Procházet podle oponent "RŮŽIČKOVÁ, Alice"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 22
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Časosběrná metoda v českém dokumentárním filmuSlezáková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-17Práce mapuje užití časosběrné metody v českém filmu. Dále vymezuje a definuje pojem časosběr a časosběrný. Přináší přehled nejdůležitějších tvůrců
- Časosběrné filmy ve světovém kontextuSlezáková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-10-03Ve své diplomové práci srovnávám nejvýznamnější časosběrné projekty. Jsou to Manželské etudy Heleny Třeštíkové, Up series režiséra Michaela Apteda a sérii snímků Děti z Golzowa od manželů Jungových. Vše doplňuji soupisem existujících a dohledatelných časosběrných projektů.
- Deutschland im HerbstHátle, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )
- Dokument s.r.o.Rychlíková, Apolena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-11V posledních letech vzrostl počet dokumentaristů, kteří si rozhodli založit vlastní produkční firmy. Co za důvody je k tomu vedlo a jakou pozici chtějí na „trhu“ budovat. V rozhovorech s vybranými českými dokumentaristy - producenty chci blíže nahlídnout fenomén českých dokumentárních produkcí a zkoumat, co jsou hodnotové i praktické důvody, proč si dokumentaristé firmy zakládají a jestli se tím nějak mění naše dokumentaristické prostředí.
- DomoffJanečková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16
- Film jako zbraň: Proměna komunikace s divákem u Raymunda GleyzeraReichová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-20Tato bakalářská práce pojednává o úvahách argentinského dokumentaristy Raymundo Gleyzera nad využitím filmu jako zbraně. Ve svém krátkém životě promýšlel, jaký je nejvhodnější žánr pro oslovení diváka, který by byl následně motivován k akci. Práce zpřehledňuje toto přemýšlení nad formou do celistvých období života Raymunda Gleyzera a tedy i zjednodušeně mapuje možnosti jakéhokoliv režiséra, který se zabývá angažovaným dokumentárním filmem.
- Globalizace a dokumentární film (Angažovanost v dokumentu)Milošević, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-10V poslední desetiletí lze vypozorovat, že se téma globalizace stalo jakousi ?módou?, ale zároveň i důležitým tématem také mezi dokumentaristy. Tato diplomová práce volná esej o hledání souvislostí, udivení se nad fenoménem a snaha o nalezení rámce vztahu angažovanosti, dokumentárního filmu a procesu globalizace. Zabývá procesem globalizace ve vztahu k angažovaném dokumentárním filmu. S důrazem na významné dokumentární filmy o globalizaci vzniklé za posledních pět let ve světě a v České republice. Snaží se obsáhnout pojem globalizace a její rysy, najít spojení a formulovat vliv globalizace na média, přesněji na dokumentární film a uvádí a popisuje příklady dokumentárních filmů s globalizační tematikou.
- Gyumri orákulum rodinných vztahůTara, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Tato práce vykládá film Gyumri české dokumentaristky Jany Ševčíkové z pohledu staré toltécké moudrosti. Tvorba Jany Ševčíkové se týká základních otázek života a smrti. Ševčíková ve filmu s etnografickou přesností ukazuje, jak se jednotliví lidé z města Gyumri, zasaženého v roce 1988 katastrofálním zemětřesením, vyrovnávají s pomíjivostí lidského života. Rodiny, kterým zemřely děti, dávají svým novým dětem stejná jména. V této práci zkoumám povahu tohoto fenoménu, jeho kořeny a odraz v životě běžného člověka v naší kultuře. Tento text je úvahou o tom, jak může autor i divák k tématu tohoto charakteru přistupovat, aby si z jeho ztvárnění mohl odnést co nejvíce zkušeností, které mohou obohatit jeho život. Stejně jako tento film, i tato práce je orákulem, zrcadlem, které odráží to, co se děje někde hluboko uvnitř.
- Jonas MekasHlaváčková, Hedvika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-06Tato práce se věnuje zkoumání filmového díla litevského avantgardního umělce organizátora a tvůrčího a originálního interpreta současnosti Jonase Mekase. Konkrétně se zabývám vývojem jeho tvorby od filmových deníkových ság k video projektům umísťovaných na internet. Zkoumám, proč odlišuje své záznamy skutečnosti od dokumentů, co pro něho znamená realita a jak se jí pomocí své kamery připližuje. Pozoruji, jak autorovu práci ovlivnil rychlý technický vývoj - příchod videa a následně počítačů a internetu. Zkoumám kde tzv. denníkový film stojí v rámci historie kinematografie jako umělecké formy a kde se nachází nyní v okolnostech současné umělecké scény.
- Jorgen Leth - klasik dánského (dokumentárního) filmuPotočný, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Tato práce monograficky pojednává o díle dánského filmového režiséra Jorgena Letha. Jejím hlavním cílem je představit tohoto autora českým čtenářům. Shrnuje základní biografické údaje, zdroje umělecké inspirace a zaměřuje se na výrazný autorský styl. Několika příkladech se snaží postihnout Lethovy základní tvůrčí postupy a hlavní tématické oblasti jeho filmů. Text se kromě zdrojů uvedených v použité literatuře opírá také o osobní rozhovor, který se mi podařilo získat v červenci roku 2008 během Lethova pobytu na filmovém festivalu v Karlových Varech. Významnou částí práce je kompletně zpracovaná filmografie se stručnými anotacemi ke všem dvaačtyřiceti filmům, jež dosud Jørgen Leth natočil ? a to včetně mnoha obrazových ukázek. Kromě celovečerního filmového experimentu s Larsem von Trierem pod názvem Pět překážek (2005) není u nás tvorba Jorgena Letha téměř vůbec známá. Tato práce si tedy klade za cíl přispět k bližšímu seznámení s tímto jistě velmi zajímavým a inspirativním autorem.
- Koncertní tvorba J. A. Bendy (se zaměřením na cembalové koncerty)Keglerová, Edita(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-14Cílem práce je oslovit nejen širokou řadu interpretů, posluchačů, ale i podnítit činnost dalších badatelů a obnovit zájem o skladatelskou osobnost J. A. Bendy a jeho tvorbu.
- Má VlastaŽelezná, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Film Má Vlasta vychází z mýtu Dívčí války. Na něj navazuje několik žen, které uvažují o tom, jaký posun se od vzniku mýtu odehrál a jak vnímáme téma ženy političky, téma zneužívání ženského těla, téma ženy bojovnice nyní.
- Má VlastaToupalová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13Film vychází z českého mýtu Dívčí války. Několik žen uvažuje o tom, jaký posun se od vzniku mýtu odehrál a jak vnímáme témata ženy-političky, zneužívání ženského těla i ženy bojovnice.
- Manuál na výrobu teroristyToupalová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13U politických graffiti baskické Navarry zastavuje režisérka - cizinka kolemjdoucí a nechává si vysvětlit, co která znamenají, a proč je kdo nakreslil. Celovečerní dokumentární film o represích, antiteroristickém zákonu a o tom, co se děje uvnitř našich společných hranic.
- Metoda Errola MorrisePortel, Viktor(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-17Práce Metoda Errola Morrise se zabývá filmovými postupy tohoto amerického režiséra při natáčení filmů založených na rozhovoru. Reflektuje tradice, které Errola Morrise inspirovaly, a na konkrétních ukázkách z jeho filmů se snaží prezentovat inspirativní momenty jeho práce. Ty jsou dva - unikátní metoda zaznamenávání "mluvících hlav" pomocí zařízení nazvaného Interrotron a stejně formálně zajímavý autorský střih samotné výpovědi touto metodou získané.
- Na okrajiZáruba, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-06Na cestě periferií s filosofem Zdeňkem Vašíčkem.
- Národní galerie ŠumavaNováková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Roger Caillois byl nejspíše první, kdo se podíval na kůrovci a tesaříky prožrané větve (a mnohé iné přírodniny) a označil je za umělecká díla. A byli to - již poněkolikáté v dějinách - intelektuálové a umělci 18. století, kdo odhalil přírodní les jako místo nikoli strašidelné a nebezpečné, ale jako zdroj krásna.
- Nevidět, natočitPecháčková, Marika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18V textu se zabývám otázkou jak natočit situace, které ze své podstaty vylučují přítomnost kamery, které ale na druhou stranu její pozornost silně přitahují.
- Oko NabokovovoMatoušková, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19Koláž záběrů s výtvarným a poetickým pojetím mimoslovně vypráví životní příběh Vladimira Nabokova a ilustruje některé části jeho děl. Na nejpopulárnějším z nich- Lolitě, se ukazuje, jakým způsobem dokáží média vyprázdnit a překroutit hodnotné dílo, dokud z něj nezbyde jen jedna mladá nešťastná striptérka, převlečená za Lolitu.
- Prvý audiovizuálny zážitokGojdičová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22Moja bakalárska práca Prvý audiovizuálny zážitok (Príspevok vývojovej psychológie k strihovej sladbe) sa zaoberá najrannejšou fázou vývoja dieťaťa (do dvoch rokov), kedy dochádza k prvému audiovizuálnemu kontaktu s vonkajším svetom a vznikajú základné kognitívne štruktúry ? rytmus, priestor, čas, trvalý predmet a pojem ?ja?. Tieto štruktúry predchádzajú vzniku jazyka. Sú taktiež podstatnou súčasťou filmovej reči, ktorá tak čerpá aj z nesémantických princípov vnímania. Analogicky pracujem s poznatkami vývojovej psychológie a filmovými teóriami a postupmi (Griffith, Vertov, Tarkovskij, Mitry a Brakhage). Zameriavam sa predovšetkým na rytmus ako cestu k vytvoreniu filmového priestoru a času.