Procházet podle oponent "PRAŽSKÝ, Přemysl"
Nyní se zobrazuje 1 - 18 z 18
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Distribuční a marketingové strategie společnosti AerofilmsŠilarová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-13Tato práce mapuje společnost Aerofilms, především pak její distribuční a marketingové strategie. První část zběžně popisuje historii Aerofilms od jejího založení a představuje její zakladatele, kteří jsou zároveň provozovateli tří pražských artových kin Aero, Světozor a Bio Oko. Druhá část práce sleduje dramaturgickou koncepci, podle níž si společnost vybírá filmy do distribuce. Nedílnou součástí portfolia Aerofilms je také alternativní obsah, například přímé přenosy z Metropolitní opery v New Yorku či Národního divadla v Londýně. Třetí část sleduje vývoj návštěvnosti a tržeb v jednotlivých letech a dále analyzuje způsoby propagace, které Aerofilms využívají, pomocí marketingového mixu 4P.
- Divadelní filmyDoležalová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Tématem této práce jsou divadelní filmy, které autor vidí jako ty, které adaptují divadelní hry se zachováním některých postupů divadelních. První a největší část se věnuje filmovým postupům a jejich funkci z hlediska narace. V další části se zabývá v menší míře postupy divadelními a zkoumá hlavní specifika divadla a jejich formy užití. Následuje shrnutí, které se snaží vymezit rozdíl mezi filmem a divadlem. V další části autor na základě dvou snímků, které považuje za divadelní, zkoumá, jakým způsobem divadelní postupy ovlivňují zmíněné filmy.
- Filmová online distribúcia: Vstup nezávislých filmov na súčasné najdôležitejšie VOD platformyČajková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-08Táto bakalárska práca si dáva za cieľ preskúmať S-VOD a VOD platformy, ktoré sú prístupné na medzinárodnom online trhu. Zameriame sa na možné zisky, ktoré producentovi prináša S-VOD a VOD a preskúmame možnosti fungovania v súčasnosti najvýznamnejších hráčov na trhu. Budeme sa zaoberať bariérami vstupu na tento trh a objasníme rolu agregátorov. V druhej časti práce, ktorá bude praktická, vypracujeme stratégiu pre nezávislý dokumentárny film, v našom prípade case study pre film Lampedusa in Winter pre čo najúspešnejšiu online distribúciu na viacerých platformách a zameriame sa na divákov z celého sveta. Budeme skúmať možné budúce výnosy.
- Kino-distribuční formáty současnostiPříkaská, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Bakalářská práce Kino-distribuční formáty současnosti se zabývá aktuální fází stavu digitalizace v České republice. Snaží se popsat současný vztah mezi digitální a analogovou technologií, vyjmenovává jejich výhody, nevýhody a uvádí možnosti kombinace obou technologií v jednotlivých fázích výroby filmu. Popisuje technické parametry související s přechodem z analogové na digitální projekci a snaží se zjednodušeně popsat současné dostupné vybavení pro digitální kina. Uvádí postoj státu k této problematice. Snaží se také zmapovat aktuální nabídku digitálních kamer s vysokým rozlišením.
- Marketing postprodukčního studiaNovák, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-07Tato diplomová práce se zabývá popisem fungování základních marketingových pravidel v prostředí a oboru postprodukce audiovizuálního obsahu. Definuje postprodukci nejčastěji jako následnou úpravu primárně natočeného materiálu a postprodukční studio především jako obchodní společnost, která se touto činností profesionálně zabývá.
- Na obranu divákaNoll, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-06Bakalářská práce Na obranu diváka se věnuje různým pohledům na vztah k divákovi. V první části analyzuje čtyři divácky úspěšné filmy - Anděl Páně 2, Ženy v pokušení, Štěstí a Rok ďábla. Z hledisek marketingo-estetického, finančního a podle délky nasazení v kinech vyplývá, že postupy, které využívají nenáročné filmy i umělecké, jsou v lecčem obdobné. V druhé části se zaměřuje na vztah institucí, které by měly být garanty vyššího umění, k divákovi. Popisuje způsoby, kterými se prezentují v 10. letech 21. století. Konkrétně jde o Státní fond kinematografie, Českou televizi a artového distributora Film Europe a dochází k závěru, že všechny výše zmíněné subjekty líčí náročnou tvorbu jako něco, co je rezervované pro elitního diváka. Ten se vyznačuje tím, že vedle toho, že je vnímavý, tak má prostředky na to, aby se soustavně vzdělával a orientoval v oblasti. Díky svému vlivu soustavně dostávají diváky do pozice nevzdělaných konzumentů. Divák se nedostává do pozice záměrně, instituce pouze zneužívají jeho neorientace, která je způsobena jeho zaneprázdněním. Česká televize a Státní fond kinematografie kategorizují diváky a náročný obsah odsouvají od běžného člověka. Ivan Hronec se svou společností Film Europe naopak vyděluje z běžných diváků elitu, která je podle něj jediným možným konzumentem vysokého umění.
- Ocenění v prostředí českého filmového a televizní průmysluKlimešová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-08Výroční filmové ceny jsou nedílnou součástí každého filmového průmyslu. Práce pojednává o společenském významu cen obecně i v rámci českého prostředí, historii cen v českém průmyslu a úzce se zaměřuje na cenu Český lev.
- Odraz konce státního filmového monopolu v československých odborných filmových časopisechKnapp, Marie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-16Bakalářská práce pojednává o tom, jakým způsobem dvě odborná periodika Film a doba a Kino reflektovala konec státního filmového a televizního monopolu v Československu. Jako zkoumané ročníky byly zvoleny léta 1990, 1991 a 1992. Práce si klade za cíl analyzovat pomocí kvalitativní interpretativní analýzy soubor článků, které se jakýmkoliv relevantním způsobem vztahovaly k proměnám v československé kinematografii a televizi způsobené přechodem k tržnímu hospodářství.
- Pořady pro děti a mládež v České televiziKršáková, Lucia(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-05Diplomová práce popisuje současné vysílání pro děti a mládež v České televizi a to jak po stránce výrobní a finanční tak i po stránce programové. Práce je rozdělena do několika kapitol. První kapitola se stručně věnuje historii České televize a je zde také zachycen letmý pohled do historie televizní tvorby pro děti. Druhá kapitola se týká nutnosti existence televizního vysílání pro děti a mládež z hlediska zákona. V další kapitole najdeme základní východiska tvorby pořadů pro děti a mládež v dnešní době. Předposlední kapitola popisuje nutnost údajů o diváckém ohlase a dále jsou zde informace o podílu pořadů pro děti a mládež na celkovém vysílání České televize. V závěru práce je zhodnocena současná situace v této oblasti a je zde popsán názor jak by měly pořady a schéma vysílání pro děti a mládež vypadat.
- Problematika pojištění filmuKraslová, Vendula(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Tato práce popisuje pojištění filmového natáčení obecně, co se na natáčení dá pojistit, co by určitě mělo být pojištěno, jaké možnosti pojišťovny v České Republice nabízí. Druhým důvodem, proč mne pojištění filmové produkce zaujalo, je má zkušenost ze stáže v Londýně. Byla jsem přítomna několika malým natáčení. I to nejmenší však nemůže být zahájeno bez potvrzení kompletní pojistky. V práci se tedy věnuji také pojištění filmového natáčení v zahraničí, především pak popisuji speciální pojištění Completion Bond, které se u nás moc nevyužívá, ale v zahraničí jde o naprosto běžný typ pojistky natáčení. V druhé částí mé práce pak vysvětluji jak funguje a na co se vztahuje pojistka školy, jak se na škole řeší pojistné události a uvést konkrétní případy. Představuji rovněž možnost, jak by studenti měli být sami pojištěni, aby předešli případným nepříjemnostem.
- Problematika realizace historického filmu v současnostiKalandrová, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-17Problematika realizace historického filmu v současném českém filmařském prostředí je sledována z hlediska filmologického, producentského a distribučního. Termín historický film je pojímán široce a zahrnuje v sobě jak podkategorii dobových filmů, jichž je většina, tak tzv. retro filmy. Vždy se počítá s míšením žánrů. Historický film je přítomen v dějinách české kinematografie od samého počátku, jeho společenský význam se mění podle politické situace. Významnými představiteli českého historického filmu velkých uměleckých a myšlenkových kvalit byl do osmdesátých let režisér František Vláčil a i v současnosti je scenárista Vladimír Körner. Přestože by se zdálo, že současná doba není realizacím historických filmů nakloněna, lze konstatovat, že vznikají průměrně dva ročně, jde ovšem v zahraničním kontextu o relativně malé projekty. Bývají koprodukovány Českou televizí. Jen některé ze současných historických filmů mají výrazné distribuční a komerční úspěchy (Tmavomodrý svět, Pelíšky). Problémovost realizace historických filmů v současnosti neleží v žánru historického filmu jako takovém, ale v dalších vrstvách jeho podžánrů a dále v tématu a náročnosti uměleckého ztvárnění. Možnost realizace nekomerčně pojatých, uměleckých historických filmů závisí na zlepšení systému státní podpory českého filmu.
- Prodej a distribuce českých filmů v zahraničíHavas, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Cílem této práce je informovat čtenáře o současném postavení českých snímků a jejich tvůrců na mezinárodním trhu. V první kapitole je pouze stručně nastíněn historický vývoj českého filmového exportu včetně činnosti vývozního úseku Československého film ? Filmexportu. Další kapitoly reflektují zahraniční povědomí o současné české kinematografii v kontrastu se současnými trendy v mezinárodní tvorbě. Poukazují přitom také na rozdílné strukturální a ekonomické postavení mezi západoevropskými filmy a snímky z bývalého východoevropského bloku. Ve finále se autor snaží prezentovat spolupráci s Českým filmovým centrem a sales agentem jako cestu, která může zefektivnit snahu nezávislého producenta prosadit jeho snímek do zahraniční distribuce, a poukazuje na mechanismy, jak by tato spolupráce měla fungovat.
- Současná americká nezávislá filmová produkceDusil, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-05-29Kromě mainstreamové studiové produkce byla ve filmu vždy i ta nezávislá a v Americe tomu tak bylo prakticky od vzniku kinematografie. Tato práce pojednává o vývoji, postupech a transformaci nezávislé americké filmové produkce do pozice, v jaké ji známe dnes.
- Specifika výroby nízkorozpočtových hraných filmů v ČRLukeš, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Tato bakalářská práce se zabývá specifiky výroby nízkorozpočtových hraných filmů v České republice. Cílem je zhodnotit jak moc se jejich výroba liší v porovnání s výrobou filmů se standardním financováním, a to především z hlediska skladby rozpočtu. Vyhodnocení bude probíhat především na základě rozhovorů s vybranými producenty a výkonnými producenty a následném porovnání dat. V závěru bych rád dospěl k tomu, zda u nás na tomto poli existuje nějaký jednotný přístup nebo jsou přístupy jednotlivých (výkonných) producentů k této problematice diametrálně odlišné.
- Výroba dokumentárního filmuVácha, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-15Bakalářská práce pojednává o producentské stránce výroby dokumentárních filmů v současné době v České republice. S odkazem na historii rozděluje dokumenty dle typů a žánrů. V další části shrnuje nové formy výroby a distribuce.
- Vývoj a současný stav digitalizace kin a kinodistribuce v ČRHerzánová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-16Cílem této práce je informovat čtenáře o vývoji a současné situaci v oblasti digitalizace kin a kinodistribuce v České republice. Práce stručně shrnuje vývoj pronikání digitalizace do filmového průmyslu, následně se podrobněji věnuje vývoji norem DCI a digitálních projekcí. Zdůrazňuje výhody a nevýhody, které digitalizace přináší producentům, distributorům i kinařům a zaměřuje se na důvody, kvůli kterým se digitalizace uskutečňuje v České republice později, než v okolních zemích, ale zato mnohem rychleji. Stručně shrnuje vývoj 3D filmů a jejich současnou pozici ve filmovém průmyslu. V poslední části se autorka snaží přiblížit současnou situaci distributorů a nastínit změny, které se s příchodem digitalizace kin a kinodistribuce nastanou.
- Vývoj snímacích technologiíVach, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Ve své práci se zaměřuji na porovnání výhod a nevýhod použití
- Žánrové a produkční bariéry českého hororuKimlová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Bakalářská práce s názvem "Žánrové a produkční bariéry českého hororu" se zabývá vývojem hororového žánru na území České republiky od jeho počátku až dodnes. V první části definuje horor na obecné úrovni, včetně jeho typických žánrových prvků a konvencí. V analytické části pak zkoumá možné příčiny neúspěchu tohoto žánru v českém prostředí a nastiňuje jeho možný vývoj do budoucna, při zohlednění současných trendů v tomto žánru.