Procházet podle oponent "REJHOLEC, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Allen, Malick, Coenové a voice-over v jejich filmovém vyprávěníKlouzová, Sandra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-08Cílem diplomové práce je poukázat na legitimitu a svébytnost filmového výrazového prvku voice-overu, jehož kvality bývají často a priori podceňovány. Voice-over přitom disponuje specifickými vlastnostmi, jejichž účinné využití přispívá k vystavění kýženého vyznění filmu. Osobitost takové formy vyprávění dokládám na rozborech snímků Woodyho Allena, Terrence Malicka, Joela a Ethana Coenových, k jejichž stylu narace voice-overem neodmyslitelně patří.
- Čas a zvuk ve filmuRichtr, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-10-04Tématem této diplomové práce je vnímání času v audiovizuálním díle. Zvláštní pozornost je zde věnována zvukové složce audiovizuálního díla, z jejíž perspektivy je na fenomén času nahlíženo. Nejprve nás stručně seznamuje s tím, jak se vyvíjelo chápání času v rámci filozofického kontextu. Další část pak představuje film jako médium, které ze své formální podstaty přináší nové podněty, které dále rozvíjejí dosavadní přemýšlení o čase. Po tomto uvedení do problematiky se práce zaměřuje na způsob vnímání času v rámci samotného zvuku, potažmo hudební skladby. Vychází zde z poznatků psychoakustiky a především pak z teoretických úvah francouzského skladatele Gérarda Griseye, ke kterým se snaží nacházet paralely v kontextu zvukové dramaturgie filmového díla. Poslední část se věnuje časovým vztahům vzešlým ze vztahu filmového obrazu a zvuku. Snaží se zde problematizovat a následně zobecnit specifické formální vztahy v rámci audiovizuálního díla, mající vliv na subjektivní vnímání času.
- Definovanie postáv zvukom.Hilčanský, Peter(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-10-05Zámerom tejto práce je priblížiť čitateľovi špecifickú prácu so zvukovou dramaturgiou hraného filmu a to: definovanie postáv zvukom. Konkrétne, ako môže zvuk pomôcť pri vytváraní silnejších, zapamätateľnejších postáv, odhaľovať ich slabosti, mentálne pochody alebo také kvality, ktoré by nebolo možné vytvárať inými spôsobmi. Ide o dramaturgicky špecifický prvok a nepracuje sa s ním v každom filme. Existuje však mnoho druhov filmov, ktoré z týchto postupov môžu benefitovať. Naším cieľom bude preto nájsť zaujímavé a výrazné filmové diela a rozobrať princípy zvukovej dramaturgie a filmovej reči v týchto filmoch. Dôraz bude tiež kladený na vyzdvihnutie potreby premýšľať o týchto postupoch ešte vo fáze scenára alebo prípravnej fáze filmu, pretože v post-produkčnej fáze je na ich vybudovanie zvyčajne neskoro.
- Digitální restaurování optické zvukové stopyPoledna, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-08V práci se věnuji oboru restaurování optické zvukové stopy filmového díla. Práce obsahuje zevrubný popis historického technického vývoje záznamu filmového zvuku a náhled do problematiky snímání, restaurování obrazové domény zvukové stopy a postprodukčního restaurování. Postprodukční fáze je demonstrována na konkrétním průběhu restaurování zvukové stopy filmu Ostře sledované vlaky. Práce na závěr obsahuje stručnou obecnou polemiku nad specifičností oboru filmového restaurování.
- Hudobné a zvukové spracovanie seriálu Stranger ThingsMarinová, Viera(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-30Táto magisterská práca sa venuje analýze zvukovej stránky seriálu Stranger Things, pričom sa opiera o jeho prvé tri série. Analýzou hudby, zvukového dizajnu a ďalších zvukových zložiek si kladie za cieľ overiť predovšetkým ich dramaturgickú funkčnosť, a tým aj v konečnom dôsledku posúdiť zohranú úlohu zvukového spracovania v kontexte celkového diváckeho úspechu seriálu, či jeho odbornej kritiky. Podobne aj pri analýze zvukového mixu nesústreďuje pozornosť na technické - ale umelecké prostriedky a postupy ktoré ovplyvňujú vnímanie emócii a významov v príbehu, a ktoré posúvajú zmyslový a kinestetický divácky zážitok. Práca vychádza najmä z vlastného pozorovania, nasledovnej kategorizácie, popisu a zhodnotenia funkčnosti daných dramaturgických prostriedkov, a to špeciálne na poli rozsiahlejšieho televízneho formátu s kinematografickými ambíciami. V menšej miere čerpá aj z prevzatých rozhovorov s tvorcami seriálu, skrz ktoré približuje ich zámery a postupy, ktoré môže porovnať s naplneným diváckym dojmom, a zároveň čiastočne vyvážiť subjektivitu hodnotenia autorky textu. Táto magisterská práca je zacielená hlavne na študentov filmu, či začínajúcich filmárov, za účelom dodania inšpirácie či odvahy byť v tvorbe kreatívny a zároveň sa nebrániť aj zaužívaným zvukárskym postupom, pretože tým môžu dosiahnuť osviežujúci a zároveň divácky stráviteľný filmový či televízny zážitok, aký ponúkajú aj doterajšie tri série Stranger Things. Zároveň môže práca slúžiť ako podklad pre pozornejšie sledovanie nadchádzajúcej série (či sérií) tohto seriálu.
- VendetaTitěra, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13Čtrnáctiletá dívka je znásilněna a zavražděna třemi spolužáky. Její otec podplatí policisty aby mu umožnili pomstít se na jejích vrazích.