Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "RŮŽIČKA, Jiří"

Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • DĚJINY ČESKÉHO JAZZOVÉHO PIANA
    Kabrna, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-09
    Diplomová práce mapuje nejstarší projevy jazzu v Čechách, podrobně se zabývá jazzovými klavíristy. Práce končí rokem 1968. Celé období je rozčleněno do několika etap, v každé je nejprve krátce nastíněna celková situace hudby jazzové oblasti, jmenována důležitá seskupení a sólisté a poté jsou jmenováni důležití klavíristé. Činnost většiny jmenovaných je dokumentována ukázkami jejich hry, tj., jsou citovány důležité nahrávky. Autor tím popisuje i jednotlivé pianistické styly konkrétních hráčů, zároveň tím dochází ke srovnání českých hráčů s okolním světem a americkým jazzem.
  • Harmonický systém Barryho Harrise
    Jochmann, Tomáš
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-06-05
    Cílem mé bakalářské práce je objasnit způsob, jakým klavírista a profesor Barry Harris přistupuje k harmonii. Na příkladech jeho interpretací skladeb se pokusím srozumitelně vysvětlit, jak vytváří akordy a harmonické postupy, které používá v improvizaci. Hlavním zdrojem pro mou bakalářskou práci jsou především osobní návštěvy jeho workshopů a dále studium nahrávek a videoškol.
  • Improvizace Wyntona Kellyho na albu Someday my Prince will come
    Valenta, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)
    Datum obhajoby: 2018-06-04
    Tato práce se zabývá improvizací a stylem hry post-bopového amerického pianisty s jamajskými kořeny, Wyntona Kellyho, konkrétně na jeho albu Someday My Prince Will Come z roku 1961. První, teoretická část rozebírá Wyntonovy hudební začátky, sólové projekty a zčásti i projekty, na kterých se podílel jako spoluhráč. Kromě toho pojednává hlouběji přímo o albu Someday My Prince Will Come, o jeho natáčení, spoluhráčích a celkového zasazení do kontextu té doby. Teoretická část se také velmi obecně a stručně dotýká fenoménu improvizace jako takové. Jádro práce tvoří část praktická, a sice rozbor Kellyho hry na základě melodicko-harmonicko-rytmické analýzy, práce s časem, práce s frází, s melodickými ozdobami, využitím bluesu, to vše doprovázené konkrétními notovými ukázkami získanými transkripcí jeho sól a částí skladeb. Práce si klade za cíl především inspirovat hudebníky hrou jednoho z nejnadanějších pianistů, co se frázování a melodického hraní týče.
  • OSOBNOST A HUDBA AHMADA JAMALA, ANALÝZA JEHO PŘÍSTUPU K JAZZOVÉMU KLAVÍRNÍMU TRIU
    Šupák, Michal
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)
    Datum obhajoby: 2014-06-09
    Tato práce je zaměřena na osobnost Ahmada Jamala, jazzového klavíristy, který v padesátých letech dvacátého století svým osobitým minimalistickým stylem a nekonvenčním přístupem k aranžmá položil základy moderního jazzu zejména v oblasti klavírního tria. Z nich pak ve své tvorbě vycházeli mj. Miles Davis, Cannonball Adderley nebo Keith Jarrett. Za pomocí transkripcí a rozboru tří skladeb z legendárního alba Live at The Pershing: But Not For Me z roku 1958 se autor práce snaží čtenáři přiblížit Jamalův styl hry, jeho kompoziční a aranžérské prostředky v rámci klavírního tria a definovat prvky, které učinily jeho dílo zásadní pro pozdější vývoj v této oblasti.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů