Procházet podle oponent "REINDL, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza predstavení fyzického divadla so zameraním na rytmusŠtofaniková, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17Táto bakalárska práca sa zaoberá analýzou dvoch predstavení fyzického divadla so zameraním na rytmus. Cieľom je systematicky preskúmať a zhodnotiť rôzne aspekty rytmu v kontexte fyzického divadelného umenia a jeho vplyv na reakcií diváka. Metódy analýzy zahŕňajú definície rytmu, štúdium divadelných predstavení, popis scén a pozorovanie emočných či fyzických reakcií diváka. Výsledky tejto práce pomôžu lepšie pochopiť význam rytmu vo fyzickom divadle a jeho schopnosť ovplyvniť divácky zážitok.
- Cvičení, tvorba, interpretace - nástroj poznání sebe samaDoležal, Radek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-15Diplomová práce nahlíží na důležitost přijmutí vlastní zodpovědnosti za své konání. Popisuje vliv našeho chování a myšlení na kvalitu cvičení, tvorby a interpretace. Úvodní část práce je věnována tématům, kterými by se měl zabývat každý hudebník, hodlající, spolu se zdokonalováním své hudební profese, rozvíjet i svou uměleckou osobnost. V částech následujících se věnuji konkrétním situacím, se kterými se hudebník během studia i během své praxe setkává a jejich možným řešením.
- Drnkací nástroje loutnového a citerového typu arabského a hindustánského kulturního okruhu v současné kompoziciZochr, Vratislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-13Tato disertační práce se zabývá možnostmi využití drnkacích nástrojů arabského a hindustánského kulturního okruhu v soudobé artificiální hudbě. Je v ní poukázáno zejména na to, jak může jejich stavba, způsob hry a hudebně-kulturní prostředí, z něhož pocházejí (a s nímž jsou úzce spjaty), ovlivnit výslednou podobu současné kompozice. Pohled na tuto problematiku přitom zaujímám nejen z pozice skladatele, ale i praktikujícího hráče na některé z těchto nástrojů. Práce je rozdělena do pěti kapitol: v první části jsou vypracovány stručné úvody do hudebně-teoretických systémů obou kulturních celků, bez nichž by nebylo možné dobře porozumět dalšímu výkladu. Následují kapitoly s popisem jednotlivých nástrojů a analýzami skladeb současných autorů, včetně mých vlastních. Text práce je bohatě doprovázen notovými příklady i obrázky hudebních nástrojů, jejich komponentů či způsobů hry atp.
- Dynamický aspekt hudebnej formyMaloveská, Lucia(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-14V diplomovej práci Dynamický aspekt hudobnej formy navrhujem koncept dynamického aspektu ako koncept priebehu štruktúry hudobnej skladby v čase. Mojím cieľom bolo popísať a systematizovať javy, ktoré sú za tento priebeh zodpovedné. Koncepciou dynamického aspektu nadväzujem na svoj záujem o oblasť hudobnej formy a tektoniky. Pri ich štúdiu som narazila na koncepcie, ktoré namiesto tradičného, statického pojatia formy akcentujú dynamickosť, procesuálnosť a priebeh v čase. Chýbalo mi ale systematické uchopenie. Rozhodla som sa preto formulovať vlastnú. Jadrom mojej koncepcie je systematika dynamického aspektu, jeho javov, podmienok, za akých vzniká, a jeho pôsobenia. Túto systematiku potom aplikujem v analýzach. Zároveň dynamický aspekt popisujem z hľadiska percepcie, ktorú považujem za jeho neoddeliteľnú súčasť. Vyčleneniu tohto konceptu predchádzalo štúdium príbuzných koncepcií, napríklad dynamickej formy alebo tektoniky. Svojou systematikou na tieto koncepcie nadväzujem. Zároveň voči nim svoju koncepciu vymedzujem a navrhujem aktualizácie.
- Tělo jako hudební nástrojHlavatý, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-08V bakalářské práci se zabývám technikou Breakin'. Práce je strukturovaná do několika částí. V první části přibližuji svůj vlastní vztah k tomuto stylu, ve druhé podrobněji rozebírám historii vzniku a vývoje tanečního stylu Breakin'. Hlavní část se věnuje popisu základních elementů a terminologii. Součástí jsou i improvizačním techniky a popis konfigurací jednotlivých pohybových prvků. Technika Breakin' je nedílnou součástí nového směru pohybového divadla, která nebyla dosud dostatečně reflektována.