Procházet podle oponent "REBCOVÁ, Monika"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dialogičnost argentinského tangaWojtkowiak, Urszula(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-12Tato práce zkoumá argentinské tango jako disciplínu osobního a tvůrčího rozvoje. Jejím cílem je ověřit hypotézu, že argentinské tango je formou dialogického jednání, psychosomatické disciplíny objevené prof. Ivanem Vyskočilem a rozvíjené především na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU v Praze. Práce srovnává analogie a rozdíly dialogického jednání a argentinského tanga, přičemž styčným bodem je zde především pojem dialogu. Práce vychází z osobní zkušenosti s dialogickým jednáním, argentinským tangem, kontaktní improvizací a divadelním tréninkem ? v případě posledních dvou uvedených jde i o zkušenost s pedagogikou těchto disciplín a taky zkušeností práce s dětmi.
- Hledání cesty ke zvědomování tělaŠorejsová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-09Ve své diplomové práci popisuji vlastní cestu ke zvědomování těla. Zabývám se při práci s tělem otázkou propojování taneční techniky a improvizace. Představuji nový pohybový jazyk GAGA, se kterým jsem se setkala na své pracovní cestě v Izraeli, a který mě velmi oslovil a inspiroval k mé další práci, ve které se pokouším prostřednictvím vlastních lekcí předat své zkušenosti. V kapitole 3 a 4 pak popisuji vlastní vývoj a podobu svých lekcí pohybu. To znamená proces, kdy se sama učím tím, že učím. A přibližuji zde současnou podobu své lekce, včetně poukázání na konkrétní využití vlivů, kterými jsem se inspirovala při své cestě za vědomým tělem. V poslední kapitole zveřejňuji reflexe a reakce lidí, kteří se účastní mých lekcí a tím mi poskytují zpětnou vazbu. V závěru se pokouším shrnout a formulovat vlastní pohled na práci s tělem.
- Improvizácia a priestorFerienčíková, Soňa(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-15Touto prácou chcem poukázať na improvizáciu ako fenomén. Fenomén, ktorý sa vyskytuje nielen v živote tanečníkov ale aj umelcov vo všeobecnosti. Chcem ju priblížiť všetkým nám- ľudským bytostiam, pretože v konečnom dôsledku ju všetci dennodenne využívame. Práca je koncipovaná z pohľadu pedagóga, s ohľadom na všetkých potenciálnych študentov, ponúkajúc im náhľad na praktické pohybové kvality, ktoré by mali obsiahnuť. Priestor je aspektom, ktorým som sa rozhodla na improvizáciu bližšie pozrieť. Ponúknuť teoretické poznatky a nadviazať na ne v praktických cvičeniach. Snažila som sa pretkať prácu osobnými skúsenosťami a zážitkami a dať jej tak kus seba.
- Mimická řeč expresionistického tanceVacovská, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-02ANOTACE : Tato práce se zabývá analýzou pohybových a mimických prvků expresionistického tance, a to především u třech nejvýznamnějších choreografů a tanečníků tohoto období: Mary Wigmanové, Haralda Kreutberga a Kurta Joosse. Součástí práce je podrobný teoretický rozbor principů jejich tvorby od prvotních impulsů přes samotné rozpracování a individuální pojetí až po jejich vliv na následný vývoj tanečního umění.
- Význam kondičního tréninku pro tanečníkyČechová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Název: Význam kondičního tréninku pro tanečníky. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je potvrzení hypotézy, že během tanečního tréninku je intenzita zatížení nízká a cvičení probíhá v aerobním energetickém pásmu, kdežto během představení je intenzita zatížení různorodá. Metoda: Měření kardiovaskulární kondice a energetického výdaje tanečníků během tréninkové fáze a zkoušky představení pomocí sporttestrů značky Polar a funkční zátěžové testy ve sportovní laboratoři FTVS- UK. Výsledky: Měření potvrdilo hypotézu, že během tanečního tréninku je intenzita zatížení nízká a cvičení probíhá v aerobním energetickém pásmu, kdežto během představení je intenzita zatížení různorodá. Klíčová slova: Tanec, kondice, taneční trénink, energetiský systém, intenzita cvičení, srdeční frekvence.
- Význam těla ve středověké kultuřeKřivánková, Jindřiška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-02Tato bakalářská práce pojednává o významu lidského těla v kontextu středověké kultury. Zabývá se všeobecným postavením těla v umění a obyčejném životě. Za cíl si tato práce klade poskytnout mnohočetný obraz o funkci a významu lidského těla a doložit jej příklady ze společenského života, ikonografie a divadelní kultury středověku.