videoklipyKrajčírová, Alice(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-17Má bakalářská práce pojednává o interaktivních hudebních videoklipech, novém prosperujícím formátu, umožňujícím uplatnění scénáristů dosud nevídaným technologickým způsobem. Zajímá mě přitom především různorodost možných přístupů a způsobů využití interaktivity,. Uvádím na příkladech dosud nejznámějších a nejzajímavějších klipů.
- Mediální fasádaPolverini, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Budu se zabývat případy, kdy obrazová tvorba současných vizuálních umělců je ve městě na fasádě budov představována tak dlouho a takovým způsobem, že se na čas stane součástí architektury budovy samotné a začne ovlivňovat prostředím, ve kterém se nachází.
- Mediální obraz výtvarného umění v České televiziŠvarcová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-27Práce je obsahovou a textovou analýzou televizního pořadu Artmix zabývajícího se výtvarným uměním, s přihlédnutím k ostatní programové nabídce České televize na toto téma. Výsledky analýz jsou poté zasazeny do teoretického rámce především s použitím filozoficko-společenského konceptu mocenského pole, jak jej ve své knize Pravidla umění ustanovil Pierre Bourdieu. Základními tématy, jenž se v textu prolínají, jsou limity reflexe výtvarného umění skrze televizní obrazovku a skrytá interpretační schémata aplikovaná na výtvarné umění skrze jeho mediální obraz. K tomu se pak přidružuje otázka obecně zažitých představ o umělci v naší společnosti a jeho dějinná zatíženost nebo hledání ideálního formátu televizního pořadu reflektujícího výtvarné umění.
- Memy a transformace vyprávění v digitální kultuřeDostálová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-11V době digitální kultury dochází k rychlému vývoji komunikačních prostředků a k transformaci kulturních schémat a způsobů vyprávění. Mem, v původním slova smyslu, který je kulturní obdobou genu, předchází evolučně vzniku digitální kultury. Internetový mem, který naplňuje původní definici, je symptomem digitální kultury a zároveň prostředkem její změny. Memy ovlivňují historické události a tudíž průběh evoluce. V době digitální kultury, kdy se memy masivně šíří, dochází k transformaci vyprávění. Internetové memy jsou samy příznakem této transformace. Lidská schopnost chápání příběhu a způsoby vyprávění jsou ovlivněny způsoby šíření memů i jejich samotným obsahem. Memy vznikají na bázi lidského myšlení, tradice a kultury, transformují způsoby vyprávění a ovlivňují evoluční příběh, jehož jsou součástí.
- Plechový bubínek - Postava dítěte jako zrcadlo revolty, revoluce a války.Příhodová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-06Práce "Plechový bubínek - postava dítěte jako symbol revoluce, revolty a války ve filmu" zkoumá vývoj dětské postavy ve filmu. Později ve snímcích týkajících se války a revoluce. (Jdi a dívej se, Bílá stuha, Alenka v Říši divů, Trojka z mravů, Ať žije republika, atd?) Primárně se zabývá analyzováním postavy Oskara (Plechový bubínek) a srovnáním literární předlohy a filmového díla. Současně je v práci rozvedena problematika filmové adaptace literární předlohy a nastíněna otázka projekce autora do hlavní postavy. Ač je pozornost věnována v první řadě rozboru literátrní i filmové podoby díla Plechový bubínek, v textu jsou též uvedeny další stěžejní snímky, na nichž jsou ukázány různé způsoby práce s dětskými herci.
- Pohyby čteníŠvarcová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Ve své bakalářské práci na základě několika případových studií zkoumám vztah textu a pohyblivého obrazu v uměleckém kontextu. Zajímá mě proměnlivost recepce těchto dvou médií a jejich vzájemné ovlivňování. Zároveň se snažím dopátrat motivací současných umělců využívajících principu ?textu v textu?. Jelikož jde o díla vytvořená v posledních zhruba deseti letech, zasazuji je do aktuálního společenského diskurzu. To znamená, že podnikám menší exkurzy i do neumělecké sféry, kde se princip zdvojení médií též hojně využívá. Ty potom slouží jako pomocné orientační body v analýzách jednotlivých děl. Zajímá mě tedy ne jen otázka nestandardních podmínek čtení, ale stejnou měrou i ideologické podhoubí tohoto principu.
- Remediace jako tvůrčí metodaBílková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-17Ve své bakalářské práci vykládám termín remediace z pohledu umělce. Text zahrnuje konfrontaci s texty teoretiků Jay Davida Boltera a Richarda Grusina. Obhajuji zde tvrzení, že remediace je tvůrčí proces. Vycházím z přesvědčení, že umělec nehledá nejnovější médium, ale médium nejpřiléhavější tématu díla. Na začátku vykládám pojem médium a charakterizuji remediaci jako proměnu aury. A vysvětluji termín aury jako subjektivní vztah umělce či diváka/návštěvníka galerie k médiu. Nesoustřeďuji se na technické parametry, ale na dojem, který mění médium vytvořeného díla. Práce zahrnuje vybrané příklady ze současné tvorby s užitím metody remediace.
- Sklo vyteklo z prasklé vany (a zapálilo sklárnu)Krejčová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )Hudební a videoperformance v délce 20 min. inspirovaná severočeskými sklárnami ve spolupráci s hudebnicí Lenkou Morávkovou.
- Svoboda proti programní formě totalityMocňák, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-17Zkoumání "svobodného software" na základě pokusu jeho vymezení vůči ideologiím a totalitním principům. S ohledem na defi- nici termínu svobody obecně. Svobodného v rámci a aktu osvobození, ale i principu demaskování a znevažování podstaty své vlastní exis- tence. Poodkrývání svobodného software v jeho historickém, socio- technologickém kontextu, respektive jeho vztahu k vývoji.
- Trans naratívMachajová, Dana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-11V mojej diplomovej práci porovnávam reprezentácie trans* ľudí v hranom filme, dokumentárnom filme, seriáloch a video denníkoch na internete. Vychádzam z predpokladu, že obrazy trans* ľudí budú v týchto formách reprezentácie odlišné v tom, aké identity a trans* naratívy (príbehy tranzície) ukazujú. Väčšina príbehov o trans* ľudoch, ktoré sú mediálne viditeľné, sú výpovede o prerode do správneho tela (v opozícii k nesprávnemu telu, do ktorého sa človek narodil/a). Úzko to súvisí s tým ako sú právne nastavené postupy, ktoré trans* rodový človek musí pri zmene rodu podstúpiť. V globálnom kontexte sa trans* aktivisti snažia pomalými krokmi o legislatívne zmeny, ktoré by viedli k väčšej tolerancii a slobode rodového prejavu. Z postupnej analýzy postáv zo siedmych hraných filmov, troch seriálov, štyroch dokumentov, jednej reality show a práce troch trans* ľudí, ktorí uverejňujú vlastné videá o svojom živote na internete, jednoznačne vyplýva, že reprezentácia trans* identít v stredno-prúdovom mediálnom priestore je reduktívna a pracuje v ohraničení jasných pravidiel, ktoré vychádzajú z tendencií patologizovať trans* status. Naopak čím je materiál autentickejší, tým väčšiu pestrosť príbehov ukazuje.
- Tři umělecké apropriace amerického populárního filmuKohout, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-17Tématem této bakalářské práce je rozbor tří vybraných děl jakožto příkladů umělecké apropriace amerických populárních filmů.
- Vlasy (2009-2011), Kůže (2011), Pověděli jim o ptákách (2011), Blau Peru, 1970 (2010)Moralesová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Soubor video-filmů a jedné performance, které jsou remediací filmu videem. Tématem všech prací je způsob percepce, rušení strategie čtení filmu.
- Vzájemné působení street artu a fotografie.Kořenková, Silvie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-20Bakalářská práce zastupuje téma ?Vzájemné působení street artu a fotografie.? Definuji street art a jeho historii, se zaměřením převážně na současnou, evropskou street artovou scénu. Představuji street art jako formu vyjádření s ohledem na jeho postavení v současném umění. Zajímám se otázkou postavení a využití fotografie v tomto hnutí. Fotografii jsem rozdělila do tří kategorií podle technické a vizuální podoby fotografie ve street artu, s ohledem na zástupné autory. Zaměřuji se na tvorbu a přínos autorů, jakou mají pro street art. Kladu si za cíl zjistit, zda jako fotografka mohu uspět ve street artu s čistou fotografií, tak aby nezanikla v městském prostředí. Je fotografie dostatečně silné médium, pomocí kterého lze vyjádřit svoji výpověď v městském interiéru?
- Zpětná vazba při obhajobách závěrečných prací na uměleckých školáchBílková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-27Výzkum o zpětné vazbě při obhajobách závěrečných prací na uměleckých školách se zaměřením na nová media. Práce popisuje průběh obhajob klauzurních a diplomových prací na šesti uměleckých vysokých školách v České republice. Důraz je kladen na sledování průběhu diskuze po představení uměleckého díla. U každého sledovaného ateliéru je provedena empatická analýza letošního závěrečného hodnocení praktických prací. Studenti i pedagogové se v textu vyjadřují k průběhu obhajob. Text zpracovává důležitost tohoto období a srovnává jednotlivé přístupy. V závěru autorka doporučuje některé z formálních postupů, které mohou napomoci k zlepšení diskuze a obhajob samotných. Autorka od začátku práce směřuje k důležitosti komplexního psaného hodnocení.