Procházet podle oponent "RADOK ŽÁDNÁ, Ingeborg"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Benefiční koncerty a jejich hudební a sp olečenský přínosDietzová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Bakalářská práce je studií o zorganizování veřejného koncertu pro dobročinné účely. V první části se nachází základní informace z historie benefice a podrobně se věnuje přípravám koncertů. Druhá část obsahuje výsledky dotazníku pro širokou veřejnost a rozhovory s pořadatelem a charitativní organizací. Třetí část popisuje konkrétní benefiční projekty z osobní zkušenosti. Cílem práce je zmapovat úspěšné uspořádání benefice a zjistit, co je jejím přínosem.
- Český národní symfonický orchestr a festival Prague PromsZvěřinová, Sára(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22Tato bakalářská práce se zabývá vznikem a vývojem Českého národního symfonického orchestru a Mezinárodním hudebním festivalem Prague Proms, který orchestr pořádá. První kapitola je věnována historii orchestru, jeho významným šéfdirigentům, koncertní a nahrávací činnosti s tuzemskými i zahraničními umělci, a zároveň významným koncertním turné uskutečněným po celém světě. Druhá kapitola je zaměřena na vznik festivalu Prague Proms a jeho historickou souvislost s promenádními koncerty BBC Proms v Londýně. V posledních třech kapitolách je představena organizace a podrobná dramaturgie tří ročníků festivalu Prague Proms, které se uskutečnily v letech 2016–2018, návštěvnost koncertů a jejich místa konání.
- Digitální koncertní síň a její celkové zajištěníFriedlová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Autorka ve své bakalářské práci popisuje digitální koncertní síně ve dvou rovinách – jako VOD platformu, nebo jako koncertní sál, který je tak technicky vybaven, že je možné v něm koncerty zaznamenávat. Dále se zabývá různými složkami fungování digitálních koncertních síní – finanční, právní, technickou a personální. Ve výzkumné části je proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru na téma Digitální koncertní síň s vedoucím Studia Rudolfinum – Tomášem Kudrnou a kvantitativní výzkum formou online dotazníku, který se zabývá vnímáním záznamů živé hudby.
- Interakce české a arabské hudby z hlediska exportu a importuVečerníková, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-08Ve své bakalářské práci se zaměřuji na seznámení s arabskou hudbou, arabskými hudebníky a spolupráci s arabským hudebním světem. Podle mého názoru je arabský svět zajímavý pro spolupráci nejen z ekonomických důvodů, ale i z důvodu poznání a objevování nového. Snažila jsem se proto vlastním výzkumem arabského hudebního trhu představit možnost spolupráce naší a arabské hudby a zdůraznit výhodnost pořádání koncertů v daných arabských státech.
- Management hudebních festivalůSluková, Karla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Tato magisterská práce se věnuje problematice managementu hudebních festivalů. Ve své teoretické části definuje pojem festival, stanovuje tzv. stakeholdery a jednotlivé oblasti managementu, kterým se musí festivalové organizační týmy věnovat. Následují dvě případové studie. První z nich srovnává český Mezinárodní hudební festival Pražské Jaro a anglický City of London Festival. Druhá případová studie aplikuje teoretické poznatky i výsledky srovnání těchto dvou velkých profesionálních festivalů do praxe a zkoumá nově vznikající Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií Soundtrack Poděbrady.
- Notové materiály v nové opeřeHoneiser, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-03Bakalářská práce „notové materiály v nové opeře“ se zabývá problematikou a specifiky hudebních materiálů při uvádění současných hudebně-dramatických děl se zaměřením na operu. Autor práce si bere za cíl zmapovat proces práce s hudebními materiály od záměru vytvořit umělecké dílo, přes samotnou kompozici, úpravu a tisk, zkoušení s výkonnými umělci, premiéru, až po jeho poslední uvedení – tedy derniéru. Praktický obsah textu je pojat ze tří stran – z pozice skladatele, hudebního nakladatele a producenta opery. Práce mimo jiné také hovoří o uvádění současných oper v českém prostředí.
- Operní tvorba Leoše Janáčka v zahraničíUherková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-22Tato práce je věnována tématu operního díla Leoše Janáčka v kontextu jeho zahraniční produkce. V první části jsou pro lepší pochopení dalších souvislostí popsány zásadní milníky autorova života se zvláštním důrazem na operní tvorbu. Následuje oddíl zaměřený na vlastní problematiku nelehkých cest Janáčkových oper na světová jeviště, v rámci kterého jsou představeny vybrané osobnosti, které se o úspěchy v zahraničí nemalým dílem zasloužily, a také některá specifika překladu operních libret. Práci uzavírá kapitola věnovaná interpretaci získaných statistických dat vztahujících se k zahraničním produkcím vybraných oper Leoše Janáčka.
- Produkce barokních oper v ČR a Spojeném královstvíVeselá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Cílem této diplomové práce je komparativní analýza problematiky uvádění inscenací barokních oper v České republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. První část práce se věnuje historii provozování barokních oper od počátku 20. století. Druhá část práce mapuje veškeré inscenace, které byly provedeny na území obou států v budovách operních divadel i na hudebních či operních festivalech. Ve třetí části práce je zhodnocen kruciální prvek této práce, a tím je kvalitativní výzkum, který byl veden formou strukturovaných rozhovorů s dramaturgy všech českých operních domů.
- Vybrané mezinárodní mládežnické orchestrySoukupová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-05Diplomová práce se zabývá mezinárodními mládežnickými orchestry, které jsou na světové úrovni. Za cíl si klade vytvořit ucelený přehled těchto orchestrů, porovnat podmínky přijetí, potvrdit hypotézu, že studenti Hudební a taneční fakulty Akademie múzických umění v Praze nevyužívají těchto příležitostí v dostatečné míře a zprostředkovat osobní zkušenosti hudebníků na základě rozhovorů, kteří si vybranými orchestry prošli.