Procházet podle oponent "RAČEK, Daniel"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Andrea Opavská - Pedagogický výstupOpavská, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-10
- Duet jako dialog dvou těl v současném tanciOpavská, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-10Hlavním cílem této magisterské práce je přiblížit problematiku současného tanečního duetu v jeho základních pohybových principech, často ovlivněných dalšími kontaktními technikami, např. společenským tancem, klasickým baletem, kontaktní improvizací, východními bojovými uměními etc. V jednotlivých kapitolách se vrství informace o tanečním dialogu. Vycházejí z anatomie lidského těla a z fungování nervového systému. Rozšiřují se o základní metodické principy pohybu a ?práce? s gravitací. Taneční duet je zkoumán i z hlediska psychologického (haptika a proxemika). V neposlední řadě je zde vložena i úvaha o autenticitě pohybového projevu a její odraz na jevišti a v komunikaci mezi scénou a hledištěm. K tématu magisterské práce se váže i přiložená DVD nahrávka s příklady různých druhů ?dialogů?, př. dramatického, tanečního, filmového etc. Záměrně jsem taneční ukázky vybírala ze současných českých a slovenských choreografií, prezentovaných na domácích i zahraničních jevištích.
- Zařazovaní prvků upside-down do hodin současného tanceRyšlavá, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11V této práci jsem popsala, kde jsou kořeny této techniky, co si pod ní představit a jak se odrází v praxi. Na základě práce s různými predagogy jsem se snažila najít společné znaky a principy, které lze brát za obecně platné. POmocí této zkušenosti a za využití abstrahovaných principů jsem vytvořila základní osu, jak současný tanec využívá upside-down prvky ve výuce současného tance. Dále se snažím poukázat na obecné časté chyby, které se vyskytují ve větším měřítku.